Czesć ,
Po włączeniu klimatyzacji , jest bardzo duże obciązenie paska PK . Zaczyna się slizgac i smierdzi spaloną gumą z nawiewów.
Klimatyzacja działa , chłodzi bardzo dobrze . Jeżdze z wyłączoną klimatyzacją i nie ma problemu z slizganiem sie paska etc.
Miesiąc temu zerwał się pasek PK , wymieniony kompletny zestaw INA (napinacz i 4 rolki )
4-5 lat temu robiłem remont klimy nowy nie regenerowany kompresor Denso , nowy osuszacz , plukanie itd.
Czy można coś zaradzić ? Wymienić zawór rozpręzny , osuszacz , pojechać na serwis żeby wypompowali czynnik i dodali olej i czynnik od nowa ?
Jakieś inne propozycje ?
Dziekuje za pomoc
			
			
									
									
						Problem z klimatyzacja - obciąza pasek PK
- Doc
 - Administrator

 - Posty: 3014
 - Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
 - Imię: Andrzej
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.7TDI 180KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Legionowo
 - Kontakt:
 
Re: Problem z klimatyzacja - obciąza pasek PK
barteklca, a jakie masz auto? Audi A6 C6, rok... silnik, itd itd?
			
			
									
									2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce.  Kontakt z redakcją.
						Re: Problem z klimatyzacja - obciąza pasek PK
A6 C6 Allroad 2006 , silnik 3.0 diesel ASB.
Zastanawiam się czy nie wymienić osuszacza i zaworu rozprężonego , mogę u znajomego sciągnąć czynnik i na miejscu wymienić sobie obie rzeczy .
Klima działa po włączeniu bardzo dobrze , może coś się przytkało .
			
			
									
									
						Zastanawiam się czy nie wymienić osuszacza i zaworu rozprężonego , mogę u znajomego sciągnąć czynnik i na miejscu wymienić sobie obie rzeczy .
Klima działa po włączeniu bardzo dobrze , może coś się przytkało .
- 
				
				LukasXTC
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 109
 - Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
 - Imię: Łukasz
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 BMK 224KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Re: Problem z klimatyzacja - obciąza pasek PK
Tam jest dysza dławiąca a nie zawór rozprężny. 
Jeżeli masz poprawiony typ kompresora to ma on wzmocnioną tarczkę w stosunk.u do oryginału i zanim się zerwie może obciążać mocniej silnik.
Po włączeniu A/C oba wentylatory startują ?
Sprawdzić na wzierniku czystość czynnika czy nie ma metalicznej poświaty.
			
			
									
									
						Jeżeli masz poprawiony typ kompresora to ma on wzmocnioną tarczkę w stosunk.u do oryginału i zanim się zerwie może obciążać mocniej silnik.
Po włączeniu A/C oba wentylatory startują ?
Sprawdzić na wzierniku czystość czynnika czy nie ma metalicznej poświaty.
Re: Problem z klimatyzacja - obciąza pasek PK
Po włączeniu startuje jeden wentylator . Kompresor Denso kupiony 5lat temu. Czyli pewnie pada kompresor  
.  Czyli oryginalny wytrzymał 2x dłużej .
Aktualnie jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją , przy zwalnianiu do zera i wyłączonej klimatyzacji słychać skrzypienie paska .
			
			
									
									
						Aktualnie jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją , przy zwalnianiu do zera i wyłączonej klimatyzacji słychać skrzypienie paska .
							







