Dobór sprężyn po VINie i ETKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Jak będzie niżej siedzieć, to można dać wyższą gumę na dole pod sprężyną. Zachowujesz komfort, a tył idzie do góry 2-3 cm. Bez quattro tak można zrobić, bo amortyzator nie jest razem ze sprężyną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 06 sty 2022, 22:24
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostów Wlkp.
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dzięki za odpowiedź 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lis 2022, 16:56
- Imię: Filip
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć, mam a4 b7 1.8t ośka w sedanie z lpg na oryginalnym 1ba. Czy jest szansa zeby ktos mi pomogl dobrac amortyzatory i sprezyny pod 1be zeby było sztywniej i niżej? Klasy wagowe z nalepki to:
0JG klasa 7 dla 1ba - przód
OYJ klasa 9 dla 1ba - tył.
W bagazniku poza butlą oczywiscie jakies pierdoły plus zapas.
Jakby potrzebny był vin to prosze : WAUZZZ8E96A249270.
z góry dziekuje za jakąkolwiek pomoc
0JG klasa 7 dla 1ba - przód
OYJ klasa 9 dla 1ba - tył.
W bagazniku poza butlą oczywiscie jakies pierdoły plus zapas.
Jakby potrzebny był vin to prosze : WAUZZZ8E96A249270.
z góry dziekuje za jakąkolwiek pomoc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
PRZÓD:
- sprężyna: SACHS 998 420
- amortyzator: BILSTEIN 19-164472
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amortyzatora: SACHS 802 200
TYŁ:
- sprężyna: SACHS 996 953
- amortyzator: BILSTEIN 19-164489
- osłony + odboje: SACHS 900 103
- górne mocowanie amort.: SACHS 802 327
Nie ma sportowych amorków od Sachsa, więc dałem wszystkie Bilsteina. Sprężyny na tył są wzmocnione, aby nieco zniwelować wagę butli. Gdyby jednak był nadal mało, to możesz dać dodatkowo podkładki z zawieszenia na złe drogi - 8E0512145. Podniosą ok. 2 cm tył auta. Daje się je na samą górę sprężyny, czyli ta podkładka -> górna guma sprężyny -> sprężyna -> dolna guma sprężyny.
- sprężyna: SACHS 998 420
- amortyzator: BILSTEIN 19-164472
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amortyzatora: SACHS 802 200
TYŁ:
- sprężyna: SACHS 996 953
- amortyzator: BILSTEIN 19-164489
- osłony + odboje: SACHS 900 103
- górne mocowanie amort.: SACHS 802 327
Nie ma sportowych amorków od Sachsa, więc dałem wszystkie Bilsteina. Sprężyny na tył są wzmocnione, aby nieco zniwelować wagę butli. Gdyby jednak był nadal mało, to możesz dać dodatkowo podkładki z zawieszenia na złe drogi - 8E0512145. Podniosą ok. 2 cm tył auta. Daje się je na samą górę sprężyny, czyli ta podkładka -> górna guma sprężyny -> sprężyna -> dolna guma sprężyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2021
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć,
mam problem z doborem sprezyny jak koledzy wyzej, na pewno nie pasuja mi te dobierane z katalogów po moim VIN: WAUZZZ4b63n072161 (A6 C5 Avant 2003 + LPG)
Pomoze mi ktos rozszyfrowac jaka prawidlowa sprezyne dobrac? Aktualnie zamontowana jest: kyb rc5248, ale auto zle wyglada na niej, za niskie, no i wlasnie pekla - chcialbym przy okazji 2-3cm wyzsza dobrac.
Dziekuje.
mam problem z doborem sprezyny jak koledzy wyzej, na pewno nie pasuja mi te dobierane z katalogów po moim VIN: WAUZZZ4b63n072161 (A6 C5 Avant 2003 + LPG)
Pomoze mi ktos rozszyfrowac jaka prawidlowa sprezyne dobrac? Aktualnie zamontowana jest: kyb rc5248, ale auto zle wyglada na niej, za niskie, no i wlasnie pekla - chcialbym przy okazji 2-3cm wyzsza dobrac.
Dziekuje.
cyzko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 gru 2022, 17:37
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dębica
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam, mam u siebie w a6c5 1.8T AWT zamontowane zolte sprezyny. Auto bardzo nisko siedzi juz takie kupiłem i od pewnego czasu zaczelo mnie to męczyć. Dawniej gdy mialem a4b6 na forum a4klub byl fajny opis pod obciazenie na os. Pieknie rozpisane kolory jakie powinna miec sprezyna. Najprosciej bylo by kupic eibach albo hr ale cena nowych yo okolo 800 zl szukam jakiejs tanszej alternatywy. Nie wiem jak siedzi 1BA swojego na ten moment rowniez nie mierzylem
Z wlepki wychodzi OYG i OJH
Podaje nr VIN
WAUZZZ4bz1n139712
amortyzatory przod tyl blinstein pod sportowe zawieszenie. Generalnie chcialbym zeby siadla z 2 cm wyzej. Ewentualnie jakie kolory powinna posiadac sprezyna pod zawieszenie 1BV/1be nie szukam komfortu bo lubie gdy auto jest sztywne ale strasznie dobija mi gdy sa jakies nierownosci na drodze boje sie o kielichy ze je wkoncu wybije jak i o miske olejowa. Jechalem na wakacje z rodzina i nad morzem asfalt stol ale byl jakis delikatny zeskok ktorego nie bylo widac i myslalem ze rozwalilem miske 800km od domu... Pozdrawiam
Z wlepki wychodzi OYG i OJH
Podaje nr VIN
WAUZZZ4bz1n139712
amortyzatory przod tyl blinstein pod sportowe zawieszenie. Generalnie chcialbym zeby siadla z 2 cm wyzej. Ewentualnie jakie kolory powinna posiadac sprezyna pod zawieszenie 1BV/1be nie szukam komfortu bo lubie gdy auto jest sztywne ale strasznie dobija mi gdy sa jakies nierownosci na drodze boje sie o kielichy ze je wkoncu wybije jak i o miske olejowa. Jechalem na wakacje z rodzina i nad morzem asfalt stol ale byl jakis delikatny zeskok ktorego nie bylo widac i myslalem ze rozwalilem miske 800km od domu... Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Ciężko jest ze sportowymi zamiennikami do C5. Spróbowałbym używki, bo akurat są w ładnym stanie w linku poniżej. Jest to odpowiednik oryginału i jak będzie mało ze względu na butlę LPG, to możesz dać grubsze podkładki pod sprężynę, kórych na allegro jest sporo. Może koleś sprzeda tylko sprężynycyzko pisze: ↑14 gru 2022, 22:33Cześć,
mam problem z doborem sprezyny jak koledzy wyzej, na pewno nie pasuja mi te dobierane z katalogów po moim VIN: WAUZZZ4b63n072161 (A6 C5 Avant 2003 + LPG)
Pomoze mi ktos rozszyfrowac jaka prawidlowa sprezyne dobrac? Aktualnie zamontowana jest: kyb rc5248, ale auto zle wyglada na niej, za niskie, no i wlasnie pekla - chcialbym przy okazji 2-3cm wyzsza dobrac.
Dziekuje.


https://allegro.pl/oferta/amortyzatory- ... 2906553240
Dodano po 25 minutach 41 sekundach:
Tak jak koledze wyżej napisałem - jest problem ze sportowymi zamiennikami do C5 (pomijam Eibacha i inne tuningowe marki). Z przodu powinna być sprężyna o kolorowych oznaczeniach 1x zielony, 2x fioletowy, a z tyłu 1x żółty, 1x brązowy.sgn pisze: ↑15 gru 2022, 17:52Witam, mam u siebie w a6c5 1.8T AWT zamontowane zolte sprezyny. Auto bardzo nisko siedzi juz takie kupiłem i od pewnego czasu zaczelo mnie to męczyć. Dawniej gdy mialem a4b6 na forum a4klub byl fajny opis pod obciazenie na os. Pieknie rozpisane kolory jakie powinna miec sprezyna. Najprosciej bylo by kupic eibach albo hr ale cena nowych yo okolo 800 zl szukam jakiejs tanszej alternatywy. Nie wiem jak siedzi 1BA swojego na ten moment rowniez nie mierzylem
Z wlepki wychodzi OYG i OJH
Podaje nr VIN
WAUZZZ4bz1n139712
amortyzatory przod tyl blinstein pod sportowe zawieszenie. Generalnie chcialbym zeby siadla z 2 cm wyzej. Ewentualnie jakie kolory powinna posiadac sprezyna pod zawieszenie 1BV/1be nie szukam komfortu bo lubie gdy auto jest sztywne ale strasznie dobija mi gdy sa jakies nierownosci na drodze boje sie o kielichy ze je wkoncu wybije jak i o miske olejowa. Jechalem na wakacje z rodzina i nad morzem asfalt stol ale byl jakis delikatny zeskok ktorego nie bylo widac i myslalem ze rozwalilem miske 800km od domu... Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 331
- Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
- Imię: Robert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódż
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam ja we wlepce mam 1BA i oznaczenie na tyl OYR i jaki kolor powinien byc na sprezynie i nr orginalu sprezyny wg etki? jak moge prosic o informacje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Jeden żółty pasek i numer 4B0511115AQ.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lut 2023, 09:12
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć,
VIN WUAZZZ8E58A800433
Audi A4 B7 zawieszenie 1BE, przebieg potwierdzony 260kkm, więc myślę że najwyższy czas na wymianę amortyzatorów.
Szukam czegoś co będzie najbardziej zbliżone do Ori. Nie chcę nic twardszego, auto użytkowane na codzień i często jeździ po autostradzie. Bilstein b6 i B8 to za wysoka liga
Po intensywnym research-u moje typy to
1. BILSTEIN 19-164472
2. TRW JGS2445T lub JGS2423t (pytanie który będzie bardziej komfortowy)
3.KYB 341845
Bardzo proszę o opinie oraz propozycje co byłoby najlepsze, oczywiście w grę wchodzą też amory z poza listy
VIN WUAZZZ8E58A800433
Audi A4 B7 zawieszenie 1BE, przebieg potwierdzony 260kkm, więc myślę że najwyższy czas na wymianę amortyzatorów.
Szukam czegoś co będzie najbardziej zbliżone do Ori. Nie chcę nic twardszego, auto użytkowane na codzień i często jeździ po autostradzie. Bilstein b6 i B8 to za wysoka liga
Po intensywnym research-u moje typy to
1. BILSTEIN 19-164472
2. TRW JGS2445T lub JGS2423t (pytanie który będzie bardziej komfortowy)
3.KYB 341845
Bardzo proszę o opinie oraz propozycje co byłoby najlepsze, oczywiście w grę wchodzą też amory z poza listy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:54
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć, ja w przeciwieństwie do większości chciałbym swoje Audi trochę podwyższyć, ok. 2-3 cm w SPAM do seryjnego 1BA. Mam C5 1.9 tdi Avant 2004r.
Wg wlepki moja seria to 1BA i sprężyny 0JJ i 0YH. (klasa wagowa: przód 9, tył 8)
Zastanawiam się nad założeniem sprężyn o 1 lub 2 klasy wyższej, (np. klasa 10 czyli: 0JK i 0YK) różnica wagowa nie jest jakaś duża więc mam nadzieję, że nie powinno to wpłynąć bardzo negatywnie na komfort?
Ewentualnie podobno było zawieszenie komfortowe na trudne drogi 1BR, ale nie mogę znaleźć o tym żadnych informacji - czy są jakieś dostępne sprężyny i amortyzatory od tej wersji 1BR ? Nie wiem o ile wyższe było to zawieszenie od standardowego, ale zakładam, że auto powinno pójść w górę bez utraty komfortu a na tym najbardziej by mi zależało
NR VIN: WAUZZZ4B84N085639
Bardzo proszę o pomoc.
Ps:
Jednak po sugestiach zostawię seryjne 1BA tak jak było.
Mogę prosić o informacje jakie numery sprężyn i amortyzatorów na tył powinienem założyć wg VIN?
Z góry dziękuję.
Wg wlepki moja seria to 1BA i sprężyny 0JJ i 0YH. (klasa wagowa: przód 9, tył 8)
Zastanawiam się nad założeniem sprężyn o 1 lub 2 klasy wyższej, (np. klasa 10 czyli: 0JK i 0YK) różnica wagowa nie jest jakaś duża więc mam nadzieję, że nie powinno to wpłynąć bardzo negatywnie na komfort?
Ewentualnie podobno było zawieszenie komfortowe na trudne drogi 1BR, ale nie mogę znaleźć o tym żadnych informacji - czy są jakieś dostępne sprężyny i amortyzatory od tej wersji 1BR ? Nie wiem o ile wyższe było to zawieszenie od standardowego, ale zakładam, że auto powinno pójść w górę bez utraty komfortu a na tym najbardziej by mi zależało

NR VIN: WAUZZZ4B84N085639
Bardzo proszę o pomoc.
Ps:
Jednak po sugestiach zostawię seryjne 1BA tak jak było.
Mogę prosić o informacje jakie numery sprężyn i amortyzatorów na tył powinienem założyć wg VIN?
Z góry dziękuję.
Kupię prywatnie: A6 C5 Allroad 2.5 TDI lub 2.7 BiT - cena adekwatna do stanu - zapraszam na priv.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Z tej listy brałbym Bilsteina. Odpowiada on numerom oryginału.pawel107 pisze: ↑08 lut 2023, 09:26Cześć,
VIN WUAZZZ8E58A800433
Audi A4 B7 zawieszenie 1BE, przebieg potwierdzony 260kkm, więc myślę że najwyższy czas na wymianę amortyzatorów.
Szukam czegoś co będzie najbardziej zbliżone do Ori. Nie chcę nic twardszego, auto użytkowane na codzień i często jeździ po autostradzie. Bilstein b6 i B8 to za wysoka liga
Po intensywnym research-u moje typy to
1. BILSTEIN 19-164472
2. TRW JGS2445T lub JGS2423t (pytanie który będzie bardziej komfortowy)
3.KYB 341845
Bardzo proszę o opinie oraz propozycje co byłoby najlepsze, oczywiście w grę wchodzą też amory z poza listy
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
TYŁ:krzych79 pisze: ↑11 lut 2023, 00:01Cześć, ja w przeciwieństwie do większości chciałbym swoje Audi trochę podwyższyć, ok. 2-3 cm w SPAM do seryjnego 1BA. Mam C5 1.9 tdi Avant 2004r.
Wg wlepki moja seria to 1BA i sprężyny 0JJ i 0YH. (klasa wagowa: przód 9, tył 8)
Zastanawiam się nad założeniem sprężyn o 1 lub 2 klasy wyższej, (np. klasa 10 czyli: 0JK i 0YK) różnica wagowa nie jest jakaś duża więc mam nadzieję, że nie powinno to wpłynąć bardzo negatywnie na komfort?
Ewentualnie podobno było zawieszenie komfortowe na trudne drogi 1BR, ale nie mogę znaleźć o tym żadnych informacji - czy są jakieś dostępne sprężyny i amortyzatory od tej wersji 1BR ? Nie wiem o ile wyższe było to zawieszenie od standardowego, ale zakładam, że auto powinno pójść w górę bez utraty komfortu a na tym najbardziej by mi zależało
NR VIN: WAUZZZ4B84N085639
Bardzo proszę o pomoc.
Ps:
Jednak po sugestiach zostawię seryjne 1BA tak jak było.
Mogę prosić o informacje jakie numery sprężyn i amortyzatorów na tył powinienem założyć wg VIN?
Z góry dziękuję.
- amortyzator: 4B0513032D -> SACHS 310 027
- sprężyna: 4B0511115DA lub 4B0511115DB -> SACHS 998 152 lub SACHS 998 153 (trochę sztywniejsze)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:54
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dziękuję pięknie

a ten: 4B0511115DB -> SACHS 998 153 (trochę sztywniejsze) czyli o klasę wyżej? tak jak 0YJ ?
A mógłbym jeszcze prosić o numery osłony, odboju i poduszki? To już od razu wszystko wymienię

Kupię prywatnie: A6 C5 Allroad 2.5 TDI lub 2.7 BiT - cena adekwatna do stanu - zapraszam na priv.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
osłony i odboje: SACHS 900 082 (komplet na oś)
górne mocowanie/poduszka: SACHS 802 196 (na jedną stronę, więc x2)
Dodano po 6 minutach 23 sekundach:
Przodu nie potrzebujesz?
górne mocowanie/poduszka: SACHS 802 196 (na jedną stronę, więc x2)
Dodano po 6 minutach 23 sekundach:
Przodu nie potrzebujesz?