A6 C7 - Sprawdzenie dpf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 paź 2022, 13:42
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Część
Pisze w sprawie problemu z wypalaniem DP.F.
W moim audi A6 C7 z 2015 r 2.0 TDI zaczął sie problem z DPF z rok temu przy ok 190 tys. km.
Dałem go do regeneracji ale problem z wypalaniem wracał. Sam DPF mi sie nie wypalał. Wymieniłem jedem czujnik różnicy ciśnienia, mimo tego ze komputer nie pokazywała, że jest zły jak mi zalecił mechanik, który robił mi regeneracje DPF'a i tez nic nie pomogło. Średnio co 300 km wyskakuje i ikonka DPF i wówczas jade w trasę S8 najczęściej w kierunku Mszczonowa, przychodzę na manualna skrzynie biegów, wrzucam 5 , obroty miedzy 2600-2900 prędkość ok 110 km/h i jade tak ok 35-50 km i wówczas ikonka DPD znika i wracam do Warszawy.
Bylem nawet w salonie Audi Centrum aby wgrać nowe oprogramowanie ( bo to miało pomóc) ale powiedziano min, że to tego modelu nie ma nowszego oprogramowania i nic nie wgrali i nic nie znaleźli dlaczego tak sie dzieje? Ostatnio bylem nim we Włoszech i na terasie 1200 km musiałem 2 razy DPF wypalać.
Czy wiecie jak ten problem rozwiązać?
Do kogo moge sie zgłosić?
Co jeszcze można zrobić?
Czy został mi go tylko wyciąć?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Jarek
Pisze w sprawie problemu z wypalaniem DP.F.
W moim audi A6 C7 z 2015 r 2.0 TDI zaczął sie problem z DPF z rok temu przy ok 190 tys. km.
Dałem go do regeneracji ale problem z wypalaniem wracał. Sam DPF mi sie nie wypalał. Wymieniłem jedem czujnik różnicy ciśnienia, mimo tego ze komputer nie pokazywała, że jest zły jak mi zalecił mechanik, który robił mi regeneracje DPF'a i tez nic nie pomogło. Średnio co 300 km wyskakuje i ikonka DPF i wówczas jade w trasę S8 najczęściej w kierunku Mszczonowa, przychodzę na manualna skrzynie biegów, wrzucam 5 , obroty miedzy 2600-2900 prędkość ok 110 km/h i jade tak ok 35-50 km i wówczas ikonka DPD znika i wracam do Warszawy.
Bylem nawet w salonie Audi Centrum aby wgrać nowe oprogramowanie ( bo to miało pomóc) ale powiedziano min, że to tego modelu nie ma nowszego oprogramowania i nic nie wgrali i nic nie znaleźli dlaczego tak sie dzieje? Ostatnio bylem nim we Włoszech i na terasie 1200 km musiałem 2 razy DPF wypalać.
Czy wiecie jak ten problem rozwiązać?
Do kogo moge sie zgłosić?
Co jeszcze można zrobić?
Czy został mi go tylko wyciąć?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Jarek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Kup nowy filtr DPF , a zobaczysz że skończą się problemy z pełnym DPF co 300 kilometrów. Podcieranie dupy szkłem kosztuje kupę czasu i kasy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2023, 12:27
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A4 B8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam,
mimo, iż mam A4 piszę tutaj bo posiadam silnik CNHA a jest ich zdecydowanie więcej w A6 więc może mi coś podpowiecie
Ze względu na dość spore ciśnienia różnicowe wyprałem DPF-a. Miałem zapełnienie w 80% popiołu co potwierdzili w firmie która czyściła (znana w okolicy z dobrymi opiniami). Generalnie w filtrze mało było sadzy, żadnego oleju, silnik w dobrej kondycji, nie bierze oleju (od wymiany do wymiany pół stanu), korekty trysków bliskie zera, dolot czysty bez oleju, spalanie małe, turbo bez luzów na wirniku, 199tyś przebiegu, jeżdżę 3 rok...
Problem w tym że wyczyściłem filtr aby zmniejszyć ciśnienie różnicowe bo chłopaki mnie nastraszyli że to już bardzo wysokie u mnie, na wolnych obrotach od około 10-25hPa, przy 2500obr nawet 90hPa. Po czyszczeniu praktycznie nic się nie zmieniło (może na samym początku ale nawet nie sprawdziłem).
Pytanie do użytkowników silników CNHA, jakie macie ciśnienia róznicowe? Może szukam dziury w całym? Sam już zgłupiałem.
Gdzieś słyszałem że one mają wyższe ciśnienia ze względu na rozbudowanu dpf o układ SRC Adblue ale nie wiem czy to prawda.
Dodam, że jeżdżę wokół komina 10km do pracy, wypalanie co 300km.
mimo, iż mam A4 piszę tutaj bo posiadam silnik CNHA a jest ich zdecydowanie więcej w A6 więc może mi coś podpowiecie

Ze względu na dość spore ciśnienia różnicowe wyprałem DPF-a. Miałem zapełnienie w 80% popiołu co potwierdzili w firmie która czyściła (znana w okolicy z dobrymi opiniami). Generalnie w filtrze mało było sadzy, żadnego oleju, silnik w dobrej kondycji, nie bierze oleju (od wymiany do wymiany pół stanu), korekty trysków bliskie zera, dolot czysty bez oleju, spalanie małe, turbo bez luzów na wirniku, 199tyś przebiegu, jeżdżę 3 rok...
Problem w tym że wyczyściłem filtr aby zmniejszyć ciśnienie różnicowe bo chłopaki mnie nastraszyli że to już bardzo wysokie u mnie, na wolnych obrotach od około 10-25hPa, przy 2500obr nawet 90hPa. Po czyszczeniu praktycznie nic się nie zmieniło (może na samym początku ale nawet nie sprawdziłem).

Pytanie do użytkowników silników CNHA, jakie macie ciśnienia róznicowe? Może szukam dziury w całym? Sam już zgłupiałem.

Gdzieś słyszałem że one mają wyższe ciśnienia ze względu na rozbudowanu dpf o układ SRC Adblue ale nie wiem czy to prawda.
Dodam, że jeżdżę wokół komina 10km do pracy, wypalanie co 300km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 mar 2023, 14:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam , mam takie dziwne odczyty na czujniku ciśnienia
2.0 tdi cglc
Przebieg 305tys
Zawartość popiołu w oleju 0.26
Masa popiołu w oleju 103gr
Długi czas było ciśnienie 30hpa, filtr wypala się średnio co 150km
Ostatnio wypałem go na podglądzie z aplikacji obd11 i ciśnienie na wolnych spadło do 11hpa
Ale offset jest jakiś mega dziwny -75hpa na wolnych jak i na wyłączonym silniku
Wyzerować czujnik ? Czujnik padnięty ?
Auto normalnie jezdzi , moc jest , na zegarach dpf się nie zapala , błędów brak
![Obrazek]()
![Obrazek]()
2.0 tdi cglc
Przebieg 305tys
Zawartość popiołu w oleju 0.26
Masa popiołu w oleju 103gr
Długi czas było ciśnienie 30hpa, filtr wypala się średnio co 150km
Ostatnio wypałem go na podglądzie z aplikacji obd11 i ciśnienie na wolnych spadło do 11hpa
Ale offset jest jakiś mega dziwny -75hpa na wolnych jak i na wyłączonym silniku
Wyzerować czujnik ? Czujnik padnięty ?
Auto normalnie jezdzi , moc jest , na zegarach dpf się nie zapala , błędów brak
wykonane retrofity:
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
spadki na polu "Low Press. EGR Closing (%)
Jest to normalna praca zaworu EGR.
Jest to normalna praca zaworu EGR.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 31 paź 2021, 11:57
- Imię: Domino
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zary
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Czesc
Jestem od miesiaca nowym posiadaczem C7 3.0 326ps i mam takie dziwne cisnienie na postoju czyzby dpf juz mial dosyc. Dodam ze dopiero co czyscilem kolektor ssacy bo byl mocno zabrudzony mysle ze jeszcze po wyczysczenie dolotu nie wypalal dpf.
Adres 01: Silnik (4G0 907 589 F)
16:58:08
IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 23 hPa
IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 11955 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.02 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 11.27 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 16.31 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 98774 m
Jestem od miesiaca nowym posiadaczem C7 3.0 326ps i mam takie dziwne cisnienie na postoju czyzby dpf juz mial dosyc. Dodam ze dopiero co czyscilem kolektor ssacy bo byl mocno zabrudzony mysle ze jeszcze po wyczysczenie dolotu nie wypalal dpf.
Adres 01: Silnik (4G0 907 589 F)
16:58:08
IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 23 hPa
IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 11955 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.02 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 11.27 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 16.31 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 98774 m
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 lis 2023, 08:08
- Imię: Michał
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Błonie
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Cześć, mam problem z dpf który został uprany, jak w vcds zrobić jego adaptację? Mam opcje inicjalizacja filtra cząstek stałych i jest tam wartość 0tkm jaką wartość tutaj wprowadzić?
Audi a6 c6 2011r 2.0 caha 170km multitronic przebieg 336 tys. Km
Audi a6 c6 2011r 2.0 caha 170km multitronic przebieg 336 tys. Km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Po wypraniu filtra musisz wyzerować wartości wyuczone, silnik- nastawy podstawowe i tam masz opcję reset wartości wyuczonych filtra dpf.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Czy ktoś może spojrzeć na parametry DPF?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
adrusek parametry są ok.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
A te offsety są też ok ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lis 2023, 18:04
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sanok
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam. Czy rzuci ktoś okiem na parametry? 3.0tdi 204km CLAA autko mam od miesiąca dpf zauważyłem wypala się co ok 170- 200km jazdy po mieście... zastanawia mnie wartość 0.00I popiołu wygląda to jak by ktoś wyzerował wartosc popiółu w filtrze? Czy czujnik roznicy cisnien dobrze wskazuje??Wcześniej miałem B8 2.0tdi 143km caga i tam dpf wypalał się średnio co ok. 350 -450km przy tym samym stylu jazdy...pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lut 2023, 23:14
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Skawina
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam, czy mógłby ktoś popatrzeć na moje dane z dpf-a ? jeżdżę głównie krótkie odcinki i po mieście więc on mi się zapala dość często a też rzadko kiedy wypalam go do końca przez krótki/miejski tryb jazdy.
PS. z aktualizowałem dane które są lepiej widoczne
PS. z aktualizowałem dane które są lepiej widoczne

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 7 hPa
IDE00430-ENG57549 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 1273 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.15 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 3.48 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -8.06 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 22576 m
IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 0.93
Jak waszym zdaniem wyglądają te wartości.?
trochę mnie niepokoi "zmierzona masa sadzy -8.06g >tak może być czy jakiś czujnik uszkodzony?
IDE00430-ENG57549 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 1273 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.15 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 3.48 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -8.06 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 22576 m
IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 0.93
Jak waszym zdaniem wyglądają te wartości.?
trochę mnie niepokoi "zmierzona masa sadzy -8.06g >tak może być czy jakiś czujnik uszkodzony?