Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Doładowanie akumulatora - czy konieczne?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Maarli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2024, 17:34
Imię: Marlena
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Doładowanie akumulatora - czy konieczne?

Post autor: Maarli » 25 sty 2024, 19:03

Witam

Na wstępie zaznaczę, że jestem zielona w tematach elektryki auta, więc prawdopodobnie zadaje bardzo proste pytanie, ale wolę się upewnić.
Przechodząc do rzeczy, wskazówka akumulatora wskazuje ostatnio napięcie ok. 11,8 V na postoju. Po odpaleniu auta, przejechaniu 3 km,a następnie ponownym odpaleniu wskazówka już pokazuje 12,2 V. Sytuacja wygląda w tej sposób od 3 tygodni, auto w tym czasie stoi na dworze i robi bardzo krótkie trasy ( dosłownie kilka km dziennie). Wobec tego zastanawiam się, czy warto trochę doładować akumulator czy alternator naładuje go sam podczas dłuższej trasy ( za kilka dni będę robić 200 km)?
Z góry dziękuję za pomoc :)

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Re: Doładowanie akumulatora - czy konieczne?

Post autor: arczi0044 » 25 sty 2024, 19:27

Jak masz taką możliwość to jak najbardziej doładować, akumulatorowi to nie zaszkodzi a na pewno pomoże. Niskie napięcie zasiarcza akumulator i prowadzi do przedwczesnego zużycia.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Maarli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2024, 17:34
Imię: Marlena
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual