Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] Jaki most do skrzyni?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 10 maja 2017, 19:29

Czyli jakiego mostu mam szukać by wszystko pasowało?
Pytanie czy drgania które u mnie występują to czy przyczyną ich może być niedopasowany most?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2017, 22:33

Twoja skrzynia DQT ma przełożenie 37:9. Twój most EUS ma przełożenie 37:10 i średnicę kołnierza półosi napędowej 108 mm. Z powodu różnych przełożeń masz drgania <uoee> .
Aby wszystko pogodzić musiałbyś kupić most o przełożeniu 37:9 i średnicy kołnierza 108 mm, aby nie było trzeba wymieniać tylnych półosi. Takie warunki spełnia każdy z tych mostów:
- DSA,
- EUU,
- FRB.
Pochodzą one głównie od mocniejszych wersji silnikowych Audi i VW, więc nie zdziw się przy szukaniu <lol> .

Most, który zaproponowałem wcześniej (CUB) ma dobre przełożenie, ale średnicę kołnierza półosi nieco za małą (100 mm), więc trzeba byłoby kombinować z półosiami, a po co <luzik> . Łatwiej kupić odpowiedni most <okok> .

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 12 maja 2017, 08:25

Wybaczcie za pytanie ale nie znam się na tym
Czy przykładowo jeżeli most pochodzi od 4.2 od A8 to będzie pasował do mojego? Mocowanie jest takie samo?
Przykładowo czy coś takiego by pasowało i czy wszystko by zgodnie działało
http://allegro.pl/audi-a4-a6-a8-most-dy ... 46975.html
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 maja 2017, 08:44

Napisałem, że możesz zdziwić się przy szukaniu mostu :). Most będzie pasować do Twojego auta. Specjalnie analizowałem przełożenia i średnice kołnierza półosi napędowej, aby dopasować most do Twojej skrzyni. Mosty, które podałem były również stosowane w C5, ale z mocniejszymi silnikami, tzn. 2.7T i 4.2. Łatwiej jest znaleźć ten sam most od A8, ponieważ takich aut jest więcej, tam większe silniki są normalnością, a w C5 rzadkością :> .

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 12 maja 2017, 08:52

A półosie będą pasować te które mam?
Czyli ten most jest okej?
http://allegro.pl/audi-a4-a6-a8-most-dy ... 46975.html
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 maja 2017, 09:47

Czytałeś w ogóle moje posty <mysli> . Przecież wszystko napisałem :| .
Twoja skrzynia DQT ma przełożenie 37:9. Twój most EUS ma przełożenie 37:10 i średnicę kołnierza półosi napędowej 108 mm. Z powodu różnych przełożeń masz drgania <uoee> .
Aby wszystko pogodzić musiałbyś kupić most o przełożeniu 37:9 i średnicy kołnierza 108 mm, aby nie było trzeba wymieniać tylnych półosi. Takie warunki spełnia każdy z tych mostów:
- DSA,
- EUU,
- FRB.
Pochodzą one głównie od mocniejszych wersji silnikowych Audi i VW, więc nie zdziw się przy szukaniu <lol> .

Most, który zaproponowałem wcześniej (CUB) ma dobre przełożenie, ale średnicę kołnierza półosi nieco za małą (100 mm), więc trzeba byłoby kombinować z półosiami, a po co <luzik> . Łatwiej kupić odpowiedni most <okok> .
Mam nadzieję, że teraz jest wszystko jasne <okok> .

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 12 maja 2017, 10:00

Czytam czytam ale ja już mam dosyć ładowania pieniędzy w ten samochód dlatego zapytałem.
Dziękuje za pomoc :)
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 maja 2017, 10:03

Twój obecny most, czyli EUS był montowany również w A8 z silnikiem 3.3 i 4.2 :p.

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 12 maja 2017, 10:08

Zamówiłem EUU. Zobaczymy czy wszystko będzie cacy. Dzięki za pomoc ;)
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

Awatar użytkownika
ByteBOX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2019, 22:03
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olecko

Post autor: ByteBOX » 12 gru 2019, 22:39

Witam
Posypał mi się most w samochodzie

Mianowicie Audi A6 C6 3.2 FSI Quattro Manual rok produkcji 2007
Kod Silnika AUK Kod skrzyni GMV
Nr Vin Auta WAUZZZ4F67N142959
Czy mogłby mi ktoś doradzić jaki dyfer dobrać. Zamówiłem na Allegro nowy miało wszystko pasować
ale wyszło tak jak zawsze że na pierwszym i drugim biegu mało mi koła nie odpadną
Proszę o pomoc
Zamieszczam również zdjęcie wlepki z bagażnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 gru 2019, 23:21

Odpisałem Ci już na PW :). Szukaj mostu HUN, który może również pochodzić z A4.

wiesiek_l1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwie 2022, 14:18
Imię: wieslaw
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: jasienica

Re: [ MANUAL+Q] Jaki most do skrzyni?

Post autor: wiesiek_l1 » 20 kwie 2022, 14:37

Witam wszystkich moj debiut jezeli według wlepki mam most HNL a włozyłem hnn to duze komplikacje pzdr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ MANUAL+Q] Jaki most do skrzyni?

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2022, 21:21

Inne przełożenia, więc będą spore naprężenia w układzie. Dodatkowo pojawią się wibracje. Radziłbym zmienić na oryginalny most.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga