Cześć, postanowiłem opisać swój problem na forum, ponieważ problem jest dość nietypowy i póki co nie znalazłem rozwiązania.
W zeszłym tygodniu (poniedziałek) o 8 rano (po około 16h postoju odpaliłem auto) z początku wszystko było okej, ale po przełączeniu na D bądź R z komory silnika zaczęły wydobywać się dźwięki tak jakby metalicznego tarcia (nagrałem film, jest w załączniku). Dodatkowo co jakieś 5-10s. silnik cały szarpie, tak że buja całym nadwoziem. Powtórzyłem procedure 2-3 razy i za każdym razem po przełączeniu na D i R sytuacja się powtarzała.
Auto było w tym czasie u dwóch mechaników, ale niestety wtedy problem ustąpił. Testowali auto przez 4 dni, a objawy nie powróciły.
Auto odebrałem wczoraj, zrobiłem dziś około 200km, na ostatnich 5km podczas postoju na światłach znów poczułem szarpanie budą i znów było słychać metaliczny dźwięk. Dojechałem na parking (auto na tych ostatnich 5km trzymało podniesione obroty do około 950-1000obrotów. Po dojechaniu na parking zgasiłem auto. Po ponownym odpaleniu i ponownym przełączaniu na R bądź D była cisza i auto pracowało normalnie.
Czy ktoś z was miał może podobne objawy? Czy ktoś z was ma pomysł gdzie powinienem zacząć szukać przyczyny?
Link do filmiku o którym mowa powyżej.
https://megawrzuta.pl/download/fc2a4594 ... 02999.html
Pozdrawiam!
Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
Kolego dwumasa w rozsypce. Od tego bym zaczął
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 lip 2023, 22:46
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
@Szajn ale czy przy dwumasie problem nie występowałby cały czas? Bo u mnie problem czasami jest, czasami go nie ma. Przykładowo dziś zszedłem do garażu, powachlowałem biegami i zero problemu, za 3 dni z rana spróbuję znów odpalić auto i pewnie znów będzie skrzeczało. I dodatkowo przy odpalaniu/gaszeniu auta nie czuć żadnych wzmożonych wibracji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
Typowy dźwięk dla uszkodzonego koła pasowego alternatora. Dodatkowo podniesione obroty silnika. Koło ok 100 zł robota 30 min pod warunkiem, że masz kluczyk do sprzęgiełka.
https://allegro.pl/oferta/ina-sprzeglo- ... 2171680692 te pasowało do mojego CDUD
https://allegro.pl/oferta/ina-sprzeglo- ... 2171680692 te pasowało do mojego CDUD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
W przypadku przytarcia sprzęgła alternatora dodatkowo powinno być widoczne przeskakiwanie paska. Szkoda, że film nie pokazuje na ujęciu paska wielorowkowego.MCGregor76 pisze: ↑30 lip 2023, 21:15Typowy dźwięk dla uszkodzonego koła pasowego alternatora. Dodatkowo podniesione obroty silnika. Koło ok 100 zł robota 30 min pod warunkiem, że masz kluczyk do sprzęgiełka.
https://allegro.pl/oferta/ina-sprzeglo- ... 2171680692 te pasowało do mojego CDUD
Jeżeli jest podejrzenie sprzęgła alternatora, to należy od tego zacząć. Zdecydowanie mały koszt i krótszy czas operacyjny.
Ja miałem takie poszarpywanie i odgłosy jak dwumas się kończył.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
Gdyby to było koło dwumasowe to obroty silnika nie wzrastały by. W momencie gdy sprzęgiełko omyka to obroty są w granicy ok 1000 obr/s Podobny dźwięk ma też rozsypana turbina tylko wtedy dźwięk jest cały czas i obroty silnika w normie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 lip 2023, 22:46
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
Hej, problem ustąpił od wpisu na forum i przez długi czas się nie pojawiał. Po jakimś czasie odezwał się pasek - nie szedł w osi i popiskiwał. Przy wymianie paska oraz napinacza okazało się, ze sprzęgło alternatora również było do wymiany. Mam nadzieję, że wpis jeszcze komuś się przyda w razie czego. Dziękuję wszystkim za udzielone porady! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Metaliczny dźwięk i szarpanie silnika 3.0TDI (S-tronic) CDUD
Po awarii zatartego sprzęgła na alternatorze trzeba sprawdzić koło pasowe wału a dokładnie w jakim stanie jest gumowy tłumik drgań. Żeby to sprawdzić trzeba koło zdjąć bo uszkodzenia powstają od strony silnika. U mnie koło pasowe wału odpadło w trakcie pracy silnika na szczęście na jałowych obrotach i nie narobiło zbytnio bałaganu. Urwane koło pasowe wału to skutek uszkodzonego sprzęgła alternatora.