Witam
Posiadam audi a6 c5 2.4 v6 165km 121kw skrzynia automatyczna rok produkcji 1997
Niedawno została założona instalacja LPG . Po montażu pierwsze jazdy po mieście spalanie 22l , samochodu zwróciliśmy do gazownika sprawdził wszystko i okazało się ze silnik jest nie dogrzany . Zaprowadziłem auto do mechanika po sprawdzeniu czujników ocenił ze jest to na 99% termostat . 5h siedziałem i wymieniałem element który okazał się być dobry. Wiec tak na desce zero problemów , temperatura 90 stopni ,olej trochę więcej ,zero błędów na komputerze tylko temperatura która pokazuje to około 60 stopni. I tu pojawia się moje pytanie , czy ktoś wie może czego może być przyczyna nie dogrzewania się silnika ? jeszcze jedno co udało mi się zaobserwować to ,to że wąż na wejściu do chodnicy jest gorący a na wyjściu jest dobrze ciepły na tyle że śmiało można trzymać go w ręku.
pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Problem z temperaturą silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 wrz 2022, 16:19
- Imię: krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: plock
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem z temperaturą silnika
Sam sobie napisałeś odpowiedź: na desce 90 stopni (VCDS: instruments), olej trochę więcej (prawidłowo, czujnik na dole miski, faktycznie obrazuje to właściwą temperaturę bloków silnika), za to ECU widzi 60 stopni i próbuje dogrzewać (dawkami paliwa) silnik.krystianbienkowski pisze: ↑19 wrz 2022, 16:37Witam
Posiadam audi a6 c5 2.4 v6 165km 121kw skrzynia automatyczna rok produkcji 1997
Niedawno została założona instalacja LPG . Po montażu pierwsze jazdy po mieście spalanie 22l , samochodu zwróciliśmy do gazownika sprawdził wszystko i okazało się ze silnik jest nie dogrzany . Zaprowadziłem auto do mechanika po sprawdzeniu czujników ocenił ze jest to na 99% termostat . 5h siedziałem i wymieniałem element który okazał się być dobry. Wiec tak na desce zero problemów , temperatura 90 stopni ,olej trochę więcej ,zero błędów na komputerze tylko temperatura która pokazuje to około 60 stopni. I tu pojawia się moje pytanie , czy ktoś wie może czego może być przyczyna nie dogrzewania się silnika ? jeszcze jedno co udało mi się zaobserwować to ,to że wąż na wejściu do chodnicy jest gorący a na wyjściu jest dobrze ciepły na tyle że śmiało można trzymać go w ręku.
pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Fizycznie czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest jednolity i składa się z dwóch układów pomiaru: jeden wysyła temperaturę na deskę (instruments), drugi do ECU silnika (i ten powiedział: dość). Podłączone jedną wtyczką, jednym przewodem czterożyłowym. Na forum jest opis diagnostyki czujnika temperatury cieczy, mając VCDS możesz śledzić narastanie temperatur, itd.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga