Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Silniki wysokoprężne
kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 02 lis 2022, 18:08

Od długiego czasu podoba mi się Audi A6 C7 (głównie po liftingu) oraz Audi A4 B9. Oba są w moim realnym zasięgu finansowym.

Widziałem, że jest nota techniczna na silniki CRTC, CRTD. Mają jakąś wadę wałka rozrządu rzekomo. Oglądałem dwie A4 w mojej okolicy i jedną A6 C7 (jakiś czas temu). A4 miało silnik 218ps.
W każdym z tych trzech silników, było słychać pukający wałek, w tej 218ps najmniej.

W jednej z A6, właściciel mówił że podniósł w sofcie ciśnienie oleju.

Przeszukałem internet i powiem wprost, nie znalazłem za dużo przypadków uszkodzonych w.w silników.
Owszem zdarzają się zatarte - tak jak każde inne, ale tutaj niby pomaga olej 5w30/5w40 zamiast 0w20 oraz modyfikacja softu zwiększająca ciśnienie pompy oleju.
A co z tym wałkiem wydechowym? Na niemieckim forum ktoś zrobił 60 tys km z pukającym wałkiem. I co dalej?
Przecież to jest niesłyszalne z odległości pół metra, a przy zamkniętej masce już w ogóle (chyba że to nie było to - co słyszałem).

Mam na oku dwa auta - jedno A6 C7 i drugie A4 B9 - A6 ma CRTC bodajże, A4 ma CSWB - to same, zdławione softem.
I pytanie - czy jest czego się bać?
Nie chce 2.0TDI bo jest za słaby, no i co V6 to V6 - dźwięk - jeśli można o tym mówić w przypadku diesla, to tak czy inaczej w V6 będzie lepszy niż w R4.
2.0TDI ma bardzo dużo wątków związanych z awaryjnością - są to róźne rzeczy, może wynika też z tego że jest ich więcej?

Więc pytanie, jakie skutki mogą być jazdy z pukającym wałkiem wydechowym,
Jaka jest żywotność silnika ze zmodyfikowanym softem.
Planuje zakup auta z około 100 tys km.

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 04 lis 2022, 08:55

Otrzymałem jedynie odpowiedź na forum A4, która niestety nie znaczy dla mnie za wiele.
Tutaj cisza, a chyba w A6, ten silnik był bardziej popularny.

Czy taka cisza, może oznaczać to że... jest to problem trochę przekoloryzowany tzn. jest to tak samo jak w 3 litrowym dieslu BMW panewki itp?

Nadal jest wiele pytań bez odpowiedzi tj. co może powodowac jazda z pukającymi wałkami - w aspekcie zakupu auta. Nie wiadomo jak długo ktoś jeździł na takich wałkach...

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Jareknb » 04 lis 2022, 13:37

Ja ci odpowiem, daj sobie spokój z a6 z 3.0 dieslem, zwłaszcza po lifcie, chyba że możesz iść i wziąść nówkę w salonie. Jeżeli już tak bardzo chcesz to szukaj pewnego Bitdi.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: ollyon86 » 06 lis 2022, 15:27

Mam CRTD , kupiłem z przebiegiem 70 tyś km, od razu zgłosiłem do ASO ( gwarancja) że silnik dziwnie chodzi . Oczywiście według ASO wszystko było ok, męczyłem ich z trzy razy i w końcu wymienili wałki chyba dwa wydechowe. Silnik teraz chodzi bardzo dobrze. cicho (95tyś km). Przy około 80 tyś km podniosłem ciśnienie oleju + chip tuning. Zrobione ponad 10 tyś km i nic się nie dzieje. Olej wymieniam co 10 tyś km lub raz w roku zależy co nastąpi wcześniej.
Silnik fajny, cichy w miarę oszczędny , zdarzają się zatarcia ( BiTDI po lifcie też się zacierają) , lecz z tego co się dowiadywałem to zabija je long life (lub jak potrafią serwisy nawet oleju nie wymieniają tylko w pisują w historię wymianę) + lanie na początku 5w20.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: jacob » 06 lis 2022, 21:29

Ja tez Ci cos napisze albo raczej polece:

https://www.youtube.com/watch?v=780i4rcaGdI

to tylko jeden z odcinkow o silniku ktory Cie interesuje. No i nie dziw sie ze cisza na forum, bo niestety to forum powoli umiera :(

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 07 lis 2022, 15:45

jacob pisze:
06 lis 2022, 21:29
Ja tez Ci cos napisze albo raczej polece:

https://www.youtube.com/watch?v=780i4rcaGdI

to tylko jeden z odcinkow o silniku ktory Cie interesuje. No i nie dziw sie ze cisza na forum, bo niestety to forum powoli umiera :(
Dzięki - obejrze.

PS: Ogladam i po 42 sekundach już widzę w czym rzecz. Ktoś przed tym jak auto trafiło do goscia juz grzebał w silniku i zle go złożył czy robił na sztukę lub z kryterium cena 100% - taki problem zapewne byłby nawet 1 .9TDI.
Obejrzałem cały. Ten film kompletnie nic nie dowodzi. Ktoś kupił samochód, który miał grzebane w silniku. Nieumiejętnie. Gdyby był naprawiony poprawnie to chyba nie byłoby tematu?
ollyon86 pisze:
06 lis 2022, 15:27
Mam CRTD , kupiłem z przebiegiem 70 tyś km, od razu zgłosiłem do ASO ( gwarancja) że silnik dziwnie chodzi . Oczywiście według ASO wszystko było ok, męczyłem ich z trzy razy i w końcu wymienili wałki chyba dwa wydechowe. Silnik teraz chodzi bardzo dobrze. cicho (95tyś km). Przy około 80 tyś km podniosłem ciśnienie oleju + chip tuning. Zrobione ponad 10 tyś km i nic się nie dzieje. Olej wymieniam co 10 tyś km lub raz w roku zależy co nastąpi wcześniej.
Silnik fajny, cichy w miarę oszczędny , zdarzają się zatarcia ( BiTDI po lifcie też się zacierają) , lecz z tego co się dowiadywałem to zabija je long life (lub jak potrafią serwisy nawet oleju nie wymieniają tylko w pisują w historię wymianę) + lanie na początku 5w20.
No właśnie, zastanawiam się czy to nie jest po prostu marudzenie ludzi, którzy nie mają tych silników.
LongLife zabija każdy silnik.
I czy to będzie 3.0TDI czy 3.0d z BMW czy 3.0d z Mercedesa pewnie każdy ma podobne problemy.
Przegladajac internet duzo wiecej zla jest na temat 2.0TFSI czy 2.0TDI choc jak wiadomo jest ich wiecej.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: jacob » 07 lis 2022, 22:36

Ok ja chciałem tylko pomóc. Jak byś chciał zobaczyć resztę odcinków o tym aucie na tym kanale, to byś widział jakie tam kwiatki wychodzą ale już z winy producenta a nie z tego ze ktoś grzebał wcześniej(to swoją drogą przyspieszyło agonię tego silnika). Na niemieckich forach jest mnóstwo tematów o zacierajacych się CRTC/CRTD.

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 08 lis 2022, 03:45

jacob pisze:
07 lis 2022, 22:36
Ok ja chciałem tylko pomóc. Jak byś chciał zobaczyć resztę odcinków o tym aucie na tym kanale, to byś widział jakie tam kwiatki wychodzą ale już z winy producenta a nie z tego ze ktoś grzebał wcześniej(to swoją drogą przyspieszyło agonię tego silnika). Na niemieckich forach jest mnóstwo tematów o zacierajacych się CRTC/CRTD.
Obejrzałem te 7 części. I wiesz co ? Na bazie tego mogę powiedzieć że silnik jest przeciętny, ma trzy wady, które bardzo prosto wyeliminować.
1. Ogarnac to zmienne ciśnienie oleju
2. Wymieniać olej co 8-12 tys km
3. Wymienić wałek jeśli stuka.

I co dalej przekłada się na to ze:
Taki interwał wymiany oleju trzeba w każdym jednym aucie stosować, zmiane ciśnienia oleju można ogarnac podczas chiptuningu jak się dowiadywałem w cenie programu.
No a wałek cóż trzeba wymienić. 1700 wałek, 1400 wymiana. Tyle co rozrząd w 2l BMW.

A wiesz jaka największą agonią i zaprzeczenie jest w tych 7 częściach?
Gość ma coś koło 116 tys nalotu. Silnik był śmietnik prawdopodobnie przez zły serwis i kolizję (kolizja nie powinna mieć wpływu na wytryskiwacze). No i gdzieś tam przewijało się że to że tamto i co? Właściciel montuje silnik o przebiegu bodajze ponad 200 tys km. Fuck logic?

Widziałem też jakiś filmik z q7 nie wiem czy na tym czy innym kanale ale było to auto z przebiegiem około 87 tys km gdzie 1 wymiana oleju była przy około 80 tys km.

Innymi słowy, olewam temat. Mozna kupić fajne auto, trzeba je tylko dobrze sprawdzić, ogarnac co trzeba i już.

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Jareknb » 08 lis 2022, 09:15

Parę postów wyżej napisałem Ci, idź do salonu i kup nowe, widać jesteś bardzo napalony, więc i tak kupisz i nie prześwietlisz auta nawet jak będzie miało 50 tyś przebiegu to może być już początek końca. Syn w niedziele wyjechał do pracy, po około 30 km wyleciał Wtryskiwacz, śruba która go trzyma wyszła razem z gwintem i trzeba było wzywać lawete. Te silniki to masakra ale zrobisz jak będziesz chciał.

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 08 lis 2022, 12:05

Jareknb pisze:
08 lis 2022, 09:15
Parę postów wyżej napisałem Ci, idź do salonu i kup nowe, widać jesteś bardzo napalony, więc i tak kupisz i nie prześwietlisz auta nawet jak będzie miało 50 tyś przebiegu to może być już początek końca. Syn w niedziele wyjechał do pracy, po około 30 km wyleciał Wtryskiwacz, śruba która go trzyma wyszła razem z gwintem i trzeba było wzywać lawete. Te silniki to masakra ale zrobisz jak będziesz chciał.
Nie potrzebuje nowego.
Nie jestem napalony, ale lubię patrzeć na świat obiektywnie, a nie pod kątem 3 opini powielonych 1000 razy, które są błędnie zinterpretowane.

Po prostu każde nowe silniki takie są. Każde.
Po ogarnięciu 3. rzeczy, o których pisałem, świadomym zakupie myślę że ryzyko jest na poziomie 2.0TDI czy 3.0d w BMW.

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: Jareknb » 08 lis 2022, 13:40

3.0 bmw nie ma takich problemów, tylko łańcuch, a problem panewek jest w benzynie, w poprzedniej generacji M3.

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 08 lis 2022, 18:20

Jareknb pisze:
08 lis 2022, 13:40
3.0 bmw nie ma takich problemów, tylko łańcuch, a problem panewek jest w benzynie, w poprzedniej generacji M3.
Na temat Audi nie będę się kłócił, natomiast jeśli chodzi o 3.0d BMW to jak najbardziej temat walów i panewek jest aktualny w silnikach N57 z pojedyńczym, podwójnym oraz potrójnym doładowaniem.
Pomijając już kwestie samozapłonu (nie zawsze od chłodniczki EGR)...

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: ollyon86 » 08 lis 2022, 22:53

Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: jacob » 09 lis 2022, 00:12

ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.

I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.

No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów

kostef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
Imię: Stefan
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Kraków

Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?

Post autor: kostef » 09 lis 2022, 14:01

ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
jacob pisze:
09 lis 2022, 00:12
ollyon86 pisze:
08 lis 2022, 22:53
Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera <nie> on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.

I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.

No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów
Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga