Koledzy/Koleżanki,
Podczas szybkiego ruszania od zera samochód nie rwie od samego dołu tak jak bym oczekiwał tylko ma pewną zwłokę która mnie bardzo irytuje. Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i zastanawiam się czy wszystkie audi z tymi silnikami tak mają czy tylko mój. Wrażenie jest takie jakby musiał nabrać trochę obrotów, napędzić turbiny i dopiero daje kopa w plecy. Natomiast efekt jest taki, że gdy chcę się szybko włączyć do ruchu spod porządkowanej ulicy i daję gaz, to samochód rusza sprawnie ale prawdziwego kopa dostaje jak już jestem na prostej i wyprostuję kierownicę. Przez to ciężko się gdzieś wcisnąć w lukę między samochodami.
Wiem że mam bardzo duże wymagania jeśli chodzi o samochody, jestem bardzo wyczulony na pracę silnika i porównuję swoje Audi do samochodów którymi dużo jeździłem takich jak: Lexus IS350, Mercedes GLC 43 AMG, Porsche Cayman 2.9. Są to wszystko samochody z porównywalnymi osiągami ale z silnikami benzynowymi, niektóre z turbinami ale w nich takiej zwłoki przy ruszaniu nie ma. Gaz w podłogę i dostaje się kopa w plecy. A w moim dieslu "zabawa" dopiero się rozkręca jak nabierze więcej obrotów.
Powiedzcie proszę jak jest w Waszych samochodach. Może jest ktoś z moich okolic (Legionowo/Warszawa) i ma taki silnik jak mój i byłby chętny żeby porównać nasze auta pod tym kątem?
A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lut 2023, 20:57
- Imię: Stanisław
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Doc
- Administrator
- Posty: 2836
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Cześć Stanisławie.
Sprawdź dokładnie i włącz stoper w telefonie z przyśpieszeniem dawając kopa. Silnik 3.0 TDI, skrzynia tiptronic w A6 C7 Allroad o mocy 230 kW (313 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5, 6 sekund.
Daj znać i zobaczymy.
Ps: Również jestem w Legionowie.
Sprawdź dokładnie i włącz stoper w telefonie z przyśpieszeniem dawając kopa. Silnik 3.0 TDI, skrzynia tiptronic w A6 C7 Allroad o mocy 230 kW (313 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5, 6 sekund.
Daj znać i zobaczymy.
Ps: Również jestem w Legionowie.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lut 2023, 20:57
- Imię: Stanisław
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Jak mierzę przyspieszenie ze stoperem i przytrzymam na hamulcu (co nie jest zdrowe dla Tiptronica), podniosę obroty do 2,5-3 tys obr. i daję ognia to przyspieszeni wychodzi ok 5,5 sekundy. Więc w ten sposób sprawdzając to jest wszystko ok. Ale bez przytrzymania na hamulcu jest znacznie gorzej. Sekunda w plecy.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Myślę, że jesteś tutaj przewrażliwiony. Jest pewna turbodziura plus quattro które psuje efekt wbijania w fotel.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Witaj Stanisławie
Jeżeli dopiero co się przesiadłeś do tego samochodu to może być takie wrażenie. Patrzyłeś jak to wygląda w trybie Dynamic?.
Jak masz VCDS to warto zrobić sobie logowanie parametrów rzeczywistych. Ze sterownika silnika wybrać sobie grupy pomiarowe. Mniej grup to czytelniej na wykresie. Np jeden pomiar to Obroty silnika, cisnienie doładowania wartośc wymagana i Cisnienie doładowania wartość rzeczywista oraz sterowanie nastawnika ćiśnienia doładowania. Jakiś spokojny odcinek drogi bo musisz wrzucić sobie skrzynie w tryb manualny, np. 4ty bieg i jedziesz sobie około 1500 obr/min, wciskasz pedał gazu do oporu ale żeby nie wcisnąć kickdown i dajesz aż do 4000 obrotów. Logowanie robisz od momentu wcisniecia gazu do tych 4000. Na drugi log dał bym jeszcze masy powietrza wartość wymaganą i rzeczywistą no i też obroty silnika. Jak nie masz VCDS to pewnie ktoś z forum z okolicy pomoże.
Na wykresach bedziesz to wszystko widział. Coś jak na zdjęciu które tutaj wklejam, tylko mam za dużo parametrów na raz i może być cieżko odczytać niektóre dane.
Zapytam jeszcze czy byłeś może tym autem z byle jakiego powodu w ASO? Bo dość często sie słyszy że ludzie narzekają na ogólną utratę mocy po wizycie
Jeżeli dopiero co się przesiadłeś do tego samochodu to może być takie wrażenie. Patrzyłeś jak to wygląda w trybie Dynamic?.
Jak masz VCDS to warto zrobić sobie logowanie parametrów rzeczywistych. Ze sterownika silnika wybrać sobie grupy pomiarowe. Mniej grup to czytelniej na wykresie. Np jeden pomiar to Obroty silnika, cisnienie doładowania wartośc wymagana i Cisnienie doładowania wartość rzeczywista oraz sterowanie nastawnika ćiśnienia doładowania. Jakiś spokojny odcinek drogi bo musisz wrzucić sobie skrzynie w tryb manualny, np. 4ty bieg i jedziesz sobie około 1500 obr/min, wciskasz pedał gazu do oporu ale żeby nie wcisnąć kickdown i dajesz aż do 4000 obrotów. Logowanie robisz od momentu wcisniecia gazu do tych 4000. Na drugi log dał bym jeszcze masy powietrza wartość wymaganą i rzeczywistą no i też obroty silnika. Jak nie masz VCDS to pewnie ktoś z forum z okolicy pomoże.
Na wykresach bedziesz to wszystko widział. Coś jak na zdjęciu które tutaj wklejam, tylko mam za dużo parametrów na raz i może być cieżko odczytać niektóre dane.
Zapytam jeszcze czy byłeś może tym autem z byle jakiego powodu w ASO? Bo dość często sie słyszy że ludzie narzekają na ogólną utratę mocy po wizycie
- Załączniki
-
- Group 003 - Field 0, Group 015 - Field 0, Group 023 - Field 0, Group 024 - Field 0, Group 035 - Field 0, Group 047 - Field 0, Group 076 - Field 0, Group 303 - Field 0.png (133.26 KiB) Przejrzano 2429 razy
jerry_
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Odpowiem trochę w pół na temat. W C6 3.0 TDI Tiptronic też jest taka zwłoka przy ruszaniu, w C6 3.0 TFSI Tiptronic tego nie ma. Podejrzewam, że analogicznie jest w C7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 maja 2023, 12:59
- Imię: Kajetan
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Cześć!
Mam ten sam problem w swoim CVUA (przesiadłem się z Mazdy 2,2d 175KM) i również niemiło mnie zaskoczyła zwłoka przy ruszaniu (włączaniu się do ruchu z poprzecznej drogi).
Czy ktoś może znalazł rozwiązanie? Rozważam program ECU i TCU, ale nie chcę trafić na partaczy, stąd pytanie od czego zacząć i kogo polecacie!
Silnik ma przebieg 20 tys. (tak, był wymieniony w ASO na gwarancji i są na to dokumenty), także tutaj bym nie szukał problemów - może już coś bardziej w skrzyni (jej przebieg, to 180tys), ale olej zmieniany regularnie i tak na co dzień sprawuje się dobrze.
Z góry dzięki za podpowiedzi! Miłego!
Mam ten sam problem w swoim CVUA (przesiadłem się z Mazdy 2,2d 175KM) i również niemiło mnie zaskoczyła zwłoka przy ruszaniu (włączaniu się do ruchu z poprzecznej drogi).
Czy ktoś może znalazł rozwiązanie? Rozważam program ECU i TCU, ale nie chcę trafić na partaczy, stąd pytanie od czego zacząć i kogo polecacie!
Silnik ma przebieg 20 tys. (tak, był wymieniony w ASO na gwarancji i są na to dokumenty), także tutaj bym nie szukał problemów - może już coś bardziej w skrzyni (jej przebieg, to 180tys), ale olej zmieniany regularnie i tak na co dzień sprawuje się dobrze.
Z góry dzięki za podpowiedzi! Miłego!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 maja 2023, 12:59
- Imię: Kajetan
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: A6 C7 3.0 TDI 313km - zwłoka przy ruszaniu.
Serio nikomu innemu to nie przeszkadzało na tyle aby coś z tym zrobić?