Wymiana płynu chłodniczego
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Wymiana płynu chłodniczego
Witam kolegów, płyn chłodniczy zlany śrubą spustową pod chłodnicą z prawej strony. Moim zaskoczeniem jest to że wylećiało jakieś 2 litry płynu. Reszta zalega na wysokości zbiorniczka wyrównawczego w wężu. Gdzie popełniłem błąd?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Odkręciłeś korek od zbiorniczka plynu chlodniczego ?
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Dodano po 16 minutach 36 sekundach:
Jeśli zrobiłeś wedlog procedury i płyn chłodniczy jest nadal możesz odkręcić tą srebrna rurkę pod obudowa filtra oleju (zdjecie ponizej) jest ona na jednej śrubce. Druga śrubka znajduje się na załamaniu po lewej stronie silnika ( dojscie od spodu na torx) tylko zaopatrz się w jakiś ręcznik lub duży karton aby zasłonić wentylatory od chlodnicy i alternator od gory alby tam się nic nie zachlapało. Napewno trochę poleci po pasku i obudowie przedniej silnika ale zmywacz hamulcow plus sprężone powietrze usunie wszystko przy okazji umyje trochę silnik. jeśli chodzie o odpowietrzanie ukladu chlodniczego to na chlodniczce egr jest sruba która należy odkręcić i odpwietrzyc uklad. Po odpowietrzeniu i zalaniu plynu jeśli masz webasto odpal je na 30-40 sekund i sprawdź poziom plynu ewentualnie dolej. Później odpal samochód na wyłączonych nawiewach poczekaj aż osiągnięcia 90°, odpal nawiewy temp. Na max siła nawiewu na 1 po chwili na max. Dprawdz czy ciepłe powietrze dostaje się do kabiny. Jeśli jest ok to odczekaniu chwilę aż będzie można bezpiecznie odkręcić korek zbiorniczka i sprawdź poziom plynu.
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Dodano po 16 minutach 36 sekundach:
Jeśli zrobiłeś wedlog procedury i płyn chłodniczy jest nadal możesz odkręcić tą srebrna rurkę pod obudowa filtra oleju (zdjecie ponizej) jest ona na jednej śrubce. Druga śrubka znajduje się na załamaniu po lewej stronie silnika ( dojscie od spodu na torx) tylko zaopatrz się w jakiś ręcznik lub duży karton aby zasłonić wentylatory od chlodnicy i alternator od gory alby tam się nic nie zachlapało. Napewno trochę poleci po pasku i obudowie przedniej silnika ale zmywacz hamulcow plus sprężone powietrze usunie wszystko przy okazji umyje trochę silnik. jeśli chodzie o odpowietrzanie ukladu chlodniczego to na chlodniczce egr jest sruba która należy odkręcić i odpwietrzyc uklad. Po odpowietrzeniu i zalaniu plynu jeśli masz webasto odpal je na 30-40 sekund i sprawdź poziom plynu ewentualnie dolej. Później odpal samochód na wyłączonych nawiewach poczekaj aż osiągnięcia 90°, odpal nawiewy temp. Na max siła nawiewu na 1 po chwili na max. Dprawdz czy ciepłe powietrze dostaje się do kabiny. Jeśli jest ok to odczekaniu chwilę aż będzie można bezpiecznie odkręcić korek zbiorniczka i sprawdź poziom plynu.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Dzięki kolego, super porada i do tego jako bonus to to gdzie możemy odpowietrzyć układ. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Zrobiłem test termostatu dużego obiegu w gorącej wodzie i okazało się że jest nieaktywny, jest nan stop zamknięty nawet w temperaturze ponad 120 stopni. Do tego VCDS pokazuje wartość "Temperatura w układzie chłodzenia" -273.1 C
Do tego wartości:
"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. rzeczywista" 11.0 C
"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. wymagana" 92.8 C
Byłem przekonany że padł termostat więc wymieniłem. Termostat jest razem z obudową filtra oleju więc zamontowałem nowy za 176 Euro. Po dalszej diagnozie jest to samo: "Temperatura w układzie chłodzenia" -273.1 C. O co tutaj chodzi? Który czujik odpowiada za te -273.1 C
Do tego wartości:
"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. rzeczywista" 11.0 C
"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. wymagana" 92.8 C
Byłem przekonany że padł termostat więc wymieniłem. Termostat jest razem z obudową filtra oleju więc zamontowałem nowy za 176 Euro. Po dalszej diagnozie jest to samo: "Temperatura w układzie chłodzenia" -273.1 C. O co tutaj chodzi? Który czujik odpowiada za te -273.1 C
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Miałem w sumie ciągle mam ten sam problem u siebie. Też założyłem o tym temat. Jeden z kolegów napisał że -273° to zero bezwzględne. W sumie racja mysialo by tam byc holernie zimno. Możliwe że również nie masz jakiegoś czujnika na wyposażeniu. Jeśli trzyma temperaturę nie ma wycieków plynu to chyba nie ma się czym przejmować. Ja z tym jezdrze od jakiegoś czasu i nie ma problemów jedynie co to zauważyłem że samochód często chodzi jakby na dogrzewaniu silnika nawet po przejechaniu 100km autostradowo. Sam jestem ciekaw co to może być. Możliwe że coś zwiazane z dogrzewaniem silnika
Dodano po 12 minutach /color]
Czy zwróciłeś uwagę może jakie masz obroty na biegu jałowym gdy silnik już jest rozgrzany i dpf wypalony? Z tego co wiem to optymalne obroty na biegu jałowym silnik rozgrzany dpf wypalony powinny być pomiędzy 3 a 4 kreska na obrotomierzu, chwilowe spalanie powinno wynosić miedzy 0.6. - 0.7l/h. U mnie czasami tak jest ale odkąd znalazłem blad który opisujesz często obroty sięgają delikatnie powyżej 4 kreski a spalanie chwilowe 1.2l/h wtedy mam załączone dogrzewanie silnika. Gdy wypala się dpf to obroty mam powyżej 9000tys. Nie wiem jak działa dokładnie dogrzewanie silnika ale wydaje mi się że powinno ono działać tylko podczas startu gdy silnik jest zimny żeby szybciej wspomoc jego dogrzenie a gdy już jest rozgrzany to teoretycznie dogrzewanie powinno się wyłączyć
Dodano po 12 minutach /color]
Czy zwróciłeś uwagę może jakie masz obroty na biegu jałowym gdy silnik już jest rozgrzany i dpf wypalony? Z tego co wiem to optymalne obroty na biegu jałowym silnik rozgrzany dpf wypalony powinny być pomiędzy 3 a 4 kreska na obrotomierzu, chwilowe spalanie powinno wynosić miedzy 0.6. - 0.7l/h. U mnie czasami tak jest ale odkąd znalazłem blad który opisujesz często obroty sięgają delikatnie powyżej 4 kreski a spalanie chwilowe 1.2l/h wtedy mam załączone dogrzewanie silnika. Gdy wypala się dpf to obroty mam powyżej 9000tys. Nie wiem jak działa dokładnie dogrzewanie silnika ale wydaje mi się że powinno ono działać tylko podczas startu gdy silnik jest zimny żeby szybciej wspomoc jego dogrzenie a gdy już jest rozgrzany to teoretycznie dogrzewanie powinno się wyłączyć
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Wypalania DPF pilnuję od kilku lat, zawsze z pomocą przychodzi apka 'VAG DPF'. Nie ma takiej możliwości aby procedura się przerwała w trakcie wypalania filtra. Ten silnik CDUC z 2011 roku ma taką możliwosc że jest wypalany nawet na postoju. Do tego zauważyłem wczoraj że temperatura płynu chłodzącego osiąga 88 C a na wejsciu i wyjsciu do chłodnicy jest zawsze w granicach 18 C. Nawet jak załącza się wentylator. Wydaje mi się że wtedy na wejsciu też powinna być dużo większa.
Obroty silnika są w granicach 800 ob/min po rozgrzaniu silnika.
Obroty silnika są w granicach 800 ob/min po rozgrzaniu silnika.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Ta apka to kiedy głupi pomysł z tym że w a6 nie ma kontrolki wypalania dpf i trzeba pilnować obrotów ale czasem mozna sie zapomnieć. Czy możesz wrzucić zdjecie która masz dokładnie apke ?
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Jestem bardzo zadowolony z działania tej aplikacji. Pamiętam że kosztowała smieszne pieniądze.
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=US
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=US
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm