Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Różne problemy silnika po naprawie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Szach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: Szach » 13 lis 2023, 21:22

Witam, zakupiłem pierwsze w życiu audi - A6C5 avant quattro 2.4 v6 benzyna + lpg rok produkcji 2003

Auto bylo w słabym stanie technicznym natomiast bardzo spodobało mi się wizualnie.
Rozwalony magiel plus pompa wspomagania wahacze przód do wymiany lejący się olej z pokryw zaworów oraz jakieś drobnostki kosmetyczne, zatarte przyciski, brakująca popielniczka - kosmetyka.

Zrobiłem wszystko :) i o ile z zawieszeniem nie mam problemów a wnętrze doprowadziłem do fajnego stanu tak zaczął sie dziwny objaw po naprawie silnika.

1. Nowe uszczelki uszczelniacze pokryw zaworów
2. Nowe świece - ngk
3. Nowe przewody ngk
4. Wymieniony olej plus filtr oleju
5. Wymienione wszystkie filtry paliwa powietrza kabinowy
6. Pompa wspomagania

Po naprawie w pewnym momencie nie wiem około 120 km przejechanych auto oszalało i strasznie szarpie na wolnych obrotach i nazwijmy to kolokwialnie „zajączkuje” dzieje sie to na lpg i na benzynie i na na skrzyni biegów „D” jak i „S”

I teraz sie zastanawiam czy może to wskazywać na zapchana odme ? Dlatego tez wywaliło uszczelki pod deklami ? Czy może to być cewka ? Czy ktoś miał podobne objawy ? Byłem przekonany że po takim mini pakiecie odświeżającym auto będzie zdrowsze…
Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to czasem czuć olej w aucie, oczywiście silnik wyczyszczony a to co bylo ze starego oleju to się juz wypaliło. Kolejna rzecz że jak na 170 koni to auto nie jedzie… raczej mam wrażenie że jadę autem typu 1.6 lub 1.4 wiadomo nie jest to Eska czy Ereska ale leciwe auto natomiast te 170 koni to coś powinno sie odpychać. Zauważyłem też ze ten silnik wolnossący troszkę działa jak z turbo dlatego ze zaczyna jechać od 3 - 4 tys.
Kręci sie do końca przy szybkim przyspieszaniu w górnych zakresach obrotów objaw wypadania zapłonow nie występuje i na wolnych obrotach tez nie zauważyłem. Szukałem forum i postanowiłem opisać ten przypadek bo trochę to specyficznie wyglada.
Dziękuje za odpowiedz

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: bgroni » 13 lis 2023, 21:43

Najpierw zakup sobie kabel diagnostyczny i zczytaj błędy i przed kasowanie ich, zbadaj mieszanka paliwowa, grupa 032 w blokach diagnoastycznych. Jeżeli czujesz olej może Ci lać z deklach z tyłu bloku1, co oznacza zapchana odma bądż eżektor.

Edit: co do mocy auta, powinno wstawać po około 2000rpm. Nie wiem jak z automatem, przyczyna twoich problemów może być skrzynia...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

Szach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: Szach » 13 lis 2023, 22:48

Dzięki za szybki odzew. Podpięte były tanie sprzęty jak i drogie do kasowania błędów, wyskakują dwie sondy za katem. Ale jakby ten problem zanim odświeżyłem silnik nie występował a zrobiłem na nim 1000 km

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: sabuk2006 » 14 lis 2023, 08:14

Szach pisze:
13 lis 2023, 22:48
Dzięki za szybki odzew. Podpięte były tanie sprzęty jak i drogie do kasowania błędów, wyskakują dwie sondy za katem. Ale jakby ten problem zanim odświeżyłem silnik nie występował a zrobiłem na nim 1000 km
Witam.
Tak jak kolega wyżej pisał, zaopatrz się w kabel i pr. VCDS (po co jeździć i jeszcze płacić)
Wyłączyć zasilanie LPG wypalając resztki gazu (nawet możesz zakręcić butlę)
Błędy (oczywiście zapisać lub zdjęcie) i skasować - nawet jak ich nie ma, kasujesz (przywracasz ustawienia fabryczne) i jazda.
Pojeździj na benzynie z 10 - 30 - 50 a nawet 100km sprawdzając czy jakieś błędy się pojawiają (a jak są, to zapisać) i podepnij do swojego tematu.

Musisz silnik doprowadzić w 100% na benzynie, a dopiero można zająć się zasilaniem LPG.
Pozdrawiam.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: bgroni » 14 lis 2023, 20:22

Szach pisze:
13 lis 2023, 22:48
Dzięki za szybki odzew. Podpięte były tanie sprzęty jak i drogie do kasowania błędów, wyskakują dwie sondy za katem. Ale jakby ten problem zanim odświeżyłem silnik nie występował a zrobiłem na nim 1000 km
Rozumiem. To co musisz Ty zrobić teraz jest zdiagnozować działanie całego podzespołu napędzającego, ktory składa się z mnóstwo części, używając skanera diagnostycznego do obserwacji działania wszystkich czujników, których masz dzięki inżynierów z audi, aby dowiedzieć się dlaczego twoje auto zachowuje się dziwne.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

Szach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: Szach » 19 lis 2023, 17:12

Wczoraj były próby podpięcia różnych komputerów i uwaga.. żaden sprzęt nie łączy się z moim audi..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: bendzji » 19 lis 2023, 18:10

vcds lite czy vag com z kabelkiem kkl za 40-50 zł na pewno się połączy , czasem sterownik log blokuje linie diagnostyczną - trzeba włączyć zapłon wyłączyć log przyciskiem , wyłączyć zapłon , włączyć ponownie i wtedy próbować się łączyć

Szach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2023, 21:04
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różne problemy silnika po naprawie

Post autor: Szach » 25 lis 2023, 19:30

Co to za sterownik jak go wyłączyć ? Słuchajcie jaja jak berety… wymieniłem odme kompletna rurki separator wymieniłem również statycznie olej w skrzyni automatycznej z filtrem. Jadę autem i nagle kontrolki abs esp i epc. Auto zdechło strzela z wydechu nie można jechac nie wkręca się na obroty powyżej 2 tys. I ogromny dym od strony głowicy pasażera. I tak się bujam od warsztatu do warsztatu… ktoś jakiś pomysł może ma ? Bo wymieniane jest wszystko po kolei a ja czuje ze składam auto od zera… jutro vcs będzie podpięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga