Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 06 mar 2024, 14:37

Witam kolegów, płyn chłodniczy zlany śrubą spustową pod chłodnicą z prawej strony. Moim zaskoczeniem jest to że wylećiało jakieś 2 litry płynu. Reszta zalega na wysokości zbiorniczka wyrównawczego w wężu. Gdzie popełniłem błąd?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Pawlo1276
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
Imię: Pawel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jasło

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Pawlo1276 » 10 mar 2024, 18:48

Odkręciłeś korek od zbiorniczka plynu chlodniczego ?

Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Obrazek

Dodano po 16 minutach 36 sekundach:
Jeśli zrobiłeś wedlog procedury i płyn chłodniczy jest nadal możesz odkręcić tą srebrna rurkę pod obudowa filtra oleju (zdjecie ponizej) jest ona na jednej śrubce. Druga śrubka znajduje się na załamaniu po lewej stronie silnika ( dojscie od spodu na torx) tylko zaopatrz się w jakiś ręcznik lub duży karton aby zasłonić wentylatory od chlodnicy i alternator od gory alby tam się nic nie zachlapało. Napewno trochę poleci po pasku i obudowie przedniej silnika ale zmywacz hamulcow plus sprężone powietrze usunie wszystko przy okazji umyje trochę silnik. 🙂 jeśli chodzie o odpowietrzanie ukladu chlodniczego to na chlodniczce egr jest sruba która należy odkręcić i odpwietrzyc uklad. Po odpowietrzeniu i zalaniu plynu jeśli masz webasto odpal je na 30-40 sekund i sprawdź poziom plynu ewentualnie dolej. Później odpal samochód na wyłączonych nawiewach poczekaj aż osiągnięcia 90°, odpal nawiewy temp. Na max siła nawiewu na 1 po chwili na max. Dprawdz czy ciepłe powietrze dostaje się do kabiny. Jeśli jest ok to odczekaniu chwilę aż będzie można bezpiecznie odkręcić korek zbiorniczka i sprawdź poziom plynu.

Obrazek

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 11 mar 2024, 19:49

Dzięki kolego, super porada i do tego jako bonus to to gdzie możemy odpowietrzyć układ. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 28 mar 2024, 20:45

Zrobiłem test termostatu dużego obiegu w gorącej wodzie i okazało się że jest nieaktywny, jest nan stop zamknięty nawet w temperaturze ponad 120 stopni. Do tego VCDS pokazuje wartość "Temperatura w układzie chłodzenia" -273.1 C
Do tego wartości:

"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. rzeczywista" 11.0 C
"Temperatura płynu chłodząc. na wyjściu z chłodnicy: wart. wymagana" 92.8 C

Byłem przekonany że padł termostat więc wymieniłem. Termostat jest razem z obudową filtra oleju więc zamontowałem nowy za 176 Euro. Po dalszej diagnozie jest to samo: "Temperatura w układzie chłodzenia" -273.1 C. O co tutaj chodzi? Który czujik odpowiada za te -273.1 C
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Pawlo1276
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
Imię: Pawel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jasło

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Pawlo1276 » 29 mar 2024, 08:29

Miałem w sumie ciągle mam ten sam problem u siebie. Też założyłem o tym temat. Jeden z kolegów napisał że -273° to zero bezwzględne. W sumie racja mysialo by tam byc holernie zimno. Możliwe że również nie masz jakiegoś czujnika na wyposażeniu. Jeśli trzyma temperaturę nie ma wycieków plynu to chyba nie ma się czym przejmować. Ja z tym jezdrze od jakiegoś czasu i nie ma problemów jedynie co to zauważyłem że samochód często chodzi jakby na dogrzewaniu silnika nawet po przejechaniu 100km autostradowo. Sam jestem ciekaw co to może być. Możliwe że coś zwiazane z dogrzewaniem silnika

Dodano po 12 minutach :[/color]
Czy zwróciłeś uwagę może jakie masz obroty na biegu jałowym gdy silnik już jest rozgrzany i dpf wypalony? Z tego co wiem to optymalne obroty na biegu jałowym silnik rozgrzany dpf wypalony powinny być pomiędzy 3 a 4 kreska na obrotomierzu, chwilowe spalanie powinno wynosić miedzy 0.6. - 0.7l/h. U mnie czasami tak jest ale odkąd znalazłem blad który opisujesz często obroty sięgają delikatnie powyżej 4 kreski a spalanie chwilowe 1.2l/h wtedy mam załączone dogrzewanie silnika. Gdy wypala się dpf to obroty mam powyżej 9000tys. Nie wiem jak działa dokładnie dogrzewanie silnika ale wydaje mi się że powinno ono działać tylko podczas startu gdy silnik jest zimny żeby szybciej wspomoc jego dogrzenie a gdy już jest rozgrzany to teoretycznie dogrzewanie powinno się wyłączyć

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 29 mar 2024, 09:57

Wypalania DPF pilnuję od kilku lat, zawsze z pomocą przychodzi apka 'VAG DPF'. Nie ma takiej możliwości aby procedura się przerwała w trakcie wypalania filtra. Ten silnik CDUC z 2011 roku ma taką możliwosc że jest wypalany nawet na postoju. Do tego zauważyłem wczoraj że temperatura płynu chłodzącego osiąga 88 C a na wejsciu i wyjsciu do chłodnicy jest zawsze w granicach 18 C. Nawet jak załącza się wentylator. Wydaje mi się że wtedy na wejsciu też powinna być dużo większa.

Obroty silnika są w granicach 800 ob/min po rozgrzaniu silnika.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Pawlo1276
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
Imię: Pawel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jasło

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Pawlo1276 » 01 kwie 2024, 21:07

Ta apka to kiedy głupi pomysł z tym że w a6 nie ma kontrolki wypalania dpf i trzeba pilnować obrotów ale czasem mozna sie zapomnieć. Czy możesz wrzucić zdjecie która masz dokładnie apke ?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 02 kwie 2024, 19:55

Jestem bardzo zadowolony z działania tej aplikacji. Pamiętam że kosztowała smieszne pieniądze.

https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=US
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl