Witam.
Mam problem z dymieniem silnika. problem się zaczął od pomyłki przy tankowaniu. Zamiast ON zatankowane PB95. Auto już wcześniej podkapcało, ale po tej pomyłce zaczęło kopcić bardziej. problem opisywałem tu: topic106215.html
Silnik kopcił na zimnym kłębem dymu. po chwili kopcił mniej. Dym siwawy bardzo gryzący w oczy.. Sprawdziłem kompresję i było nie ciekawie. do 19 do 23 bar.
Decyzja padła na wymianę silnika. Silnik wymieniony na taki sam tj. AYM.
Po wymianie silnika przełożone zostały wtryski, pompa, turbo i inne. silnik poskładany i odpalam i co dalej kopci.
Podmieniłem turbinę na używaną sprawną, dalej kopci.
Podmieniłem wtryski, dalej kopci.
Teraz myślę czy to nie pompa vp44.
Może ktoś podpowie dlaczego kopci.
Dymienie na siwo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Re: Dymienie na siwo
Ja nie rozumiem tylu "znafców" motoryzacji i mechaniki i żaden nie potrafi odpowiedzieć na problem?
Już mi sił brakuje do tego auta pomóżcie.
Po przekładce pompy dalej to samo
Już mi sił brakuje do tego auta pomóżcie.
Po przekładce pompy dalej to samo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sty 2024, 15:29
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: TL
Re: Dymienie na siwo
Dzień dobry,
Pozwolę podpiąć się pod temat.
2,5 140 km 99r.
Spraw mam kilka (pojawiły się tej zimy, samochód posiadam od maja 23):
1.Kopcenie na siwo (jak para czy podobnie) przy uruchomieniu po nocy, po rozgrzaniu silnika problem mija i nie występuje już w ciągu dnia ( po postoju w pracy 8h). Przy kopceniu czuć opary paliwa.
2. Wyciek... wielki wyciek... ( teraz jak zimno to jest plama, a na niej woda), po nocy jak ruszam to nitka na śniegu ( ok 1m-raczej jasno brązowa, jakby brudna woda )- zazwyczaj wycieka po trasach, jak po mieście kilka kilometrów zrobię to nawet tydzień nie ma problemu.
3. 2500 km dolałem ok 0,5 oleju ( sh**l helix ultra 5W-40)
4. zobaczyłem siwy dym z silnika ( z lewej strony jak się stoi twarzą do przodu, przy otwartej masce)- w garażu więc możliwe, że dym zaleciał z wydechu.
Dodatkowo: na baku robię max 400 km po mieście. wcześniej chyba palił mniej... Wtryski: 2 z lewej i 1 z prawej mają mokre "rynienki" pokrywy. reszta ok. ok 4 miesięcy temu siadł mi alternator i mechanik po wymianie stwierdził, że był cały zalany, ale nie olejem tylko czymś innym... jakby płynem chłodniczym.
Jak z mojej małej mieścinie się dowiedzą, że to 2,5 i trzeba ściągać przód... to nie bardzo mają terminy i chęci.. może jak ich naprowadzę to zmienią zdanie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozwolę podpiąć się pod temat.
2,5 140 km 99r.
Spraw mam kilka (pojawiły się tej zimy, samochód posiadam od maja 23):
1.Kopcenie na siwo (jak para czy podobnie) przy uruchomieniu po nocy, po rozgrzaniu silnika problem mija i nie występuje już w ciągu dnia ( po postoju w pracy 8h). Przy kopceniu czuć opary paliwa.
2. Wyciek... wielki wyciek... ( teraz jak zimno to jest plama, a na niej woda), po nocy jak ruszam to nitka na śniegu ( ok 1m-raczej jasno brązowa, jakby brudna woda )- zazwyczaj wycieka po trasach, jak po mieście kilka kilometrów zrobię to nawet tydzień nie ma problemu.
3. 2500 km dolałem ok 0,5 oleju ( sh**l helix ultra 5W-40)
4. zobaczyłem siwy dym z silnika ( z lewej strony jak się stoi twarzą do przodu, przy otwartej masce)- w garażu więc możliwe, że dym zaleciał z wydechu.
Dodatkowo: na baku robię max 400 km po mieście. wcześniej chyba palił mniej... Wtryski: 2 z lewej i 1 z prawej mają mokre "rynienki" pokrywy. reszta ok. ok 4 miesięcy temu siadł mi alternator i mechanik po wymianie stwierdził, że był cały zalany, ale nie olejem tylko czymś innym... jakby płynem chłodniczym.
Jak z mojej małej mieścinie się dowiedzą, że to 2,5 i trzeba ściągać przód... to nie bardzo mają terminy i chęci.. może jak ich naprowadzę to zmienią zdanie.
Z góry dziękuję za pomoc.