Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
Tarcze, hamulce


A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Elektryka
ODPOWIEDZ
Piodo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 cze 2022, 13:33
Imię: Pio
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Wrocław

A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Post autor: Piodo » 07 wrz 2022, 23:29

Pacjent: A6 C5 allroad 4.2 2004r

Auto zakupiłem z niedziałającym silniczkiem szyberdachu więc od początku nie wiem jak się powinno go obsługiwać.

Wymieniłem silnik i nie myśląc nie ustawiłem szyby szybera w takiej samej pozycji jak przed montażem.

Teraz mam problem z kalibracją szyberdachu. Czy jest jakaś pozycja w której powinienem ustawić szybę oraz pokrętło tak aby to najprościej i dokładnie skalibrować?

Instrukcja użytkowania pokrętła również mile widziana - dla mnie bez wcześniejszego doświadczenia jest dla mnie totalnie nieintuicyjny :D

Zdjęcie poglądowe sterowania:
Obrazek

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Post autor: vredota » 09 wrz 2022, 13:16

Piodo pisze:
07 wrz 2022, 23:29
Instrukcja użytkowania pokrętła również mile widziana - dla mnie bez wcześniejszego doświadczenia jest dla mnie totalnie nieintuicyjny :D
Przełącznik z pustą kropką (w skrajnym położeniu) to zamknięte, na drugim końcu: skrajnie otwarte. Nie rozkminiałem nigdy logiki działania bo u mnie działa OK (silnik pewnie DC, zmiana polaryzacji, sterowanie z pozycjonerem? silnik krokowy?), jednak spróbowałbym tak: w przypadku awarii silnika można awaryjnie ręcznie sterować pracą szyberdachu (ręczna dźwignia), wyjąłbym bezpiecznik szyberdachu (nr 30, 20A), ręcznym mechanizmem zamknąć do końca (aż do podniesienia i uszczelnienia z krawędzią dachu), ustawiłbym pokrętło na zamknięte (skrajnie w lewo), uruchom bezpiecznik, sprawdź sterowanie. Oczywiście wyczyść i nasmaruj prowadnice, potraktuj jakimś silikonem w spraju uszczelki, zrób krótki pobieżny przegląd całości czy się nie zastało.

wnetrze-c5/szyberdach-nie-zamyka-sie-do ... 12464.html

Pusta kropka = zamknięte i uszczelnione (podniesiony do góry), dwie pierwsze kreski to opuszczony wkład i lekko uchylony do przewietrzania, dalej ustawiasz stopień otwarcia, przestawiając o jedną pozycję otwarcia więcej szyber przesuwa się o parę cm, tak aż do pełnego otwarcia. Jeśli nie poradzisz sobie, mogę nagrać Ci film sterowania.

Piodo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 cze 2022, 13:33
Imię: Pio
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Post autor: Piodo » 14 wrz 2022, 07:57

Dzięki za podpowiedzi. Niestety rozjechałem śrubę od awaryjnego operowania szyberem od zbyt wielu prób. Przyjdzie nowy silniczek to jeszcze powalczę. Dzięki

Piodo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 cze 2022, 13:33
Imię: Pio
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Post autor: Piodo » 26 wrz 2022, 11:23

vredota pisze:
09 wrz 2022, 13:16
Piodo pisze:
07 wrz 2022, 23:29
Instrukcja użytkowania pokrętła również mile widziana - dla mnie bez wcześniejszego doświadczenia jest dla mnie totalnie nieintuicyjny :D
Przełącznik z pustą kropką (w skrajnym położeniu) to zamknięte, na drugim końcu: skrajnie otwarte. Nie rozkminiałem nigdy logiki działania bo u mnie działa OK (silnik pewnie DC, zmiana polaryzacji, sterowanie z pozycjonerem? silnik krokowy?), jednak spróbowałbym tak: w przypadku awarii silnika można awaryjnie ręcznie sterować pracą szyberdachu (ręczna dźwignia), wyjąłbym bezpiecznik szyberdachu (nr 30, 20A), ręcznym mechanizmem zamknąć do końca (aż do podniesienia i uszczelnienia z krawędzią dachu), ustawiłbym pokrętło na zamknięte (skrajnie w lewo), uruchom bezpiecznik, sprawdź sterowanie. Oczywiście wyczyść i nasmaruj prowadnice, potraktuj jakimś silikonem w spraju uszczelki, zrób krótki pobieżny przegląd całości czy się nie zastało.

wnetrze-c5/szyberdach-nie-zamyka-sie-do ... 12464.html

Pusta kropka = zamknięte i uszczelnione (podniesiony do góry), dwie pierwsze kreski to opuszczony wkład i lekko uchylony do przewietrzania, dalej ustawiasz stopień otwarcia, przestawiając o jedną pozycję otwarcia więcej szyber przesuwa się o parę cm, tak aż do pełnego otwarcia. Jeśli nie poradzisz sobie, mogę nagrać Ci film sterowania.
Wczoraj podjąłem kolejną próbę regulacji.

Odnośnie 'pustej kropki' - wybranie jej strzałką pokrętła jest niemożliwe - porusza się ona(strzałka pokrętła) w zakresie od pełnej kropki do 'pustych' pasków. Czy na pewno strzałka na 'pustej kropce' to zamknięty szyber?

Nie mam jeszcze silnika z dobrą śrubą regulacyjną więc testowałem co mogę zrobić jeszcze póki nowy silniczek mi nie przyjdzie. Więc tak:

- Jak zamknąłem z pilota szyby to szyberdach zamyka się w 90%
- Obracanie pokrętłem w różnych pozycjach jest dla mnie niezrozumiałe ponieważ dzieją się bardzo nieintuicyjne rzeczy (raz idzie do przodu raz do tyłu, raz się cały zamyka - na pewno wina źle ustawionego szybera)

Odłączenie zasilania od pokrętła oraz wyjmowanie bezpieczników i zmiana pozycji nic nie zmienia - pozycja szybera zapamiętywana jest gdzieś indziej.

Plan mam taki:
- Zamówi silnik szybera z sprawną śrubą do ręcznej regulacji
- "Zasymulować" zamknięcie szybera z klucza (szyber się zamknie w 90%)
- Dociągnąć regulacją ręczną do pełnego zamknięcia

Najgorsze, że śruba od silnika jest dość delikatna, przy po przednim rozjechała się po 3-4 pełnych zamknięciach manualnych, dlatego będę miał mało prób, stąd im więcej rad przed akcją tym lepiej.

Pozdrawiam!

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 C5 allroad - sterowanie i regulacja szyberdachu

Post autor: vredota » 27 wrz 2022, 21:21

Piodo pisze:
26 wrz 2022, 11:23
Wczoraj podjąłem kolejną próbę regulacji.

Odnośnie 'pustej kropki' - wybranie jej strzałką pokrętła jest niemożliwe - porusza się ona(strzałka pokrętła) w zakresie od pełnej kropki do 'pustych' pasków. Czy na pewno strzałka na 'pustej kropce' to zamknięty szyber?
Muszę Cię przeprosić, zasugerowałem się zdjęciem twojego sterowania dachem, u mnie jest inne (mam przedlifta), skrajnie w lewo dach jest zamknięty i zaryglowany, w tym miejscu mam pełna czarną kropkę, następnie, w prawo, na pierwszej i drugiej pozycji brak reakcji mechanizmu (może to zabezpieczenie przed nieumyślnym przestawieniem? a może dwie pierwsze pozycje umarły?), na trzeciej pozycji szyberdach się rozszczelnia i odsuwa na jakieś poniżej 10cm, każdy następny krok to przesunięcie szyberdachu o parę cm, aż do pełnego otwarcia (skrajna prawa pozycja, u mnie pusta kropka).

Sama grafika (pamiętaj: przedlift) to: skrajnie lewa zamknięta zaryglowana pozycja to pełna czarna kropka, od pierwszej do przedostatniej pozycji jest płynny pasek, jak w starych wieżach radio od zwiększania głośności, na ostatniej pozycji, skrajnej w prawo, jest pusta kropka i oznacza ona pełne otwarcie dachu.

Żeby kropki puste, pełne, skale przerywane, ciągłe, itd. nie wprowadzały w błąd, to dość intuicyjnie kręcisz w lewo aby zmniejszyć (szczelinę otwartego dachu), w prawo aby zwiększyć (prześwit dziury w dachu), jak w sterowaniu głośnością w analogowym radiu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
Części Audi sklep internetowy
Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami