Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Silniki wysokoprężne
fiecu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2023, 22:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: fiecu » 29 lip 2023, 22:50

Cześć, postanowiłem opisać swój problem na forum, ponieważ problem jest dość nietypowy i póki co nie znalazłem rozwiązania.

W zeszłym tygodniu (poniedziałek) o 8 rano (po około 16h postoju odpaliłem auto) z początku wszystko było okej, ale po przełączeniu na D bądź R z komory silnika zaczęły wydobywać się dźwięki tak jakby metalicznego tarcia (nagrałem film, jest w załączniku). Dodatkowo co jakieś 5-10s. silnik cały szarpie, tak że buja całym nadwoziem. Powtórzyłem procedure 2-3 razy i za każdym razem po przełączeniu na D i R sytuacja się powtarzała.

Auto było w tym czasie u dwóch mechaników, ale niestety wtedy problem ustąpił. Testowali auto przez 4 dni, a objawy nie powróciły.

Auto odebrałem wczoraj, zrobiłem dziś około 200km, na ostatnich 5km podczas postoju na światłach znów poczułem szarpanie budą i znów było słychać metaliczny dźwięk. Dojechałem na parking (auto na tych ostatnich 5km trzymało podniesione obroty do około 950-1000obrotów. Po dojechaniu na parking zgasiłem auto. Po ponownym odpaleniu i ponownym przełączaniu na R bądź D była cisza i auto pracowało normalnie.


Czy ktoś z was miał może podobne objawy? Czy ktoś z was ma pomysł gdzie powinienem zacząć szukać przyczyny?


Link do filmiku o którym mowa powyżej.
https://megawrzuta.pl/download/fc2a4594 ... 02999.html


Pozdrawiam!

Online
Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: Szajn » 30 lip 2023, 14:32

Kolego dwumasa w rozsypce. Od tego bym zaczął
Pozdrawiam

fiecu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2023, 22:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: fiecu » 30 lip 2023, 19:20

@Szajn ale czy przy dwumasie problem nie występowałby cały czas? Bo u mnie problem czasami jest, czasami go nie ma. Przykładowo dziś zszedłem do garażu, powachlowałem biegami i zero problemu, za 3 dni z rana spróbuję znów odpalić auto i pewnie znów będzie skrzeczało. I dodatkowo przy odpalaniu/gaszeniu auta nie czuć żadnych wzmożonych wibracji.

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: MCGregor76 » 30 lip 2023, 21:15

Typowy dźwięk dla uszkodzonego koła pasowego alternatora. Dodatkowo podniesione obroty silnika. Koło ok 100 zł robota 30 min pod warunkiem, że masz kluczyk do sprzęgiełka.
https://allegro.pl/oferta/ina-sprzeglo- ... 2171680692 te pasowało do mojego CDUD

Online
Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: Szajn » 31 lip 2023, 08:13

MCGregor76 pisze:
30 lip 2023, 21:15
Typowy dźwięk dla uszkodzonego koła pasowego alternatora. Dodatkowo podniesione obroty silnika. Koło ok 100 zł robota 30 min pod warunkiem, że masz kluczyk do sprzęgiełka.
https://allegro.pl/oferta/ina-sprzeglo- ... 2171680692 te pasowało do mojego CDUD
W przypadku przytarcia sprzęgła alternatora dodatkowo powinno być widoczne przeskakiwanie paska. Szkoda, że film nie pokazuje na ujęciu paska wielorowkowego.
Jeżeli jest podejrzenie sprzęgła alternatora, to należy od tego zacząć. Zdecydowanie mały koszt i krótszy czas operacyjny.
Ja miałem takie poszarpywanie i odgłosy jak dwumas się kończył.
Pozdrawiam

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: MCGregor76 » 31 lip 2023, 16:31

Gdyby to było koło dwumasowe to obroty silnika nie wzrastały by. W momencie gdy sprzęgiełko omyka to obroty są w granicy ok 1000 obr/s Podobny dźwięk ma też rozsypana turbina tylko wtedy dźwięk jest cały czas i obroty silnika w normie.

fiecu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2023, 22:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: fiecu » 18 paź 2023, 19:34

Hej, problem ustąpił od wpisu na forum i przez długi czas się nie pojawiał. Po jakimś czasie odezwał się pasek - nie szedł w osi i popiskiwał. Przy wymianie paska oraz napinacza okazało się, ze sprzęgło alternatora również było do wymiany. Mam nadzieję, że wpis jeszcze komuś się przyda w razie czego. Dziękuję wszystkim za udzielone porady! :)

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD

Post autor: MCGregor76 » 21 paź 2023, 19:27

Po awarii zatartego sprzęgła na alternatorze trzeba sprawdzić koło pasowe wału a dokładnie w jakim stanie jest gumowy tłumik drgań. Żeby to sprawdzić trzeba koło zdjąć bo uszkodzenia powstają od strony silnika. U mnie koło pasowe wału odpadło w trakcie pracy silnika na szczęście na jałowych obrotach i nie narobiło zbytnio bałaganu. Urwane koło pasowe wału to skutek uszkodzonego sprzęgła alternatora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga