4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
Witam
Walczę z problemem od kilku tygodni i bardzo liczę na Waszą pomoc.
Zaczęło się od wyświetleniu kontrolki błędu, po diagnozie VCDS:
4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego
P261A 00 [237] - przerwa
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Więc zamówiłem nową pompkę płynu chłodzącego.
Po jej wymianie ponownie VCDS kasowanie błędu i błąd od razu powraca.
W programie diagnostycznym (workshopdata) znalazłem procedurę sprawdzenia pompki a raczej instalacji. Okazuje się, że po zapłonie na pinie nr 2 (wtyczka 3pinowa pompki) brak zasilania (powinno być 12-14v).
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie zasilania na bezpieczniku nr 14 (SA14) w komorze silnika, lecz w komorze silnika nie znalazłem żadnych bezpieczników. Przeglądnęłam wszystkie bezpieczniki łącznie z bezpiecznikami nad pedałem sprzęgła (po ściągnięciu osłony pod kierownicą) i nie znalazłem takiego bezpiecznika z układem jak w programie (wszystkie sprawne).
Nie wiem już gdzie i czego dalej szukać, mechanicy proponują diagnozę (podłączenie pod komputer - 100zł ) i tyle. W sieci nie spotkałem się z takim problemem.
Bardzo proszę o pomoc lub wskazówki.
Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
Walczę z problemem od kilku tygodni i bardzo liczę na Waszą pomoc.
Zaczęło się od wyświetleniu kontrolki błędu, po diagnozie VCDS:
4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego
P261A 00 [237] - przerwa
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Więc zamówiłem nową pompkę płynu chłodzącego.
Po jej wymianie ponownie VCDS kasowanie błędu i błąd od razu powraca.
W programie diagnostycznym (workshopdata) znalazłem procedurę sprawdzenia pompki a raczej instalacji. Okazuje się, że po zapłonie na pinie nr 2 (wtyczka 3pinowa pompki) brak zasilania (powinno być 12-14v).
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie zasilania na bezpieczniku nr 14 (SA14) w komorze silnika, lecz w komorze silnika nie znalazłem żadnych bezpieczników. Przeglądnęłam wszystkie bezpieczniki łącznie z bezpiecznikami nad pedałem sprzęgła (po ściągnięciu osłony pod kierownicą) i nie znalazłem takiego bezpiecznika z układem jak w programie (wszystkie sprawne).
Nie wiem już gdzie i czego dalej szukać, mechanicy proponują diagnozę (podłączenie pod komputer - 100zł ) i tyle. W sieci nie spotkałem się z takim problemem.
Bardzo proszę o pomoc lub wskazówki.
Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprawdzałeś w podszybiu przed kierowcą? Powinien być tam 5 A bezpiecznik na miejscu A14. W razie czego jest to pompka V400 chłodnicy EGR.
![Obrazek]()
Nawet na zdjęciu poniżej widać szukany bezpiecznik, który na pewno będzie wyglądał podobnie, czyli będzie przepalony
. Kolejne zdjęcie przedstawia samą pompkę, na którym widać po powiększeniu jej oznaczenie - 5N0965561A.
![Obrazek]()
Nawet na zdjęciu poniżej widać szukany bezpiecznik, który na pewno będzie wyglądał podobnie, czyli będzie przepalony

Witaj
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Program też mi tak pokazywał ale myślałem że pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy będzie komputer, podobna obudowa.
Wieczorem dostanę się tam i mam nadzieję, że bezpiecznik będzie wyglądał tak jak pokazałeś.
Dziękuję i życzę miłego dnia.
[ Dodano: 2018-10-24, 20:17 ]
Witam
Problem rozwiązany.
Bardzo dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nadal jeździł bym po mechanikach i wymieniał pompy.
Bezpiecznik wymieniony, błąd skasowany.
Nie sprawdziłem od razu zasilania na wtyczce i zamiast oryginalnej pompki mam teraz zamiennik a oryginalna leży na półce
Dziękuję i pozdrawiam
Bartek
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Program też mi tak pokazywał ale myślałem że pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy będzie komputer, podobna obudowa.
Wieczorem dostanę się tam i mam nadzieję, że bezpiecznik będzie wyglądał tak jak pokazałeś.
Dziękuję i życzę miłego dnia.
[ Dodano: 2018-10-24, 20:17 ]
Witam
Problem rozwiązany.
Bardzo dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nadal jeździł bym po mechanikach i wymieniał pompy.
Bezpiecznik wymieniony, błąd skasowany.
Nie sprawdziłem od razu zasilania na wtyczce i zamiast oryginalnej pompki mam teraz zamiennik a oryginalna leży na półce

Dziękuję i pozdrawiam
Bartek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam
Muszę odświeżyć temat.
Problem powrócił
Wygląda to tak jak niecałe 2 lata temu: P261A wówczas pompę wymieniłem na zamiennik a okazało się, że bezpiecznik spalony.
Aktualnie znowu:
Bezpiecznik A14 spalony.
Wymieniłem go i pobieżnie sprawdziłem instalacje czy nie ma przetarć czy uszkodzeń.
Dziś ponownie błąd P261A i bezpiecznik pewnie spalony.
Sprawdziłem starą (oryginalną) pompę podłączając zasilanie na krótko i pompa pracuje.
Nie wiem czy po pewnym czasie opór pompy rośnie i wywala bezpiecznik?
Nie widzę aby element ten był często opisywany na forum i wymieniany.
Może spróbować bezpiecznik 7,5A czy wymieniać ponownie pompę.
Doradzicie coś
Z góry dziękuje za pomoc.
Muszę odświeżyć temat.
Problem powrócił

Wygląda to tak jak niecałe 2 lata temu: P261A wówczas pompę wymieniłem na zamiennik a okazało się, że bezpiecznik spalony.
Aktualnie znowu:
Bezpiecznik A14 spalony.
Wymieniłem go i pobieżnie sprawdziłem instalacje czy nie ma przetarć czy uszkodzeń.
Dziś ponownie błąd P261A i bezpiecznik pewnie spalony.
Sprawdziłem starą (oryginalną) pompę podłączając zasilanie na krótko i pompa pracuje.
Nie wiem czy po pewnym czasie opór pompy rośnie i wywala bezpiecznik?
Nie widzę aby element ten był często opisywany na forum i wymieniany.
Może spróbować bezpiecznik 7,5A czy wymieniać ponownie pompę.
Doradzicie coś
Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lut 2021, 20:48
- Imię: Adam
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Przysucha
Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
Witam. Mam taki sam problem tylko nie wiem gdzie znajduje się ta pompa, podpowiecie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 maja 2019, 12:40
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jarosław
Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
Witam,
Posiadam ten sam problem. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są OK więc zamówiłem nową pompke.
Jako że zeszło mi bardzo długo z wymianą termostatu, mam pytanie o wskazówki jak się zabrać za wymiane tej pompki?
Pewnie wygodniej będzie od spodu, ale chciałbym uzyskać wskazówki od kogoś kto to wymieniał
Niestety nie posiadam kanału więc zostaje tylko podnośnik.
Pozdrawiam
Marcin
Posiadam ten sam problem. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są OK więc zamówiłem nową pompke.
Jako że zeszło mi bardzo długo z wymianą termostatu, mam pytanie o wskazówki jak się zabrać za wymiane tej pompki?
Pewnie wygodniej będzie od spodu, ale chciałbym uzyskać wskazówki od kogoś kto to wymieniał

Pozdrawiam
Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 maja 2022, 23:07
- Imię: fart
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
Witam, i jak udało się naprawi mam taki sam problem
- mobopx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [237] -przerwa
Hejka, odgrzeje trochę temat. Mam ten sam błąd. Pompka na krótko chodzi, na wtyczce brak zasilania, więc mam gdzieś albo zwarę do masy albo bezpiecznik. Mój pojazd C6 2009 2.0 CAHA i niestety w podszybiu nie mam tych bezpieczników. Wg schematu bezpieczników, żaden nie wskazuje na pompę V400, ponadto wszystkie bezpieczniki są sprawne i jest ich 10, nie 14. Podpowiecie, gdzie jeszcze szukać bezpiecznika do tej pompki?
![Obrazek]()