Mianowicie wyskakuje błąd P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. Przełącznik zmieniony i nic nie pomogło. Podczas jazdy tak spokojnie nic się nie dzieje ale gdy się depnie i podciągnie powyżej 4k obrotów to wyskakuje komunikat na desce, ograniczenie obrotów do 4k i tyle więcej się nie zakręci ale gdy się go zgasi i zapali to znowu jest okey do następnej próby. Olej wymieniony ( nic nie pomogło), filtr oryginalny wraz z całą podstawą oleju( nic nie pomogło) czujnik cisnienia oleju i właśnie nie wiem czy jest jeden czy 2( nic nie pomogło) zmierzone ciśnienie i tu się zaczyna ciekawie robić . Ciśnienie na wolnych obrotach to jakieś 0.7 bara i czujnik nie załącza informacji o niskim ciśnieniu oleju. Gdy się przygazuje skacze maksymalnie na 2.7 bara po czym utrzymając stałe obroty np.4k po 5 sekundach ciśnienie spada na 0.7 doslownie w sekundę a ja dalej utrzymuje to 4k obrotów( to chyba nie jest normalne no ale nie mam wiedzy czy tak ma działać pompa o zmiennej wydajnosci. Podczas testu drogowego jest to samo np. tryb manualny 3 bieg i ogień do 6 k obrotów ciśnienie wzrasta do max 3 barów a ja cały czas wymuszam te 6 k na 3 biegu, jade tak przez 5 sekund i jeb ciśnienie na zegarze w sekundę spada na 0.7 bara
P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
-
Kuba a6 c7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tarnow
P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
Witam. Mam problem z moją a6 c7 , 3.0 tfsi 310 koni 160k przebiegu.
Mianowicie wyskakuje błąd P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. Przełącznik zmieniony i nic nie pomogło. Podczas jazdy tak spokojnie nic się nie dzieje ale gdy się depnie i podciągnie powyżej 4k obrotów to wyskakuje komunikat na desce, ograniczenie obrotów do 4k i tyle więcej się nie zakręci ale gdy się go zgasi i zapali to znowu jest okey do następnej próby. Olej wymieniony ( nic nie pomogło), filtr oryginalny wraz z całą podstawą oleju( nic nie pomogło) czujnik cisnienia oleju i właśnie nie wiem czy jest jeden czy 2( nic nie pomogło) zmierzone ciśnienie i tu się zaczyna ciekawie robić . Ciśnienie na wolnych obrotach to jakieś 0.7 bara i czujnik nie załącza informacji o niskim ciśnieniu oleju. Gdy się przygazuje skacze maksymalnie na 2.7 bara po czym utrzymając stałe obroty np.4k po 5 sekundach ciśnienie spada na 0.7 doslownie w sekundę a ja dalej utrzymuje to 4k obrotów( to chyba nie jest normalne no ale nie mam wiedzy czy tak ma działać pompa o zmiennej wydajnosci. Podczas testu drogowego jest to samo np. tryb manualny 3 bieg i ogień do 6 k obrotów ciśnienie wzrasta do max 3 barów a ja cały czas wymuszam te 6 k na 3 biegu, jade tak przez 5 sekund i jeb ciśnienie na zegarze w sekundę spada na 0.7 bara
. Przecież to silnik można zajechać. Dobra wystarczy tych testów to miska w dół, pompa na stół i jak dla mnie wygląda chu...o. Dajcie znać co sądzicie czy wimieniac pompę i próbować znowu czy jesze co innego. Z góry dzięki za odpowiedź.
Mianowicie wyskakuje błąd P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. Przełącznik zmieniony i nic nie pomogło. Podczas jazdy tak spokojnie nic się nie dzieje ale gdy się depnie i podciągnie powyżej 4k obrotów to wyskakuje komunikat na desce, ograniczenie obrotów do 4k i tyle więcej się nie zakręci ale gdy się go zgasi i zapali to znowu jest okey do następnej próby. Olej wymieniony ( nic nie pomogło), filtr oryginalny wraz z całą podstawą oleju( nic nie pomogło) czujnik cisnienia oleju i właśnie nie wiem czy jest jeden czy 2( nic nie pomogło) zmierzone ciśnienie i tu się zaczyna ciekawie robić . Ciśnienie na wolnych obrotach to jakieś 0.7 bara i czujnik nie załącza informacji o niskim ciśnieniu oleju. Gdy się przygazuje skacze maksymalnie na 2.7 bara po czym utrzymając stałe obroty np.4k po 5 sekundach ciśnienie spada na 0.7 doslownie w sekundę a ja dalej utrzymuje to 4k obrotów( to chyba nie jest normalne no ale nie mam wiedzy czy tak ma działać pompa o zmiennej wydajnosci. Podczas testu drogowego jest to samo np. tryb manualny 3 bieg i ogień do 6 k obrotów ciśnienie wzrasta do max 3 barów a ja cały czas wymuszam te 6 k na 3 biegu, jade tak przez 5 sekund i jeb ciśnienie na zegarze w sekundę spada na 0.7 bara
- Załączniki
-
- 20231013_162253.jpg (155.56 KiB) Przejrzano 5535 razy
-
- 20231013_162241.jpg (129.23 KiB) Przejrzano 5535 razy
-
Kuba a6 c7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tarnow
Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
Aktualizacja. Mianowicie pompa wymieniona i poprawiły się cisnienia oleju ale dalej wyrzucało błąd od przełącznika cisnienia oleju. Rozwiązaniem problemu był gumowy kapturek na dnie podstawy filta oleju, który jest dociskany przez filter. Po wymianie wszystko ustąpiło
numer części z oe jak by ktoś potrzebował to: 06E115475 . Temat do zamknięcia.
- Załączniki
-
- 20231019_110815.jpg (64.69 KiB) Przejrzano 5414 razy
-
Andre1999
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2025, 20:29
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
Cześć, czy ta uszczelka pasuje do starszych silników? Zgodnie ze specyfikacją, ta część pasuje do A6 od 2015 roku. W twoim profilu jest napisane, że samochód jest z 2012 roku.
-
Kuba a6 c7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tarnow
Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
Cześć, u mnie ta część pasowała idealnie. Możesz odkręcić filtr oleju i pod wkładem tam na dnie się to znajduje, razem z taką blaszką ale jest to do wydłubania. Ja tam grosze płaciłem za to z tego co pamiętam, chyba w audi Kraków ASO to kupiłem, 2 były te kapturki na stanie. Po wymianie wszystko ustało. Warto spróbować a myślę że to samo rozwiązanie jest w starszej wersji.
-
Andre1999
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2025, 20:29
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
Co mnie denerwuje, to fakt, że sprawdziłem schemat według kodu VIN mojego Audi A6 C7 3.0 TFSI 2014 CGWD, ale nie znalazłem tam części o numerze 06E115475. Jeśli spojrzeć na kod części, to piszą, że 06E115475 to uszczelka obudowy filtra oleju dla silników 6-cylindrowych benzynowych + CREC, CREH. Niedawno oglądałem ciekawy film na temat tej części – mówią, że może ona negatywnie wpływać na hałas łańcuchów przy uruchamianiu i na ciśnienie oleju. Z czasem twardnieje i przepuszcza olej.
A oto schemat nowych silników i ta część jest na nim pokazana.
A oto schemat nowych silników i ta część jest na nim pokazana.
-
Kuba a6 c7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tarnow
Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi
No tak, zawsze musi być jakaś zmiana
Ja bym zaglądnął do tego filtra bo może akurat jest to samo a jak nie to może warto było by zmienić całą obudowę z filtrem na nową. Ja niestety robiłem to metodą prób i błędów i się udało bo akurat też grzybek był przyczyną. Jak byś ogarnął temat to daj znać bo może się komuś przyda ta wiedza. Powodzenia
Ja bym zaglądnął do tego filtra bo może akurat jest to samo a jak nie to może warto było by zmienić całą obudowę z filtrem na nową. Ja niestety robiłem to metodą prób i błędów i się udało bo akurat też grzybek był przyczyną. Jak byś ogarnął temat to daj znać bo może się komuś przyda ta wiedza. Powodzenia








