Maarli pisze: ↑25 sty 2024, 21:47
Czy to jakaś różnica, która klemę odłącze? I rozumiem, że to nie rozłączy całkowicie obiegu i nie trzeba tam potem nic programować na nowo w komputerze?
Niczego nie trzeba programować w sterownikach, po ponownym podłączeniu przyuczasz podnośniki szyb przyciskami sterującymi na drzwiach, gdzie mają swoje krańce otwarcia/zamknięcia szyb drzwi (aby działało pełne otwarcie/zamknięcie na jedno kliknięcie przyciskiem) oraz wpisujesz kod SAFE w radio (zabezpieczenie antykradzieżowe).
WAŻNE: najpierw odłączasz klemę MINUS (lewą), później plus (prawą). Akumulator do ładowania wyciągasz z auta (masz garaż: odpada problem z elektrycznym centralnym), jeśli zacznie gazować w trakcie ładowania lub dojdzie do jego uszkodzenia i zacznie wyciekać elektrolit, będzie problem, wszędzie piszą także, aby ładować w wentylowanym miejscu, komora podszybia nie jest takim miejscem.
Jeśli nie znasz kodu do radia (jeśli masz fabryczne), możesz podpiąć do klem jakiegoś powerbanka 12V, źródło napięcia 12V (np. zasilacz warsztatowy, prostownik) i dopiero wtedy odłączać akumulator, ale to już troszkę wyższy poziom trudności.
Przy pustej komorze, bez akumulatora, skontroluj czystość (liście, muł) w podszybiu (gumki odpływów), będziesz mieć tam piękny dostęp.
Dzisiejsze akumulatory (np. ja mam Ca/Ca) wymagają ładowania, którego A6 C5 Ci nie zapewni, np. wysycenie elektrolitu (budowanie gęstości) napięciem 16.2V a to oznacza u nas na aucie awarię regulatora napięcia.