Witam,
Dziś rano zgasł licznik i radio przed usterka na chwilę podczas wduszenia przycisku start zapaliły się wszystkie kontrolki po czym wszystko zgaslo bezpieczniki są sprawne natomiast do niektórych nie dochodzi wygole napięcie są to bezpieczniki właśnie od radia. Gdzie mogę szukać przyczyny?
Nie działa licznik oraz radio
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 333
- Rejestracja: 17 cze 2015, 07:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LIMANOWA
Witaj, ja bym zaczął od pełnego scana, bo na chwilę obecną to wróżenie z fusów!
WYKONANE MODY:
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED
PLANY
1) PNEUMATYKA
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED
PLANY
1) PNEUMATYKA
Problem polega na tym że brak komunikacji z licznikiem i radiem.
Bezpieczniki zlokalizowane od strony pasażera czyli z prawej strony odpowiedzialne za licznik, radio, wyświetlacz ( A2, A4, A6) nie mają w ogóle napięcia podobnie jak dwa bezpieczniki w bagażniku zlokalizowane na tym samym kablu (podajże C7, C8), reszta bezpieczników w 100% sprawne.
Znalazłem też ukryte bezpieczniki przy kolumnie kierowniczej ale tam też wszystko ok.
Teraz tak, przekaźniki raczej sprawne ,ale brakuje mi dokładnej rozpiski od czego one są i tu prosił bym o pomoc w rozszyfrowaniu który od czego jest czyli z przodu auta jest ich w sumie 5 i kilka w bagażniku, oczywiście zamieniłem takie same przekaźniki miejscami co by sprawdzić ich stan działania ale bez zmian.
Druga sprawa to potrzebował bym schemat instalacji elektrycznej zasilania licznika radia i tych bezpieczników.
Trzecia sprawa to co wzbudza uruchomienie licznika i radia oczywiście po za wyłącznikiem start lub otwarcia drzwi.
[ Dodano: 2018-07-05, 09:22 ]
Problem rozwiązany nawet wielkie serwisy rozłożyły ręce i chcieli części wymieniać, a ja znalazłem przyczynę.
Niestety źle to wróży marce Audi gdyż winą był skorodowany/utleniony kabel, a dokładnie:
- kabel idący ze stabilizatora napięcia, umieszczonego pod wykładziną w bagażniku przy akumulatorze, idzie w kierunku skrzynki bezpieczników z prawej strony bagażnika do szeregu "C". Jakieś 30cm od tego stabilizatora napięcia kabel ten rozdwaja się na dwie osobne żyły czyli do szeregu "C" i innego, i to tu łączony był za pomocą jakiegoś g.... i połączenie to skorodowało kabel na długości prawie 5cm ( biały nalot na kablu i zielone żyły miedzi ).
Po zlutowaniu i zabezpieczeniu wszystko wróciło do normy.
Jak tak dalej pójdzie to wszystkie kable będą do wymiany
Bezpieczniki zlokalizowane od strony pasażera czyli z prawej strony odpowiedzialne za licznik, radio, wyświetlacz ( A2, A4, A6) nie mają w ogóle napięcia podobnie jak dwa bezpieczniki w bagażniku zlokalizowane na tym samym kablu (podajże C7, C8), reszta bezpieczników w 100% sprawne.
Znalazłem też ukryte bezpieczniki przy kolumnie kierowniczej ale tam też wszystko ok.
Teraz tak, przekaźniki raczej sprawne ,ale brakuje mi dokładnej rozpiski od czego one są i tu prosił bym o pomoc w rozszyfrowaniu który od czego jest czyli z przodu auta jest ich w sumie 5 i kilka w bagażniku, oczywiście zamieniłem takie same przekaźniki miejscami co by sprawdzić ich stan działania ale bez zmian.
Druga sprawa to potrzebował bym schemat instalacji elektrycznej zasilania licznika radia i tych bezpieczników.
Trzecia sprawa to co wzbudza uruchomienie licznika i radia oczywiście po za wyłącznikiem start lub otwarcia drzwi.
[ Dodano: 2018-07-05, 09:22 ]
Problem rozwiązany nawet wielkie serwisy rozłożyły ręce i chcieli części wymieniać, a ja znalazłem przyczynę.
Niestety źle to wróży marce Audi gdyż winą był skorodowany/utleniony kabel, a dokładnie:
- kabel idący ze stabilizatora napięcia, umieszczonego pod wykładziną w bagażniku przy akumulatorze, idzie w kierunku skrzynki bezpieczników z prawej strony bagażnika do szeregu "C". Jakieś 30cm od tego stabilizatora napięcia kabel ten rozdwaja się na dwie osobne żyły czyli do szeregu "C" i innego, i to tu łączony był za pomocą jakiegoś g.... i połączenie to skorodowało kabel na długości prawie 5cm ( biały nalot na kablu i zielone żyły miedzi ).
Po zlutowaniu i zabezpieczeniu wszystko wróciło do normy.
Jak tak dalej pójdzie to wszystkie kable będą do wymiany
Wnętrze bagażnika wypełniała cienka warstwa jakiejś oleistej substancji, substancja ta była bez zapachowa troszkę lepka.
Podejrzewam jakby wyciek z akumulatora żelowego bo nie wiem jaka substancja w nim się znajduje. Co prawda ma on ujście oparów pod auto za pomocą wężyka, ale może poprzedni właściel miał jakiś problem z nim i go wymieniał. Trudno powiedzieć na pewno nie był to płyn do spryskiwaczy.
Aha WAŻNE
Jak na razie znikną też problem z hamulcem postojowym tzn. ręcznym , który lubił wywalać błąd.
pozdrawiam
Podejrzewam jakby wyciek z akumulatora żelowego bo nie wiem jaka substancja w nim się znajduje. Co prawda ma on ujście oparów pod auto za pomocą wężyka, ale może poprzedni właściel miał jakiś problem z nim i go wymieniał. Trudno powiedzieć na pewno nie był to płyn do spryskiwaczy.
Aha WAŻNE
Jak na razie znikną też problem z hamulcem postojowym tzn. ręcznym , który lubił wywalać błąd.
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
niestety dzis dopadł mnie podobny problem w trasie, ale nie mam vcdsa ze soba.
Bezpieczniki wszystkie dobre i na wszystkich mam napiecie po zaplonie.
Licznik ciemny, co jakis czas mrugnie podswietlenie.
NIe działa klima, multi kiera, kierunkowsazy 3/4 elektroniki, mmi sie wlacza.
Auto normalnie odpala
Bezpieczniki wszystkie dobre i na wszystkich mam napiecie po zaplonie.
Licznik ciemny, co jakis czas mrugnie podswietlenie.
NIe działa klima, multi kiera, kierunkowsazy 3/4 elektroniki, mmi sie wlacza.
Auto normalnie odpala
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 gru 2023, 19:48
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Nie działa licznik oraz radio
Odświeżam temat, niestety i u mnie przestał działać licznik, klimatronic, manetki przy kierownicy, czujniki parkowania i kamera, auto normalnie odpala i działa radio, bezpieczniki przejrzane, jakieś pomysły co to moze być lub ktoś miał podobny przypadek?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga