Czy ta modyfikacja nie ma wpływu na częstotliwość wypalania DPF, prędkość z jaką rośnie sadza zmierzona?tomekd pisze: ↑25 kwie 2023, 12:42Zapraszam do wysłania wiadomości prywatnej, z grubsza, opcje są dwie, albo wysyłka softu który jest wgrany, zakladajać ze ktoś ma mozliwosc wgrania go sobie gdzies na miejscu. Lub wysyłka sterownika do modyfikacji.
Co do ekologii... Sterownie układem chłodzenia wymennika ciepła EGR/chłodniczki EGR jest zaprogramowane tak aby priorytetem było schłodzenie spalin EGR co prowadzi do drastycznego zmniejszenia wydzielania NOx. Efektem ubocznym w wyniku pewnych czynników w jaki sposob jest zaprojektowany uklad chlodzenia w tych silnikach jest to ze ciezko je zimą przez to dogrzać
[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
ani ja ani zadna z osob nie zauwazyla przspieszenego wypalania DPF, a nawet pare osob sygnalizowalo ze DPF wypala sie pozniej. Lepiej rozgrzany silnik produkuje mniej sadzy ...
- Andrek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
- Imię: Antek Dreka
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Krzysztof z AUTO DYŻUR by EKG nagrał filmik o tym problemie i mówi w nim o tym sofcie.
Soft robią też:
Łukasz- tune serwis
Karol- soft-mod performance
a tu fimik https://www.youtube.com/watch?v=HkAfJFvjIDg&t=1s
Soft robią też:
Łukasz- tune serwis
Karol- soft-mod performance
a tu fimik https://www.youtube.com/watch?v=HkAfJFvjIDg&t=1s
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Można softem. Ale czy ktoś wkładał termostat ten 75 stopni przed pompkę EGR? Wszyscy dławią przepływ przez odwrócenie zaworka zwrotnego ale wtedy pompka pcha płyn w termostat EGR na chłodnice oleju. Może by przywrócić zawór zwrotny do oryginału a wstawić termostat przed pompkę? Pytanie ile kosztuje soft na wysyłkę i czy trzeba swój zgrać czy to odrębne mapy od EGR i wystarczy je wgrać jako gotowiec? A ile modyfikacja u Ciebie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Wymieniłem termostat EGR na MAHLE BEHR TH580 (temperatura otwarcia 80 st) nie znacznie pomogło....
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 797
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Na YT jest odcinek nagrywany przez EKG i tam jest problem rozwiązany przez zmianę softa. Jeżeli wymieniono termostaty których jest 2 to trzeba softa zmienić. Podjedź do jakiegoś tunera bdzie wiedział o co kaman.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2022, 13:07
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Wysłałem wiadomość prywatną kilka dni temu ale brak odptomekd pisze: ↑13 gru 2023, 09:33Nigdzie nie znajdziesz bo nikt inny tego nie robi.Ja poswiecilem swoj czas, przestudiowlem ponad 10 tysieczna dokumentacje naszych sterownikow zeby znalezc i zmienic pewne parametry pracy ukladu chlodzenia spalin EGR aby nasze silniki rozgrzewaly sie szybciej.
Odwrócenie zaworka moze i dziala ale nie jest bezpieczne moim zdaniem, i nie jest to tylko moja teoria bo na swoim aucie doswiadczylem pewnego zbiegu okoliczosci gdzie zaraz po odwroceniu zaworka strzelila mi chlodnica EGR puszczajac plyn do wydechu... przypadek?
Odwrocenie zaworka calkowicie blokuje przeplyw plynu przez uklad egr , plyn w chlodniczce EGR gotuje sie od temperatury spalin czasami siegajacej 600-700 stopni. Brak przeplywu cieczy moim zdaniem w takich sytuacjach nie jest wskazany...
Dodam ze zdjecie z A6 C7 ktore wrzucilem wyzej jest od kolegi ktory ma wgrany software do licznika pokazujacy realne wskazanie temperatury, czyt 4 kreski zapalaja sie chyba dopiero od 80 czy tam 82 stopni temperatury cieczy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lut 2024, 14:17
- Imię: Marcin
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zagorzyce
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam dołączam się do problemu. Mam natomiast silnik 2.0tdi CFFB w manualu jedni podają że każdy ma termostat egr ten mały. Kupiłem więc z temp otwarcia 87° aby w ten sposób rozwiązać problem ale po demontażu obudowy filtra pow i podstawy Aku nic takiego nie znalazłem. Może w takim wypadku dokupić opaski i dołożyć go samemu w okolice pompy wody na egr (ten element jest).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2021, 08:29
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Prudnik
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam wszystkich.
Borykam się też z tematem temperatury wody audi A6 C7 clgc. Otóż też wymieniła duży termostat zmieniałem kierunki zaworu zwrotnego tzn. kulka i nic nie pomagało. U mojego mechanika dopatrzyłem że w ustawieniach MMI jest opcja ustawienia klimatyzacji i tam jest opcja nagrzewania paliwa w moim miałem ustawienia Auto zmieniłem na Wyłączony i teraz od trzech dni jadę 8-10 kilometrów spokojnej jazdy i temperatura jest 90 st. Sprawdźcie u siebie może też tak macie pozdrawiam.
Borykam się też z tematem temperatury wody audi A6 C7 clgc. Otóż też wymieniła duży termostat zmieniałem kierunki zaworu zwrotnego tzn. kulka i nic nie pomagało. U mojego mechanika dopatrzyłem że w ustawieniach MMI jest opcja ustawienia klimatyzacji i tam jest opcja nagrzewania paliwa w moim miałem ustawienia Auto zmieniłem na Wyłączony i teraz od trzech dni jadę 8-10 kilometrów spokojnej jazdy i temperatura jest 90 st. Sprawdźcie u siebie może też tak macie pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 paź 2024, 21:17
- Imię: jakub
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lipsko
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Każde 2.0tdi posiada ten termostat maly zwanym dsg, w jednych znajduje sie on w przewodzie a w drugich jest wpinany.Pleberk pisze: ↑22 lut 2024, 14:21Witam dołączam się do problemu. Mam natomiast silnik 2.0tdi CFFB w manualu jedni podają że każdy ma termostat egr ten mały. Kupiłem więc z temp otwarcia 87° aby w ten sposób rozwiązać problem ale po demontażu obudowy filtra pow i podstawy Aku nic takiego nie znalazłem. Może w takim wypadku dokupić opaski i dołożyć go samemu w okolice pompy wody na egr (ten element jest).
nie wiem jak w innych silnikach, ale w moim CAHA znajduje się między grodzią a silnikiem, znajduje się on dokłądnie pod zaworem dławiącym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 gru 2024, 11:38
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q3
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam serdecznie.
Nie jestem posiadaczem A6 ale może komuś przyda się informacja z mojego doświadczenia. Posiadam Audi Q3 z silnikiem 2.0TDI 177km CFGC w manualu. Też borykałem się ze spadkiem temperatury podczas jazdy. U mnie wyglądało to w następujący sposób: Auto w miarę normalny sposób nagrzewało się do 90 stopni, kiedy wskazówka osiągnęła 90 stopni w bardzo szybkim czasie opadała do mniej więcej 70 stopni i tak w kółko, nawet w ciepłe dni. Wymieniłem oba termostaty na oryginalne Mahle (Behr). Niestety nic to nie pomogło. Przeszukałem chyba wszystko w internecie co było związane z nietrzymaniem temperatury w silnikach 2.0TDI CR aż natrafiłem przypadkowo na termostat produkowany przez firmę BORSEHUNG o numerze katalogowym B18776 który posiada temperaturę otwarcia 87 stopni. (Chodzi o termostat EGR) Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawany jest jako termostat do Audi A6 C7. Postanowiłem zakupić ten termostat i go wymienić. Nie byłem przekonany czy to coś poprawi w moim samochodzie. Ku mojemu zdziwienie okazało się że był to strzał w przysłowiową "dziesiątkę". Auto teraz utrzymuje wskazówkę na 90 stopni. Poprzedni termostat który był wymieniony przeze mnie był o temperaturze otwarcia 75 stopni (Mahle Th 5 75). Zamieszczam jeszcze schemat układu chłodzenia z mojego silnika.
Nie jestem posiadaczem A6 ale może komuś przyda się informacja z mojego doświadczenia. Posiadam Audi Q3 z silnikiem 2.0TDI 177km CFGC w manualu. Też borykałem się ze spadkiem temperatury podczas jazdy. U mnie wyglądało to w następujący sposób: Auto w miarę normalny sposób nagrzewało się do 90 stopni, kiedy wskazówka osiągnęła 90 stopni w bardzo szybkim czasie opadała do mniej więcej 70 stopni i tak w kółko, nawet w ciepłe dni. Wymieniłem oba termostaty na oryginalne Mahle (Behr). Niestety nic to nie pomogło. Przeszukałem chyba wszystko w internecie co było związane z nietrzymaniem temperatury w silnikach 2.0TDI CR aż natrafiłem przypadkowo na termostat produkowany przez firmę BORSEHUNG o numerze katalogowym B18776 który posiada temperaturę otwarcia 87 stopni. (Chodzi o termostat EGR) Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawany jest jako termostat do Audi A6 C7. Postanowiłem zakupić ten termostat i go wymienić. Nie byłem przekonany czy to coś poprawi w moim samochodzie. Ku mojemu zdziwienie okazało się że był to strzał w przysłowiową "dziesiątkę". Auto teraz utrzymuje wskazówkę na 90 stopni. Poprzedni termostat który był wymieniony przeze mnie był o temperaturze otwarcia 75 stopni (Mahle Th 5 75). Zamieszczam jeszcze schemat układu chłodzenia z mojego silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.