Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z temperaturą silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystianbienkowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 wrz 2022, 16:19
Imię: krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: plock

Problem z temperaturą silnika

Post autor: krystianbienkowski » 19 wrz 2022, 16:37

Witam
Posiadam audi a6 c5 2.4 v6 165km 121kw skrzynia automatyczna rok produkcji 1997
Niedawno została założona instalacja LPG . Po montażu pierwsze jazdy po mieście spalanie 22l , samochodu zwróciliśmy do gazownika sprawdził wszystko i okazało się ze silnik jest nie dogrzany . Zaprowadziłem auto do mechanika po sprawdzeniu czujników ocenił ze jest to na 99% termostat . 5h siedziałem i wymieniałem element który okazał się być dobry. Wiec tak na desce zero problemów , temperatura 90 stopni ,olej trochę więcej ,zero błędów na komputerze tylko temperatura która pokazuje to około 60 stopni. I tu pojawia się moje pytanie , czy ktoś wie może czego może być przyczyna nie dogrzewania się silnika ? jeszcze jedno co udało mi się zaobserwować to ,to że wąż na wejściu do chodnicy jest gorący a na wyjściu jest dobrze ciepły na tyle że śmiało można trzymać go w ręku.
pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temperaturą silnika

Post autor: vredota » 19 wrz 2022, 20:56

krystianbienkowski pisze:
19 wrz 2022, 16:37
Witam
Posiadam audi a6 c5 2.4 v6 165km 121kw skrzynia automatyczna rok produkcji 1997
Niedawno została założona instalacja LPG . Po montażu pierwsze jazdy po mieście spalanie 22l , samochodu zwróciliśmy do gazownika sprawdził wszystko i okazało się ze silnik jest nie dogrzany . Zaprowadziłem auto do mechanika po sprawdzeniu czujników ocenił ze jest to na 99% termostat . 5h siedziałem i wymieniałem element który okazał się być dobry. Wiec tak na desce zero problemów , temperatura 90 stopni ,olej trochę więcej ,zero błędów na komputerze tylko temperatura która pokazuje to około 60 stopni. I tu pojawia się moje pytanie , czy ktoś wie może czego może być przyczyna nie dogrzewania się silnika ? jeszcze jedno co udało mi się zaobserwować to ,to że wąż na wejściu do chodnicy jest gorący a na wyjściu jest dobrze ciepły na tyle że śmiało można trzymać go w ręku.
pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Sam sobie napisałeś odpowiedź: na desce 90 stopni (VCDS: instruments), olej trochę więcej (prawidłowo, czujnik na dole miski, faktycznie obrazuje to właściwą temperaturę bloków silnika), za to ECU widzi 60 stopni i próbuje dogrzewać (dawkami paliwa) silnik.

Fizycznie czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest jednolity i składa się z dwóch układów pomiaru: jeden wysyła temperaturę na deskę (instruments), drugi do ECU silnika (i ten powiedział: dość). Podłączone jedną wtyczką, jednym przewodem czterożyłowym. Na forum jest opis diagnostyki czujnika temperatury cieczy, mając VCDS możesz śledzić narastanie temperatur, itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga