3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2022, 20:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Żyrardów
3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Panowie kupiłem auto i wywala mi blad p164B00 olej wymieniony na nowy z tym że i tu się zaczyna ciekawie był błąd p164B00 - błąd przełącznika ciśnienia nieprawidłowe działanie. Przełącznik wymieniony i dalej błąd ten sam P164B00 tylko czujnik ciśnienia oleju nieprawidłowe działanie.. czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo. Czujnik 0.75-1.05 czy to jest dobry czujnik bo być moze ktoś wymieniał i jest nie taki jak trzeba. Dlatego pytam bo widzialem czujniki na 2,5.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 lut 2023, 10:02
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Żary
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Witam
Chciałem się przywitać bo jestem nowy i piszę do kolegi bo mam ten sam problem z włącznikiem ciśnienia oleju na wolnych obrotach kod P164D 00.
Auto kupione ok 1 rok i wszystko było ok do momentu wymiany oleju. Po wymianie oleju i przejechaniu ok 400 km zaczął informować na wolnych obrotach "wyłącz silnik niskie ciśnieni oleju" po lekkim dodaniu gazu informacja znika i po 10 sek. na biegu jałowym dalej pokazuje się komunikat.Co dziwne,że po odpaleniu i rozgrzaniu silnika podczas normalnej jazdy i zatrzymywaniu się na światłach nigdy ten komunikat się nie pokazuje, tylko jak zgaszę auto i odpalę ponownie to po 10 sek. zaraz informuje o niskim ciśnieniu. Co zostało zrobione: wymieniono na nowo olej 5W40 Ravenol i filtr oleju, wymieniono przełącznik ciśnieniowy (znajduje się z lewej strony obudowy filtra oleju 1 pinowy) zdjęto miskę i wyczyszczono, wymieniono na oryginalną pompę olejową i komunikat dalej się pokazuje. Czytałem, też na forach zagranicznych ,że taki błąd pojawiał się jeżeli był zamontowany za krótki filtr oleju (powinien być 155mm). Ja zamontowałem oryginalny tai jak być powinien. Jeżdżę już tak jakiś czas i myślę ,że gdyby nie było ciśnienia to silnik już dawno by się zatarł. Już nie mam pomysłów co jeszcze może być. Czy kolego sobie już z tym poradził?
Chciałem się przywitać bo jestem nowy i piszę do kolegi bo mam ten sam problem z włącznikiem ciśnienia oleju na wolnych obrotach kod P164D 00.
Auto kupione ok 1 rok i wszystko było ok do momentu wymiany oleju. Po wymianie oleju i przejechaniu ok 400 km zaczął informować na wolnych obrotach "wyłącz silnik niskie ciśnieni oleju" po lekkim dodaniu gazu informacja znika i po 10 sek. na biegu jałowym dalej pokazuje się komunikat.Co dziwne,że po odpaleniu i rozgrzaniu silnika podczas normalnej jazdy i zatrzymywaniu się na światłach nigdy ten komunikat się nie pokazuje, tylko jak zgaszę auto i odpalę ponownie to po 10 sek. zaraz informuje o niskim ciśnieniu. Co zostało zrobione: wymieniono na nowo olej 5W40 Ravenol i filtr oleju, wymieniono przełącznik ciśnieniowy (znajduje się z lewej strony obudowy filtra oleju 1 pinowy) zdjęto miskę i wyczyszczono, wymieniono na oryginalną pompę olejową i komunikat dalej się pokazuje. Czytałem, też na forach zagranicznych ,że taki błąd pojawiał się jeżeli był zamontowany za krótki filtr oleju (powinien być 155mm). Ja zamontowałem oryginalny tai jak być powinien. Jeżdżę już tak jakiś czas i myślę ,że gdyby nie było ciśnienia to silnik już dawno by się zatarł. Już nie mam pomysłów co jeszcze może być. Czy kolego sobie już z tym poradził?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Zmierz to ciśnienie najpierw, a potem się będzie szukać dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 lut 2023, 10:02
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Żary
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Witam
W sumie to powinna być pierwsza czynność-pomiar oleju w takim przypadku. Podjadę do znajomego mechanika i dam znać co i jak. Strasznie jest to dla mnie dziwne,że przed wymianą oleju było wszystko ok. Po wymianie takie cuda się dzieją. Wstawiam zdjęcie z VCDS jaki błąd wyświetla. Data 2.12.2022 to jest pierwszego błędu z ciśnieniem jaki się pokazał po wymianie oleju.
W sumie to powinna być pierwsza czynność-pomiar oleju w takim przypadku. Podjadę do znajomego mechanika i dam znać co i jak. Strasznie jest to dla mnie dziwne,że przed wymianą oleju było wszystko ok. Po wymianie takie cuda się dzieją. Wstawiam zdjęcie z VCDS jaki błąd wyświetla. Data 2.12.2022 to jest pierwszego błędu z ciśnieniem jaki się pokazał po wymianie oleju.
- Załączniki
-
- 330482633_736978574452593_8735745040754814376_n1a.jpg (43.08 KiB) Przejrzano 5150 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Taka kultura dzisiejszych mechaników. Pierwszą rzeczą w takim przypadku jest sprawdzenie rzeczywistego ciśnienia w układzie, a nie szukanie problemu w układzie sygnalizacji, bo się może okazać że sygnalizacja pokazywała prawdę, a w między czasie podczas miliona prób i testów silnik się zdąży przytrzeć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 lut 2023, 10:02
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Żary
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Witam Panowie,
Długo nie pisałem bo chciałem być pewny ,że usterka z niskim ciśnieniem oleju na wolnych obrotach usunięta . Jak wyżej pisałem stało się to po wymianie oleju i w międzyczasie aby znaleźć przyczynę mechanik wymienił jeszcze raz olej, filtr oleju, zero zmian. Wymieniono pompę oleju na oryginalną niepotrzebnie (jak ktoś potrzebuje do 3.0 TFSI to mam do sprzedania), zero zmian. Wymieniono czujnik/włącznik niskiego ciśnienia ten w bloku przy obudowie filtra oleju, zero zmian. Już dałem sobie spokój i załamałem ręce bo ile można wydawać kasy. Zastanowiła mnie jedna sprawa,że do wymiany oleju było wszystko ok. Skupiłem się już tylko na obudowie filtra bo przy wymianie oleju wymieniamy tylko olej i filtr. Zakupiłem nowy filtr oleju pasuje HU7029Z (jest z uszczelkami) odkręciłem pokrywę obudowy filtra oleju, wyciągnąłem filtr oleju i sprawdziłem środek obudowy oleju.
Jest tam taka sprężyna w której zamontowany jest mały kapturek/koreczek gumowy. W momencie wykręcania filtra oleju sprężyna podnosi kapturek i olej z obudowy filtra spływa do miski. W momencie zakładanie nowego filtra sprężyna dociska koreczek do otworu spływu oleju. U mnie okazało się ,że ten koreczek był w bardzo złym stanie i nie "zamykał" dobrze otworu spływu oleju i to powodowało spadek ciśnienia oleju na wolnych obrotach tzn. część oleju była pompowana do układu smarowania a część oleju wracała do miski tym otworem w obudowie filtra oleju. Na wyższych obrotach pompa dawała zapewne radę tłoczyć olej do układu smarowania , natomiast na wolnych był prawdopodobnie spadek ciśnienia oleju spowodowany nieszczelnym koreczkiem. Taka mała pierdoła a tyle problemów. Kupiłem mało używaną obudowę filtra oleju w której była sprężyna i kapturek w dobrym stanie. Trochę problematyczne jest wyciągnięcie tej sprężyny ale sprawne ręce i cierpliwość i udało się. Po zamontowaniu sprężyny z kapturkiem i zamontowaniu nowego filtra zero problemów. Przejechanie już ok 3000km. Także panowie problemy z ciśnieniem oleju po wymianie oleju na wolnych w silniku 3.0 TFSI są związane z tym małym koreczkiem/kapturkiem który nie zamyka kanału spływu oleju. Mechanik wymieniając olej zapewne nie sprawdza co tam jest w obudowie tylko zakłada drugi filtr , wlewa olej i tyle jego pracy. Ważna też sprawa z filtrem oleju, musi być 155mm długi bo jak będzie krótszy to sprężynka nie będzie dociskała kapturka i będzie ten sam efekt. Dodaje zdjęcia jak to wygląda i gdzie się znajduje.
Długo nie pisałem bo chciałem być pewny ,że usterka z niskim ciśnieniem oleju na wolnych obrotach usunięta . Jak wyżej pisałem stało się to po wymianie oleju i w międzyczasie aby znaleźć przyczynę mechanik wymienił jeszcze raz olej, filtr oleju, zero zmian. Wymieniono pompę oleju na oryginalną niepotrzebnie (jak ktoś potrzebuje do 3.0 TFSI to mam do sprzedania), zero zmian. Wymieniono czujnik/włącznik niskiego ciśnienia ten w bloku przy obudowie filtra oleju, zero zmian. Już dałem sobie spokój i załamałem ręce bo ile można wydawać kasy. Zastanowiła mnie jedna sprawa,że do wymiany oleju było wszystko ok. Skupiłem się już tylko na obudowie filtra bo przy wymianie oleju wymieniamy tylko olej i filtr. Zakupiłem nowy filtr oleju pasuje HU7029Z (jest z uszczelkami) odkręciłem pokrywę obudowy filtra oleju, wyciągnąłem filtr oleju i sprawdziłem środek obudowy oleju.
Jest tam taka sprężyna w której zamontowany jest mały kapturek/koreczek gumowy. W momencie wykręcania filtra oleju sprężyna podnosi kapturek i olej z obudowy filtra spływa do miski. W momencie zakładanie nowego filtra sprężyna dociska koreczek do otworu spływu oleju. U mnie okazało się ,że ten koreczek był w bardzo złym stanie i nie "zamykał" dobrze otworu spływu oleju i to powodowało spadek ciśnienia oleju na wolnych obrotach tzn. część oleju była pompowana do układu smarowania a część oleju wracała do miski tym otworem w obudowie filtra oleju. Na wyższych obrotach pompa dawała zapewne radę tłoczyć olej do układu smarowania , natomiast na wolnych był prawdopodobnie spadek ciśnienia oleju spowodowany nieszczelnym koreczkiem. Taka mała pierdoła a tyle problemów. Kupiłem mało używaną obudowę filtra oleju w której była sprężyna i kapturek w dobrym stanie. Trochę problematyczne jest wyciągnięcie tej sprężyny ale sprawne ręce i cierpliwość i udało się. Po zamontowaniu sprężyny z kapturkiem i zamontowaniu nowego filtra zero problemów. Przejechanie już ok 3000km. Także panowie problemy z ciśnieniem oleju po wymianie oleju na wolnych w silniku 3.0 TFSI są związane z tym małym koreczkiem/kapturkiem który nie zamyka kanału spływu oleju. Mechanik wymieniając olej zapewne nie sprawdza co tam jest w obudowie tylko zakłada drugi filtr , wlewa olej i tyle jego pracy. Ważna też sprawa z filtrem oleju, musi być 155mm długi bo jak będzie krótszy to sprężynka nie będzie dociskała kapturka i będzie ten sam efekt. Dodaje zdjęcia jak to wygląda i gdzie się znajduje.
- Załączniki
-
- Schowek03.jpg (42.32 KiB) Przejrzano 4568 razy
-
- indeks.jpg (8.34 KiB) Przejrzano 4568 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 lut 2023, 10:02
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Żary
Re: 3.0 tfsi błąd czujnika ciśnienia oleju
Mała aktualizacja.
Po wymianie sprężyny i kapturka w obudowie filtra oleju dalej brak informacji o niskim ciśnieniu po przejechaniu kolejnych kilometrów.
Także, problem całkowicie rozwiązany.
Temat do zamknięcia.
Po wymianie sprężyny i kapturka w obudowie filtra oleju dalej brak informacji o niskim ciśnieniu po przejechaniu kolejnych kilometrów.
Także, problem całkowicie rozwiązany.
Temat do zamknięcia.