Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Silniki wysokoprężne
Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Jareknb » 09 lis 2022, 19:32

Ja nie stałem tylko koło tych silników, bo mam taki, mechanik który serwisuje mi auto zajmuje się autami premium i takimi silnikami, więc widzę je bardzo często wyciągnięte na stole, swoją drogą silnik o który tu jest pytanie ma problem z ciśnieniem oleju, dochodzi przy tym do uszkodzenia wału, Nowy kosztuje 13 tyś, używany jak tylko się pojawi, znika w parę minut, jeden z klientów po pół roku czekania na jakiś używany zdecydował się na kupno nowego. Jeżeli chodzi o tą małą pierdółkę z niedzieli, gdzie wyrwało śrubę trzymającą Wtryskiwacz to faktycznie mógłbym powiedzieć że to nic gdyby nie to że za niecałe dwa lata dołożyłem do przewagi dzięki techice 30 tyś zł i w takich chwilach przejechał bym po nim walcem żeby już nikt tego nie naprawił. Dodam jeszcze że wychodzące śruby to nie problem przedliftow, w nowszych jest jeszcze gorzej łącznie z tym że sruby są z aluminium. Moja rada, chcecie jeździć spokojnie to tylko Japonia.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: jacob » 10 lis 2022, 02:17

kostef pisze:
09 lis 2022, 14:03
ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
jacob pisze:
09 lis 2022, 00:12
ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.

I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.

No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów
Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 17 lis 2022, 09:42

jacob pisze:
10 lis 2022, 02:17
kostef pisze:
09 lis 2022, 14:03
ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
jacob pisze:
09 lis 2022, 00:12


I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.

No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów
Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.
Kupiłem. Od razu pojechalem na zmiane ciśnienia oleju, zalałem 5W30 no i zobaczymy.
Słychać wałek, będzie trzeba go kiedyś wymienić

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: jacob » 18 lis 2022, 13:06

kostef pisze:
17 lis 2022, 09:42
jacob pisze:
10 lis 2022, 02:17
kostef pisze:
09 lis 2022, 14:03


Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:

Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.
Kupiłem. Od razu pojechalem na zmiane ciśnienia oleju, zalałem 5W30 no i zobaczymy.
Słychać wałek, będzie trzeba go kiedyś wymienić
To się pochwal tutaj tym cackiem :)

Silent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2022, 10:58
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Silent » 11 gru 2022, 15:28

Panowie w którym miejscu znajdę nr silnika? Chciałbym się upewnić co do nr i kodu silnika. O naklejce przy drzwiach wiem. Chcę znaleźć kod i numer bezpośrednio na silniku

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: ollyon86 » 11 gru 2022, 21:50

Silent pisze:
11 gru 2022, 15:28
Panowie w którym miejscu znajdę nr silnika? Chciałbym się upewnić co do nr i kodu silnika. O naklejce przy drzwiach wiem. Chcę znaleźć kod i numer bezpośrednio na silniku
Kod i numer silnika masz po stronie kierowcy na pokrywie zaworów pod wtryskiem z przodu samochodu.
Załączniki
numer silnika.jpg
numer silnika.jpg (180.02 KiB) Przejrzano 1512 razy

Silent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2022, 10:58
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Silent » 12 gru 2022, 15:24

ollyon86 pisze:
11 gru 2022, 21:50
Silent pisze:
11 gru 2022, 15:28
Panowie w którym miejscu znajdę nr silnika? Chciałbym się upewnić co do nr i kodu silnika. O naklejce przy drzwiach wiem. Chcę znaleźć kod i numer bezpośrednio na silniku
Kod i numer silnika masz po stronie kierowcy na pokrywie zaworów pod wtryskiem z przodu samochodu.
Czy coś muszę odkręcać żeby to sprawdzić? Dzisiaj tak na szybko rzuciłem okiem i niestety nic tam nie widzę...

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: ollyon86 » 12 gru 2022, 16:13

Nic nie musisz ściągać, poświęć sobie latarka i napewno znajdziesz tą nalepkę .

Silent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2022, 10:58
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Silent » 12 gru 2022, 17:30

ollyon86 pisze:
12 gru 2022, 16:13
Nic nie musisz ściągać, poświęć sobie latarka i napewno znajdziesz tą nalepkę .
Niestety ale nie ma tam tej naklejki. Czy jakiś grawer na silniku z nr? 🤔

Aloes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2022, 20:14
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Aloes » 16 gru 2022, 08:45

Mam Audi A6 C7 3,0 272kM 2016 rok 3lata. Nr silnika CRDT
Mam problem z silnikiem diesla. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczął silnik podskakiwać i wydawać dziwny stukot .Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze stukają. Przy wymianie filtra oleju zobaczyłem drobne opiłki w filtrze.
Czy ktoś miał podobny przypadek.Slyszalem ,że te silniki mają wadliwe pompy oleju .

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Jareknb » 16 gru 2022, 11:56

Tak, za niskie ciśnienie, ale opiłki w filtrze to już Ci pewnie poszły panewki i skrzywiło wał. Nowy w aso 13 tyś, używany dostać, to graniczy z cudem, a też trzeba dać 7-8 tyś

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: ollyon86 » 16 gru 2022, 19:02

Aloes pisze:
16 gru 2022, 08:45
Mam Audi A6 C7 3,0 272kM 2016 rok 3lata. Nr silnika CRDT
Mam problem z silnikiem diesla. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczął silnik podskakiwać i wydawać dziwny stukot .Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze stukają. Przy wymianie filtra oleju zobaczyłem drobne opiłki w filtrze.
Czy ktoś miał podobny przypadek.Slyszalem ,że te silniki mają wadliwe pompy oleju .
Jaki przebieg? Z opisu wynika niestety ale chyba koniec silnika 😪

Aloes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2022, 20:14
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Aloes » 16 gru 2022, 21:42

Przebieg 27800km ,kupilem z przebiegiem 225000km ,w poniedziałek prowadzę do mechanika i ma zdjąć misę i zajrzeć ,on jest przekonany ,że to wtryskiwacze stukaja

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga