Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Sprężyny po raz kolejny

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Sprężyny po raz kolejny

Post autor: wojciech007 » 30 kwie 2018, 00:29

Witam.
Chciałbym poruszyć po raz kolejny temat sprężyn.
Przy dużym obciążeniu obsiada mi mocno tył i chciałbym wymienić sprężyny. I tu zaczyna się problem. Nie wiem jaki zamiennik będzie odpowiedni do obecnych.
Według wlepki mam zawieszenie 1BA o klasie wagowej 0YF.
Proszę o pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 kwie 2018, 00:39

Oryginał: 4F0 511 115 BP (żółty, fioletowy, biały, biały) - ok. 520 zł za sztukę w ASO

MONROE SP3868 / LESJÖFORS 4204253 / KYB RH6746

Jaki masz przebieg, że sprężyny wymiękają?

Można ewentualnie założyć twardszą sprężynę od Avanta z 2.0 TDI, ale wtedy bez obciążenia tył będzie stał minimalnie wyżej.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 05 lip 2019, 01:10

Dzięki za numery.
Przebieg licznikowy 260k, a rzeczywisty 360k.
Jak jadę w 5 osób dorosłych to przy parkowaniu tyłem zawsze zaczepiam hakiem o krawężnik.
PS. A do Avanta to jakie byłyby numery?

[ Dodano: 2019-07-05, 01:10 ]
Odpiszę tu w temacie, bo może ktoś tu kiedyś zajrzy.
Rok temu założyłem na tył sprężyny KYB i na dzień dzisiejszy tył siada bardziej (po zrobionych 15kkm) niż na oryginalnych. Także nie polecam, a sam muszę chyba ponownie pokusić się o wymianę.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2019, 14:16

Dlatego KYB podałem na końcu :).

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 08 lip 2019, 23:35

Podepnę się pod ten temat bo sam chcę wymienić sprężyny - mam już oryginalne do 1BE jak u mnie tylko twardsze o dwa oczka czyli o jakieś 45kg. A chcę to zrobić bo mam przysiądnięty tył po montażu gazu (butka 82l).

Robiłem już jedno podejście i rozpiąłem amortyzator górą oraz łącznik stabilizatora i pomimo tego nie udało mi się dostatecznie skręcić sprężyny ściąganiem (260mm długości) - te zaczynają zahaczać o dolny wahacz i nie ma jak ich dokręcić...

Dlatego proszę o poradę jak to zrobić krok po kroku aby nie dodawać sobie darmowej pracy i komplikacji - jak to zrobić najlepiej? (bo pewnie nie da się ominąć rozpięcia wahaczy i ustawiania geometrii... ;/)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lip 2019, 01:21

A nie lepiej dołożyć dystanse od wersji na gorsze drogi? Wkładasz nad sprężyny i tył idzie kilka centymetrów do góry. Dzięki temu nie trzeba nic wymieniać.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 09 lip 2019, 16:22

Próbowałem tego w poprzedniej C5 (zmieniłem podkładki gumowe na grubsze) i efekt był tego taki że auto miało dużą tendencje do wychylania tyłem na łukach... Po wymianie sprężyn na twardsze auto poszło do góry jak trzeba i prowadziło się bardzo dobrze. A przy takich wkładkach to taka sama robota, a sprężyny już kupiłem z wysyłką za 115zł (oryginalne używane w ładnym stanie - nieskorodowane).
Zacząłem się tak zastanawiać i chyba trzeba rozpiąć górą amorki i łączniki no i odkręcić i opuścić całe sanki... - dobrze myślę?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Sprężyny po raz kolejny

Post autor: mat1324 » 09 lip 2019, 16:38

Podkładki gumowe zostają, ale na samą górę dokładasz plastikowy dystans i jest to fabryczne rozwiązanie dla zawieszenie na złe drogi 1BR. W razie ma on numer 8E0512145.

Obrazek

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 09 lip 2019, 17:30

No tak tyle że nowe sprężyny już mam..., a żeby dołożyć takie dystanse i tak trzeba wyjąć sprężynę więc jest to jedna robota.

Temat ogarnięty:
- odkręciłem górne mocowanie amortyzatora i łącznik stabilizatora (trzeba odkręcić i zdjąć zacisk aby nie uszkodzić przewodu hamulcowego), odkręciłem dwie śruby mocujące sanki z danej strony. Opuściłem je na dwóch lewarkach hydraulicznych a sprężynę wyjąłem i wymieniłem bez żadnego ściągacza, później w odwrotnej kolejności wszystko złożyłem ;). Polecam auto postawić na drewnianych klockach na tym plastikowym klocku od lewarka i dobrze zabezpieczyć koła bo podczas tej operacji auto trzeba dość mocno unieść a co za tym idzie "nieco się przesuwa na oponach...". Po tym wszystkim trzeba było ustawić geometrię - w jednym kole uciekł kąt koła a w drugim zbieżność - cały tył do regulacji.

Po wymianie sprężyn na twardsze o 2 kategorie wagowe auto się podniosło jak trzeba (tył przysiadł po montażu butli na gaz).

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Re: Sprężyny po raz kolejny

Post autor: Flex 78 » 07 maja 2023, 09:05

mat1324 pisze:
05 lip 2019, 14:16
Dlatego KYB podałem na końcu :).
Mam KYB RH6746 w dobrej cenie ale się waham po tym co posał Wojciech.... Chcę iść w LESJÖFORS 4204253 lub SACHS 994 403. Dziwne jest to, że Sachs jest krótsza o 7 mm ale ma grubszy drut 14,75. Niby zamienniki dla ori 4F0 511 115 BP, zawiecha 1BA 0YF.
Co byście wybrali?
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga