Cześć,
Przykra niespodzianka mnie dziś spotkała w czasie jazdy. Zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, zjazd na pobocze, zaglądam pod auto a tu leje się ten płyn jak szalony. Laweta, po powrocie w garażu po zdjęciu dolnej osłony silnika okazało się, że jest dziura w małym, gumowym przewodzie płynu chłodniczego, który jest przedłużeniem metalowego przewodu idącego z góry do chłodnicy oleju (fotka).
Nagle tak sobie pękł... Moglibyście mi koledzy podać z Etki numer tego przewodu? Zostaje tylko oryginał czy zamienniki tego też są?
Pozdrawiam
[A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju
Przykra sprawa
Tak się składa, że w połowie lipca wymieniałem oba przewody od tej chłodniczki
Wymieniałem zapobiegawczo, gdyż były bardzo spuchnięte.
Więc tak:
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (34zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (27zł)
Jeśli już ingerujesz w układ chłodniczki oleju to zalecam wymiane uszczelki, która znajduje się między chłodniczką oleju a uchwytem filtra oleju. Jej nieprawidłowe działanie objawia się wyciekiem oleju.
Właściwie to jest O-ring. U mnie po 15 latach eksploatacji ten oring bardzo się spłaszczył oraz ztwardniał, co skutkowało sączeniem oleju.
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (10zł)
Ceny podane w nawiasach - tyle płaciłem w serwisie.
Tak się składa, że w połowie lipca wymieniałem oba przewody od tej chłodniczki
Wymieniałem zapobiegawczo, gdyż były bardzo spuchnięte.
Więc tak:
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (34zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (27zł)
Jeśli już ingerujesz w układ chłodniczki oleju to zalecam wymiane uszczelki, która znajduje się między chłodniczką oleju a uchwytem filtra oleju. Jej nieprawidłowe działanie objawia się wyciekiem oleju.
Właściwie to jest O-ring. U mnie po 15 latach eksploatacji ten oring bardzo się spłaszczył oraz ztwardniał, co skutkowało sączeniem oleju.
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (10zł)
Ceny podane w nawiasach - tyle płaciłem w serwisie.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
Michaelo, dzięki wielkie, o to mi chodziło Jutro jadę do Auto Vivy, mam tylko nadzieję że mają to na miejscu. Co do profilaktycznych działań to może właśnie wymienię i ten drugi przewód (dłuższy). Niby wygląda ok, spuchnięty nie jest, ale swoje lata ma. No i z tą uszczelką też sprawę załatwię. Rozumiem że aby mieć dojście do wymiany tych przewodów trzeba filtr i chłodnicę zdjąć?
Czy koniecznie trzeba?
Myślę, że nie. Ale znacznie to ułatwi pracę.
W ogóle to ciężko nawet zsunąć te przewody z rurek przy bloku. Dojście fatalne.
A co dopiero nałożyć nowe, nieco ciasne przewody, + opaski zaciskowe.
Ja bym proponował w ten sposób:
1. Spuść olej z silnika.
2. Odkręć filtr oleju. Wówczas ukaże Ci się nakrętka, trzymająca chłodniczkę. Znajduje się ona na tym samym gwincie co filtr oleju.
3. Odkręcasz chłodniczkę.
4. Demontujesz przewody. (Zapamiętaj w jakiej pozycji były ustawione te przewody względem chłodniczki).
5. Zainstaluj nowe przewody na górze przy bloku silnika. Ustaw je w pozycji zapamiętanej :-D
6. Zainstaluj nowy pierścień uszczelniający na chłodniczkę oleju.
7. Następnie przykręć/przyłap chłodniczkę i nałóż nowe przewody.
Rób wszystko solidnie, bo temat jest dość "śliski". ÂŁatwo tu o wyciek płynu lub oleju.
W pierwszej kolejności zalałbym slinik stopniowo płynem, obserwując czy nie pojawia się jakiś wyciek.
Jeśli będzie ok. Można zalać olej.
[Oczywiście musisz mieć również na uwadze to, że moje sugestie niekoniecznie muszą być słuszne :-P]
PS. Jeśli nawet ten drugi przewód wygląda w tej chwili "zdrowo", to czy warto powtarzać w niedalekiej przyszłości tą całą operacje za 34zł?? Będąc już tak daleko - wymień oba
Myślę, że nie. Ale znacznie to ułatwi pracę.
W ogóle to ciężko nawet zsunąć te przewody z rurek przy bloku. Dojście fatalne.
A co dopiero nałożyć nowe, nieco ciasne przewody, + opaski zaciskowe.
Ja bym proponował w ten sposób:
1. Spuść olej z silnika.
2. Odkręć filtr oleju. Wówczas ukaże Ci się nakrętka, trzymająca chłodniczkę. Znajduje się ona na tym samym gwincie co filtr oleju.
3. Odkręcasz chłodniczkę.
4. Demontujesz przewody. (Zapamiętaj w jakiej pozycji były ustawione te przewody względem chłodniczki).
5. Zainstaluj nowe przewody na górze przy bloku silnika. Ustaw je w pozycji zapamiętanej :-D
6. Zainstaluj nowy pierścień uszczelniający na chłodniczkę oleju.
7. Następnie przykręć/przyłap chłodniczkę i nałóż nowe przewody.
Rób wszystko solidnie, bo temat jest dość "śliski". ÂŁatwo tu o wyciek płynu lub oleju.
W pierwszej kolejności zalałbym slinik stopniowo płynem, obserwując czy nie pojawia się jakiś wyciek.
Jeśli będzie ok. Można zalać olej.
[Oczywiście musisz mieć również na uwadze to, że moje sugestie niekoniecznie muszą być słuszne :-P]
PS. Jeśli nawet ten drugi przewód wygląda w tej chwili "zdrowo", to czy warto powtarzać w niedalekiej przyszłości tą całą operacje za 34zł?? Będąc już tak daleko - wymień oba
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
Niestety podczas weekendowego wyjazdu strzelil mi ten wezyk, efekt. 20 km dalo sie ujechac, dolewajac wode, potem powrot na lince
Ceny na dzien dzisiejszy
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (39zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (33zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (12zł)
Towaru nie mieli na miejscu, auto uziemione do jutra.
Ceny na dzien dzisiejszy
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (39zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (33zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (12zł)
Towaru nie mieli na miejscu, auto uziemione do jutra.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 cze 2012, 09:31
- Lokalizacja: włodawa
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju
Witam
Odgrzewamy kotlecika ...
Mamy 2022r troszkę czasu minęło od ostatniego postu więc i takich aut jest jak na lekarstwo na drogach ale może komuś się przydać ta informacja na wagę złota,oryginale wężyki są już niedostępne po poszukiwaniach w sieci znalazłem znamienniki
krótki wężyk z AUDI A4 B6 2.0 2000-2005 HORTUM nr.144180
dłuższy wężyk z VW T4 2.4D 2.5 TDI HORTUM nr.14418
Oba mają średnice wewnętrzną ok 13mm od bloku silnika i ok 16 mm od chłodnicy oleju ,wsuwają się idealnie ,zrezygnowałem z oryginalnych opasek na rzecz zwykłych z racji kiepskiego dojścia,jedynym mankamentem jest to że są troszkę za krótkie ale wystarczy przekręcić chłodnice oleju i jest ok,nie zauważyłem żeby miało to wpływ na prace silnika a i obowiązkowo uszczelka chłodniczki,miłej zabawy
Odgrzewamy kotlecika ...
Mamy 2022r troszkę czasu minęło od ostatniego postu więc i takich aut jest jak na lekarstwo na drogach ale może komuś się przydać ta informacja na wagę złota,oryginale wężyki są już niedostępne po poszukiwaniach w sieci znalazłem znamienniki
krótki wężyk z AUDI A4 B6 2.0 2000-2005 HORTUM nr.144180
dłuższy wężyk z VW T4 2.4D 2.5 TDI HORTUM nr.14418
Oba mają średnice wewnętrzną ok 13mm od bloku silnika i ok 16 mm od chłodnicy oleju ,wsuwają się idealnie ,zrezygnowałem z oryginalnych opasek na rzecz zwykłych z racji kiepskiego dojścia,jedynym mankamentem jest to że są troszkę za krótkie ale wystarczy przekręcić chłodnice oleju i jest ok,nie zauważyłem żeby miało to wpływ na prace silnika a i obowiązkowo uszczelka chłodniczki,miłej zabawy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga