Witam, zakupiłem pierwsze w życiu audi - A6C5 avant quattro 2.4 v6 benzyna + lpg rok produkcji 2003
Auto bylo w słabym stanie technicznym natomiast bardzo spodobało mi się wizualnie.
Rozwalony magiel plus pompa wspomagania wahacze przód do wymiany lejący się olej z pokryw zaworów oraz jakieś drobnostki kosmetyczne, zatarte przyciski, brakująca popielniczka - kosmetyka.
Zrobiłem wszystko i o ile z zawieszeniem nie mam problemów a wnętrze doprowadziłem do fajnego stanu tak zaczął sie dziwny objaw po naprawie silnika.
1. Nowe uszczelki uszczelniacze pokryw zaworów
2. Nowe świece - ngk
3. Nowe przewody ngk
4. Wymieniony olej plus filtr oleju
5. Wymienione wszystkie filtry paliwa powietrza kabinowy
6. Pompa wspomagania
Po naprawie w pewnym momencie nie wiem około 120 km przejechanych auto oszalało i strasznie szarpie na wolnych obrotach i nazwijmy to kolokwialnie „zajączkuje” dzieje sie to na lpg i na benzynie i na na skrzyni biegów „D” jak i „S”
I teraz sie zastanawiam czy może to wskazywać na zapchana odme ? Dlatego tez wywaliło uszczelki pod deklami ? Czy może to być cewka ? Czy ktoś miał podobne objawy ? Byłem przekonany że po takim mini pakiecie odświeżającym auto będzie zdrowsze…
Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to czasem czuć olej w aucie, oczywiście silnik wyczyszczony a to co bylo ze starego oleju to się juz wypaliło. Kolejna rzecz że jak na 170 koni to auto nie jedzie… raczej mam wrażenie że jadę autem typu 1.6 lub 1.4 wiadomo nie jest to Eska czy Ereska ale leciwe auto natomiast te 170 koni to coś powinno sie odpychać. Zauważyłem też ze ten silnik wolnossący troszkę działa jak z turbo dlatego ze zaczyna jechać od 3 - 4 tys.
Kręci sie do końca przy szybkim przyspieszaniu w górnych zakresach obrotów objaw wypadania zapłonow nie występuje i na wolnych obrotach tez nie zauważyłem. Szukałem forum i postanowiłem opisać ten przypadek bo trochę to specyficznie wyglada.
Dziękuje za odpowiedz
Różne problemy silnika po naprawie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Najpierw zakup sobie kabel diagnostyczny i zczytaj błędy i przed kasowanie ich, zbadaj mieszanka paliwowa, grupa 032 w blokach diagnoastycznych. Jeżeli czujesz olej może Ci lać z deklach z tyłu bloku1, co oznacza zapchana odma bądż eżektor.
Edit: co do mocy auta, powinno wstawać po około 2000rpm. Nie wiem jak z automatem, przyczyna twoich problemów może być skrzynia...
Edit: co do mocy auta, powinno wstawać po około 2000rpm. Nie wiem jak z automatem, przyczyna twoich problemów może być skrzynia...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Dzięki za szybki odzew. Podpięte były tanie sprzęty jak i drogie do kasowania błędów, wyskakują dwie sondy za katem. Ale jakby ten problem zanim odświeżyłem silnik nie występował a zrobiłem na nim 1000 km
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Witam.
Tak jak kolega wyżej pisał, zaopatrz się w kabel i pr. VCDS (po co jeździć i jeszcze płacić)
Wyłączyć zasilanie LPG wypalając resztki gazu (nawet możesz zakręcić butlę)
Błędy (oczywiście zapisać lub zdjęcie) i skasować - nawet jak ich nie ma, kasujesz (przywracasz ustawienia fabryczne) i jazda.
Pojeździj na benzynie z 10 - 30 - 50 a nawet 100km sprawdzając czy jakieś błędy się pojawiają (a jak są, to zapisać) i podepnij do swojego tematu.
Musisz silnik doprowadzić w 100% na benzynie, a dopiero można zająć się zasilaniem LPG.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Rozumiem. To co musisz Ty zrobić teraz jest zdiagnozować działanie całego podzespołu napędzającego, ktory składa się z mnóstwo części, używając skanera diagnostycznego do obserwacji działania wszystkich czujników, których masz dzięki inżynierów z audi, aby dowiedzieć się dlaczego twoje auto zachowuje się dziwne.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Wczoraj były próby podpięcia różnych komputerów i uwaga.. żaden sprzęt nie łączy się z moim audi..
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Różne problemy silnika po naprawie
vcds lite czy vag com z kabelkiem kkl za 40-50 zł na pewno się połączy , czasem sterownik log blokuje linie diagnostyczną - trzeba włączyć zapłon wyłączyć log przyciskiem , wyłączyć zapłon , włączyć ponownie i wtedy próbować się łączyć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różne problemy silnika po naprawie
Co to za sterownik jak go wyłączyć ? Słuchajcie jaja jak berety… wymieniłem odme kompletna rurki separator wymieniłem również statycznie olej w skrzyni automatycznej z filtrem. Jadę autem i nagle kontrolki abs esp i epc. Auto zdechło strzela z wydechu nie można jechac nie wkręca się na obroty powyżej 2 tys. I ogromny dym od strony głowicy pasażera. I tak się bujam od warsztatu do warsztatu… ktoś jakiś pomysł może ma ? Bo wymieniane jest wszystko po kolei a ja czuje ze składam auto od zera… jutro vcs będzie podpięty
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga