Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Cisnienie w układzie chłodzenia, częsty brak ogrzewania 3.0 BiTdi

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
vegass972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2023, 20:27
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Sącz

Cisnienie w układzie chłodzenia, częsty brak ogrzewania 3.0 BiTdi

Post autor: vegass972 » 17 sty 2024, 22:05

Witam wszystkich problem z 3.0 BiTdi 313 km, aktualnie 392km.
Żadnych błędów na komputerze, samochód pracuje równo i nie dymi.
Podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego, robi się cisnienie w układzie plyn wyrzuca korkiem od zbiorniczka wyrównawczego, węże są przy tym twarde .
Przy spokojnej jeździe dolewam litr na 400-500 km lecz przy szybszej bardziej agresywnej potrafi wyrzucić plyn po paru kilometrach i wtedy muszę go dolac około 2 litrów. Samochód normalnie trzyma temperature 90 stopni lecz dwukrotnie zdarzyło mi się że wyrzuciło 130 na parę sekund i po odjęciu nogi z gazu od razu wróciło na 90 lecz wyrzuciło przy tym plyn przez zbiorniczek. Ogrzewanie działa lecz po kilkunastu kilometrach przestaje i po podtrzymaniu go przez jakieś 30 sekund na obrotach powyżej 2000 ogrzewanie wraca lecz lewą strona daje gorące powietrze a prawa letnie. Czasami ta prawa strona grzeje bardziej a czasami mniej.
Kilku mechaników twierdzi że jest to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą lecz rok temu poprzedni wlaściciel oddawał samochód na uszczelkę, przy okazji rozrzad, nowe wtryski, turbosprężarki po regeneracji, nowe tłoki i wiele wiele innych.
Generalnie zostało wtedy włożone w silnik ponad prawie 50k na wszystko mam faktury. Od tamtego momentu zrobione tylko 10k kilometrów ze względu na pracę w delegacji samochód większość roku stoi w garażu.
Od momentu kiedy nastal ten problem zmienione wszystkie możliwe termostaty. Wyłączony egr, zrobione obejście chlodniczki spalin czyli jest całkowicie odcięta. Zbiorniczek jak i korek zbiorniczka wyrownawczego wymieniony na nowy oryginalny z ASO.
Mysle nad czyszczeniem węży i zmianą nagrzewnicy czy to mogłoby być przyczyną?
Dodam że przed wyłączeniem chlodniczki spalin z obiegu test co2 wykazał spaliny w układzie a po wyłączeniu nie wykazuje.

Macie jakieś pomysły co mógłbym zrobić przed zrzucaniem silnika ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga