Sklep
części samochodowe
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

oświetlenie samochodowe

4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Elektryka
ODPOWIEDZ
neoX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2018, 23:14
Lokalizacja: Legnica

4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Post autor: neoX » 16 paź 2018, 23:54

Witam
Walczę z problemem od kilku tygodni i bardzo liczę na Waszą pomoc.

Zaczęło się od wyświetleniu kontrolki błędu, po diagnozie VCDS:

4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego
P261A 00 [237] - przerwa
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1

Więc zamówiłem nową pompkę płynu chłodzącego.
Po jej wymianie ponownie VCDS kasowanie błędu i błąd od razu powraca.

W programie diagnostycznym (workshopdata) znalazłem procedurę sprawdzenia pompki a raczej instalacji. Okazuje się, że po zapłonie na pinie nr 2 (wtyczka 3pinowa pompki) brak zasilania (powinno być 12-14v).
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie zasilania na bezpieczniku nr 14 (SA14) w komorze silnika, lecz w komorze silnika nie znalazłem żadnych bezpieczników. Przeglądnęłam wszystkie bezpieczniki łącznie z bezpiecznikami nad pedałem sprzęgła (po ściągnięciu osłony pod kierownicą) i nie znalazłem takiego bezpiecznika z układem jak w programie (wszystkie sprawne).
Nie wiem już gdzie i czego dalej szukać, mechanicy proponują diagnozę (podłączenie pod komputer - 100zł ) i tyle. W sieci nie spotkałem się z takim problemem.

Bardzo proszę o pomoc lub wskazówki.
Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 paź 2018, 00:30

Sprawdzałeś w podszybiu przed kierowcą? Powinien być tam 5 A bezpiecznik na miejscu A14. W razie czego jest to pompka V400 chłodnicy EGR.

Obrazek Obrazek

Nawet na zdjęciu poniżej widać szukany bezpiecznik, który na pewno będzie wyglądał podobnie, czyli będzie przepalony :). Kolejne zdjęcie przedstawia samą pompkę, na którym widać po powiększeniu jej oznaczenie - 5N0965561A.

Obrazek Obrazek

neoX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2018, 23:14
Lokalizacja: Legnica

Post autor: neoX » 24 paź 2018, 20:17

Witaj
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Program też mi tak pokazywał ale myślałem że pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy będzie komputer, podobna obudowa.
Wieczorem dostanę się tam i mam nadzieję, że bezpiecznik będzie wyglądał tak jak pokazałeś.

Dziękuję i życzę miłego dnia.

[ Dodano: 2018-10-24, 20:17 ]
Witam
Problem rozwiązany.
Bardzo dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nadal jeździł bym po mechanikach i wymieniał pompy.
Bezpiecznik wymieniony, błąd skasowany.
Nie sprawdziłem od razu zasilania na wtyczce i zamiast oryginalnej pompki mam teraz zamiennik a oryginalna leży na półce :)
Dziękuję i pozdrawiam
Bartek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2018, 21:47

Cieszę się, że pomogłem :).

neoX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2018, 23:14
Lokalizacja: Legnica

Post autor: neoX » 22 sty 2020, 15:37

Witam
Muszę odświeżyć temat.
Problem powrócił :(
Wygląda to tak jak niecałe 2 lata temu: P261A wówczas pompę wymieniłem na zamiennik a okazało się, że bezpiecznik spalony.

Aktualnie znowu:
Bezpiecznik A14 spalony.
Wymieniłem go i pobieżnie sprawdziłem instalacje czy nie ma przetarć czy uszkodzeń.
Dziś ponownie błąd P261A i bezpiecznik pewnie spalony.
Sprawdziłem starą (oryginalną) pompę podłączając zasilanie na krótko i pompa pracuje.
Nie wiem czy po pewnym czasie opór pompy rośnie i wywala bezpiecznik?
Nie widzę aby element ten był często opisywany na forum i wymieniany.
Może spróbować bezpiecznik 7,5A czy wymieniać ponownie pompę.
Doradzicie coś

Z góry dziękuje za pomoc.

ako26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2021, 20:48
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przysucha

Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Post autor: ako26 » 12 lut 2021, 20:56

Witam. Mam taki sam problem tylko nie wiem gdzie znajduje się ta pompa, podpowiecie

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Post autor: mat1324 » 13 lut 2021, 21:54

Gdzie tutaj :).

Obrazek Obrazek

MuranPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 maja 2019, 12:40
Lokalizacja: Corby, UK

Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Post autor: MuranPL » 04 mar 2022, 16:27

Witam,

Posiadam ten sam problem. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są OK więc zamówiłem nową pompke.

Jako że zeszło mi bardzo długo z wymianą termostatu, mam pytanie o wskazówki jak się zabrać za wymiane tej pompki?

Pewnie wygodniej będzie od spodu, ale chciałbym uzyskać wskazówki od kogoś kto to wymieniał :) Niestety nie posiadam kanału więc zostaje tylko podnośnik.

Pozdrawiam
Marcin

fart76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2022, 23:07
Imię: fart
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa

Post autor: fart76 » 23 cze 2022, 00:36

Witam, i jak udało się naprawi mam taki sam problem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”