Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

[A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju

Post autor: bryku104 » 07 paź 2010, 22:14

Cześć,

Przykra niespodzianka mnie dziś spotkała w czasie jazdy. Zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, zjazd na pobocze, zaglądam pod auto a tu leje się ten płyn jak szalony. Laweta, po powrocie w garażu po zdjęciu dolnej osłony silnika okazało się, że jest dziura w małym, gumowym przewodzie płynu chłodniczego, który jest przedłużeniem metalowego przewodu idącego z góry do chłodnicy oleju (fotka).
Obrazek
Nagle tak sobie pękł... Moglibyście mi koledzy podać z Etki numer tego przewodu? Zostaje tylko oryginał czy zamienniki tego też są?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 07 paź 2010, 22:54

Przykra sprawa :cry:

Tak się składa, że w połowie lipca wymieniałem oba przewody od tej chłodniczki :-)
Wymieniałem zapobiegawczo, gdyż były bardzo spuchnięte.
Więc tak:

Przewód dłuższy: 046 121 096 C (34zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (27zł)

Jeśli już ingerujesz w układ chłodniczki oleju to zalecam wymiane uszczelki, która znajduje się między chłodniczką oleju a uchwytem filtra oleju. Jej nieprawidłowe działanie objawia się wyciekiem oleju.
Właściwie to jest O-ring. U mnie po 15 latach eksploatacji ten oring bardzo się spłaszczył oraz ztwardniał, co skutkowało sączeniem oleju.

Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (10zł)

Ceny podane w nawiasach - tyle płaciłem w serwisie.

<ok>
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 07 paź 2010, 23:21

Michaelo, dzięki wielkie, o to mi chodziło :-) Jutro jadę do Auto Vivy, mam tylko nadzieję że mają to na miejscu. Co do profilaktycznych działań to może właśnie wymienię i ten drugi przewód (dłuższy). Niby wygląda ok, spuchnięty nie jest, ale swoje lata ma. No i z tą uszczelką też sprawę załatwię. Rozumiem że aby mieć dojście do wymiany tych przewodów trzeba filtr i chłodnicę zdjąć?

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 08 paź 2010, 01:15

Czy koniecznie trzeba?
Myślę, że nie. Ale znacznie to ułatwi pracę.
W ogóle to ciężko nawet zsunąć te przewody z rurek przy bloku. Dojście fatalne.
A co dopiero nałożyć nowe, nieco ciasne przewody, + opaski zaciskowe.

Ja bym proponował w ten sposób:
1. Spuść olej z silnika.
2. Odkręć filtr oleju. Wówczas ukaże Ci się nakrętka, trzymająca chłodniczkę. Znajduje się ona na tym samym gwincie co filtr oleju.
3. Odkręcasz chłodniczkę.
4. Demontujesz przewody. (Zapamiętaj w jakiej pozycji były ustawione te przewody względem chłodniczki).

5. Zainstaluj nowe przewody na górze przy bloku silnika. Ustaw je w pozycji zapamiętanej :-D
6. Zainstaluj nowy pierścień uszczelniający na chłodniczkę oleju.
7. Następnie przykręć/przyłap chłodniczkę i nałóż nowe przewody.

Rób wszystko solidnie, bo temat jest dość "śliski". ÂŁatwo tu o wyciek płynu lub oleju.

W pierwszej kolejności zalałbym slinik stopniowo płynem, obserwując czy nie pojawia się jakiś wyciek.
Jeśli będzie ok. Można zalać olej.

[Oczywiście musisz mieć również na uwadze to, że moje sugestie niekoniecznie muszą być słuszne :-P]

PS. Jeśli nawet ten drugi przewód wygląda w tej chwili "zdrowo", to czy warto powtarzać w niedalekiej przyszłości tą całą operacje za 34zł?? Będąc już tak daleko - wymień oba <ok>
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 17 paź 2010, 15:28

Michaelo, dzięki za pomoc, sprawa załatwiona. Zrobiłem jak poradziłeś, czyli do wymiany poszły obydwa węże i uszczelka. Masz punkt z mojej strony.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 18 paź 2010, 00:22

Cieszę się, że mogłem pomóc ;-)
Bezawaryjnej jazdy :!:
Pzdr
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 25 mar 2013, 14:21

Niestety podczas weekendowego wyjazdu strzelil mi ten wezyk, efekt. 20 km dalo sie ujechac, dolewajac wode, potem powrot na lince
Ceny na dzien dzisiejszy
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (39zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (33zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (12zł)
Towaru nie mieli na miejscu, auto uziemione do jutra.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Jedi17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 04 sie 2017, 22:37
Lokalizacja: Orzechowo

Post autor: Jedi17 » 24 sie 2017, 13:59

Mały update:
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (od czerwca b.r. nie jest już produkowany)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (ok 45zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (21zł)
Ktoś wie gdzie szukać zamiennika pozycji 1?

suzukidr650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2012, 09:31
Lokalizacja: włodawa

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju

Post autor: suzukidr650 » 27 wrz 2022, 20:30

Witam
Odgrzewamy kotlecika ... :)
Mamy 2022r troszkę czasu minęło od ostatniego postu więc i takich aut jest jak na lekarstwo na drogach ale może komuś się przydać ta informacja na wagę złota,oryginale wężyki są już niedostępne po poszukiwaniach w sieci znalazłem znamienniki
krótki wężyk z AUDI A4 B6 2.0 2000-2005 HORTUM nr.144180
dłuższy wężyk z VW T4 2.4D 2.5 TDI HORTUM nr.14418

Oba mają średnice wewnętrzną ok 13mm od bloku silnika i ok 16 mm od chłodnicy oleju ,wsuwają się idealnie ,zrezygnowałem z oryginalnych opasek na rzecz zwykłych z racji kiepskiego dojścia,jedynym mankamentem jest to że są troszkę za krótkie ale wystarczy przekręcić chłodnice oleju i jest ok,nie zauważyłem żeby miało to wpływ na prace silnika a i obowiązkowo uszczelka chłodniczki,miłej zabawy <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga