opony aut
Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce

części samochodowe

[2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
TheDoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lip 2020, 16:26
Imię: Doman
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Inne
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Post autor: TheDoman » 28 cze 2022, 10:18

Cześć,

problem wygląda następująco, niezależnie ile płynu wleje na zimnym to; w chłodniejsze dni (<20C) poziom płynu chłodniczego trzyma się w okolicach MIN na zbiorniczku wyrównawczym, przy wyższych temperaturach (>20C) trzyma się ok 1-2cm poniżej MIN. Wszystko sprawdzane na zimnym następnego dnia po jeździe.
A teraz w upały (32C) i ostrej jeździe (z włączoną klimą) po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku idzie do góry i ucieka przez przelew (od spodu zbiorniczka jest centralna dziura przez którą ucieka płyn jeśli jest go za dużo, tj. na 100% tamtędy płyn ucieka, ale a czy pełni taką funkcję to się domyślam), do tego stopnia, że dzisiaj rano miałem komunikat o niskim płynie i faktycznie, są tylko 2cm płynu na dnie.

Co może być przyczyną? Płyn jest dość nowy, nie ma zanieczyszczeń i nie śmierdzi. Nie ma masła pod korkiem oleju. Silnik nie dymi. Temperatura stoi jak wryta na 90C, nic się nie przegrzewa. Samochód ma LPG.

Dodatkowym objawem może być - choć nie musi - fakt iż w chłodniejsze dni (~10C) przy bardzo spokojnej i miarowej jeździe silnik się wychładza (70-80C). Zawsze zrzucałem to na barki instalacji LPG.

Pozdrawiam, Doman.

TheDoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lip 2020, 16:26
Imię: Doman
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Inne
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Post autor: TheDoman » 28 lip 2022, 12:15

Sam sobie odpowiem - dla potomnych.

Po ostrej jeździe z włączona klimą podniosłem maskę i zgasiłem silnik; słychać było wyraźne syczenie ze zbiorniczka wyrównawczego (raczej z okolic korka), a po chwili płyn wybijał przelewem. Czyli, układ chłodzenia nie trzyma ciśnienia, co powoduje wybicie płynu. Najpierw wymieniłem sam korek, na najtańszy inny - objaw nie ustąpił. Następnym podejrzanym był sam zbiorniczek wyrównawczy (z jego okolic syczało), wymieniłem zbiorniczek i... problem zniknął. Dla pewności wymieniłem też korek na MEYLE - te tanie korki są innej konstrukcji i nie ufał bym im zbytnio. Również po naprawie, zauważyłem że przy włączonej klimie wnetylator cześciej się wyłącza.
Stary zbiorniczek strzelił praktycznie niewidocznie od wewnątrz na wcięciu idącym do przelewu - nie ma szansy by zobaczyć uszkodzenie gołym okiem. Co gorsza, to pęknięcie musiało się powiększać od jakiś 2-3 lat, bo lekkie ubytki płynu do ok 1cm poniżej MIN w gorące dni widziałem już wcześniej, ale wcześniej nie było mowy o ustaleniu przyczyny (nic nie syczało i trzeba by było zacząć wszystko wymieniać jak leci).

Od miesiąca wszystko jest ok - problem rozwiązany. Koszt całkowity naprawy to ok 100zł (wraz z płynem chłodniczym).

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: [2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Post autor: Pieterb » 28 lip 2022, 15:24

No tylko pytanie co go rozwaliło(znaczy co to wiadomo tylko pytanie z jakiego powodu), bo raczej rzadko zdarza się że pęknie sam mimo tylu lat.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

TheDoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lip 2020, 16:26
Imię: Doman
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Inne
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Post autor: TheDoman » 28 lip 2022, 16:40

Pieterb pisze:
28 lip 2022, 15:24
No tylko pytanie co go rozwaliło(znaczy co to wiadomo tylko pytanie z jakiego powodu), bo raczej rzadko zdarza się że pęknie sam mimo tylu lat.
Biorąc pod uwagę powiększające się niewidoczne pęknięcie na przełomie lat oraz fakt żółtego i kruchego już plastiku który ma 25 lat, nie szukał bym tutaj nic więcej.

Dodatkowo; węże nie są spuchnięte/rozciągnięte, nigdy nic się nie przegrzewało, obecnie korek nie upuszcza ciśnienia, poziom płynu stoi jak wryty (po nocy) a jeździłem już kilka razy ostro z klimą przy 32-33C (jak pisałem; minął miesiąc), sam płyn jest czysty, nie ma też "złego" zapachu.

Także dziękuje za zainteresowanie po fakcie ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: [2.8 V6 ACK] Problem uciekającym płynem chłodniczym

Post autor: Pieterb » 28 lip 2022, 18:32

TheDoman pisze:
28 lip 2022, 16:40
Także dziękuje za zainteresowanie po fakcie ;-)
ok
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”