Sprężyny po raz kolejny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Sprężyny po raz kolejny
Witam.
Chciałbym poruszyć po raz kolejny temat sprężyn.
Przy dużym obciążeniu obsiada mi mocno tył i chciałbym wymienić sprężyny. I tu zaczyna się problem. Nie wiem jaki zamiennik będzie odpowiedni do obecnych.
Według wlepki mam zawieszenie 1BA o klasie wagowej 0YF.
Proszę o pomoc.
Chciałbym poruszyć po raz kolejny temat sprężyn.
Przy dużym obciążeniu obsiada mi mocno tył i chciałbym wymienić sprężyny. I tu zaczyna się problem. Nie wiem jaki zamiennik będzie odpowiedni do obecnych.
Według wlepki mam zawieszenie 1BA o klasie wagowej 0YF.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Oryginał: 4F0 511 115 BP (żółty, fioletowy, biały, biały) - ok. 520 zł za sztukę w ASO
MONROE SP3868 / LESJĂFORS 4204253 / KYB RH6746
Jaki masz przebieg, że sprężyny wymiękają?
Można ewentualnie założyć twardszą sprężynę od Avanta z 2.0 TDI, ale wtedy bez obciążenia tył będzie stał minimalnie wyżej.
MONROE SP3868 / LESJĂFORS 4204253 / KYB RH6746
Jaki masz przebieg, że sprężyny wymiękają?
Można ewentualnie założyć twardszą sprężynę od Avanta z 2.0 TDI, ale wtedy bez obciążenia tył będzie stał minimalnie wyżej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Dzięki za numery.
Przebieg licznikowy 260k, a rzeczywisty 360k.
Jak jadę w 5 osób dorosłych to przy parkowaniu tyłem zawsze zaczepiam hakiem o krawężnik.
PS. A do Avanta to jakie byłyby numery?
[ Dodano: 2019-07-05, 01:10 ]
Odpiszę tu w temacie, bo może ktoś tu kiedyś zajrzy.
Rok temu założyłem na tył sprężyny KYB i na dzień dzisiejszy tył siada bardziej (po zrobionych 15kkm) niż na oryginalnych. Także nie polecam, a sam muszę chyba ponownie pokusić się o wymianę.
Przebieg licznikowy 260k, a rzeczywisty 360k.
Jak jadę w 5 osób dorosłych to przy parkowaniu tyłem zawsze zaczepiam hakiem o krawężnik.
PS. A do Avanta to jakie byłyby numery?
[ Dodano: 2019-07-05, 01:10 ]
Odpiszę tu w temacie, bo może ktoś tu kiedyś zajrzy.
Rok temu założyłem na tył sprężyny KYB i na dzień dzisiejszy tył siada bardziej (po zrobionych 15kkm) niż na oryginalnych. Także nie polecam, a sam muszę chyba ponownie pokusić się o wymianę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Podepnę się pod ten temat bo sam chcę wymienić sprężyny - mam już oryginalne do 1BE jak u mnie tylko twardsze o dwa oczka czyli o jakieś 45kg. A chcę to zrobić bo mam przysiądnięty tył po montażu gazu (butka 82l).
Robiłem już jedno podejście i rozpiąłem amortyzator górą oraz łącznik stabilizatora i pomimo tego nie udało mi się dostatecznie skręcić sprężyny ściąganiem (260mm długości) - te zaczynają zahaczać o dolny wahacz i nie ma jak ich dokręcić...
Dlatego proszę o poradę jak to zrobić krok po kroku aby nie dodawać sobie darmowej pracy i komplikacji - jak to zrobić najlepiej? (bo pewnie nie da się ominąć rozpięcia wahaczy i ustawiania geometrii...
)
Robiłem już jedno podejście i rozpiąłem amortyzator górą oraz łącznik stabilizatora i pomimo tego nie udało mi się dostatecznie skręcić sprężyny ściąganiem (260mm długości) - te zaczynają zahaczać o dolny wahacz i nie ma jak ich dokręcić...
Dlatego proszę o poradę jak to zrobić krok po kroku aby nie dodawać sobie darmowej pracy i komplikacji - jak to zrobić najlepiej? (bo pewnie nie da się ominąć rozpięcia wahaczy i ustawiania geometrii...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Próbowałem tego w poprzedniej C5 (zmieniłem podkładki gumowe na grubsze) i efekt był tego taki że auto miało dużą tendencje do wychylania tyłem na łukach... Po wymianie sprężyn na twardsze auto poszło do góry jak trzeba i prowadziło się bardzo dobrze. A przy takich wkładkach to taka sama robota, a sprężyny już kupiłem z wysyłką za 115zł (oryginalne używane w ładnym stanie - nieskorodowane).
Zacząłem się tak zastanawiać i chyba trzeba rozpiąć górą amorki i łączniki no i odkręcić i opuścić całe sanki... - dobrze myślę?
Zacząłem się tak zastanawiać i chyba trzeba rozpiąć górą amorki i łączniki no i odkręcić i opuścić całe sanki... - dobrze myślę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprężyny po raz kolejny
Podkładki gumowe zostają, ale na samą górę dokładasz plastikowy dystans i jest to fabryczne rozwiązanie dla zawieszenie na złe drogi 1BR. W razie ma on numer 8E0512145.
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
No tak tyle że nowe sprężyny już mam..., a żeby dołożyć takie dystanse i tak trzeba wyjąć sprężynę więc jest to jedna robota.
Temat ogarnięty:
- odkręciłem górne mocowanie amortyzatora i łącznik stabilizatora (trzeba odkręcić i zdjąć zacisk aby nie uszkodzić przewodu hamulcowego), odkręciłem dwie śruby mocujące sanki z danej strony. Opuściłem je na dwóch lewarkach hydraulicznych a sprężynę wyjąłem i wymieniłem bez żadnego ściągacza, później w odwrotnej kolejności wszystko złożyłem
. Polecam auto postawić na drewnianych klockach na tym plastikowym klocku od lewarka i dobrze zabezpieczyć koła bo podczas tej operacji auto trzeba dość mocno unieść a co za tym idzie "nieco się przesuwa na oponach...". Po tym wszystkim trzeba było ustawić geometrię - w jednym kole uciekł kąt koła a w drugim zbieżność - cały tył do regulacji.
Po wymianie sprężyn na twardsze o 2 kategorie wagowe auto się podniosło jak trzeba (tył przysiadł po montażu butli na gaz).
Temat ogarnięty:
- odkręciłem górne mocowanie amortyzatora i łącznik stabilizatora (trzeba odkręcić i zdjąć zacisk aby nie uszkodzić przewodu hamulcowego), odkręciłem dwie śruby mocujące sanki z danej strony. Opuściłem je na dwóch lewarkach hydraulicznych a sprężynę wyjąłem i wymieniłem bez żadnego ściągacza, później w odwrotnej kolejności wszystko złożyłem

Po wymianie sprężyn na twardsze o 2 kategorie wagowe auto się podniosło jak trzeba (tył przysiadł po montażu butli na gaz).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Re: Sprężyny po raz kolejny
Mam KYB RH6746 w dobrej cenie ale się waham po tym co posał Wojciech.... Chcę iść w LESJÖFORS 4204253 lub SACHS 994 403. Dziwne jest to, że Sachs jest krótsza o 7 mm ale ma grubszy drut 14,75. Niby zamienniki dla ori 4F0 511 115 BP, zawiecha 1BA 0YF.
Co byście wybrali?
pozdro