Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Silniki benzynowe
Kuba a6 c7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
Imię: Jakub
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tarnow

P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Kuba a6 c7 » 13 paź 2023, 18:18

Witam. Mam problem z moją a6 c7 , 3.0 tfsi 310 koni 160k przebiegu.
Mianowicie wyskakuje błąd P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. Przełącznik zmieniony i nic nie pomogło. Podczas jazdy tak spokojnie nic się nie dzieje ale gdy się depnie i podciągnie powyżej 4k obrotów to wyskakuje komunikat na desce, ograniczenie obrotów do 4k i tyle więcej się nie zakręci ale gdy się go zgasi i zapali to znowu jest okey do następnej próby. Olej wymieniony ( nic nie pomogło), filtr oryginalny wraz z całą podstawą oleju( nic nie pomogło) czujnik cisnienia oleju i właśnie nie wiem czy jest jeden czy 2( nic nie pomogło) zmierzone ciśnienie i tu się zaczyna ciekawie robić . Ciśnienie na wolnych obrotach to jakieś 0.7 bara i czujnik nie załącza informacji o niskim ciśnieniu oleju. Gdy się przygazuje skacze maksymalnie na 2.7 bara po czym utrzymając stałe obroty np.4k po 5 sekundach ciśnienie spada na 0.7 doslownie w sekundę a ja dalej utrzymuje to 4k obrotów( to chyba nie jest normalne no ale nie mam wiedzy czy tak ma działać pompa o zmiennej wydajnosci. Podczas testu drogowego jest to samo np. tryb manualny 3 bieg i ogień do 6 k obrotów ciśnienie wzrasta do max 3 barów a ja cały czas wymuszam te 6 k na 3 biegu, jade tak przez 5 sekund i jeb ciśnienie na zegarze w sekundę spada na 0.7 bara <boisie>. Przecież to silnik można zajechać. Dobra wystarczy tych testów to miska w dół, pompa na stół i jak dla mnie wygląda chu...o. Dajcie znać co sądzicie czy wimieniac pompę i próbować znowu czy jesze co innego. Z góry dzięki za odpowiedź.
Załączniki
20231013_162253.jpg
20231013_162253.jpg (155.56 KiB) Przejrzano 5528 razy
20231013_162241.jpg
20231013_162241.jpg (129.23 KiB) Przejrzano 5528 razy

Kuba a6 c7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
Imię: Jakub
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tarnow

Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Kuba a6 c7 » 19 paź 2023, 16:07

Aktualizacja. Mianowicie pompa wymieniona i poprawiły się cisnienia oleju ale dalej wyrzucało błąd od przełącznika cisnienia oleju. Rozwiązaniem problemu był gumowy kapturek na dnie podstawy filta oleju, który jest dociskany przez filter. Po wymianie wszystko ustąpiło 😁 numer części z oe jak by ktoś potrzebował to: 06E115475 . Temat do zamknięcia.
Załączniki
20231019_110815.jpg
20231019_110815.jpg (64.69 KiB) Przejrzano 5407 razy

Andre1999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2025, 20:29
Imię: Andrzej
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice

Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Andre1999 » 19 wrz 2025, 20:32

Cześć, czy ta uszczelka pasuje do starszych silników? Zgodnie ze specyfikacją, ta część pasuje do A6 od 2015 roku. W twoim profilu jest napisane, że samochód jest z 2012 roku.

Kuba a6 c7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
Imię: Jakub
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tarnow

Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Kuba a6 c7 » 20 wrz 2025, 07:28

Cześć, u mnie ta część pasowała idealnie. Możesz odkręcić filtr oleju i pod wkładem tam na dnie się to znajduje, razem z taką blaszką ale jest to do wydłubania. Ja tam grosze płaciłem za to z tego co pamiętam, chyba w audi Kraków ASO to kupiłem, 2 były te kapturki na stanie. Po wymianie wszystko ustało. Warto spróbować a myślę że to samo rozwiązanie jest w starszej wersji.

Andre1999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2025, 20:29
Imię: Andrzej
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice

Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Andre1999 » 20 wrz 2025, 10:52

Co mnie denerwuje, to fakt, że sprawdziłem schemat według kodu VIN mojego Audi A6 C7 3.0 TFSI 2014 CGWD, ale nie znalazłem tam części o numerze 06E115475. Jeśli spojrzeć na kod części, to piszą, że 06E115475 to uszczelka obudowy filtra oleju dla silników 6-cylindrowych benzynowych + CREC, CREH. Niedawno oglądałem ciekawy film na temat tej części – mówią, że może ona negatywnie wpływać na hałas łańcuchów przy uruchamianiu i na ciśnienie oleju. Z czasem twardnieje i przepuszcza olej.
0-02-05-6d064b9490c8922906c9747f33ab24c22e450176de201d4810f706d3671c18de_3f0c40c3a203d063.jpg
0-02-05-6d064b9490c8922906c9747f33ab24c22e450176de201d4810f706d3671c18de_3f0c40c3a203d063.jpg (153.54 KiB) Przejrzano 586 razy

A oto schemat nowych silników i ta część jest na nim pokazana.
0-02-05-8e87d3f2d1109c2d653de58accdac6d2c0f908969b86232664b14905191bd78d_7d4328e4b2ad0001.jpg
0-02-05-8e87d3f2d1109c2d653de58accdac6d2c0f908969b86232664b14905191bd78d_7d4328e4b2ad0001.jpg (55.55 KiB) Przejrzano 584 razy

Kuba a6 c7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2023, 08:03
Imię: Jakub
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tarnow

Re: P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie. 3.0 tfsi

Post autor: Kuba a6 c7 » 20 wrz 2025, 11:40

No tak, zawsze musi być jakaś zmiana <bezradny>
Ja bym zaglądnął do tego filtra bo może akurat jest to samo a jak nie to może warto było by zmienić całą obudowę z filtrem na nową. Ja niestety robiłem to metodą prób i błędów i się udało bo akurat też grzybek był przyczyną. Jak byś ogarnął temat to daj znać bo może się komuś przyda ta wiedza. Powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja