Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 tfsi a 300tys km

Silniki benzynowe
chris_p
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2019, 23:56
Lokalizacja: LDZ

3.0 tfsi a 300tys km

Post autor: chris_p » 05 sty 2019, 01:12

Witam Panowie,
Zastanawiam się mocno nad zakupem A6C7 w wersji 3.0 TFSI.
Sporo na forum poczytałem o samym silniku i finalnie jedno mnie zastanawia.
Czy 300tys km to na ten silnik to dużo czy mało ? Sporo jeżdżę i nie wiem czy decydując się na auto z dużym przebiegiem (oczywiście relatywnie tańsze) powinienem się szykować na spore wydatki związane z naprawami w momencie gdy na liczniki pojawi się 300 lub 350tys.

jaris2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:21
Lokalizacja: Opole

Post autor: jaris2 » 05 sty 2019, 13:52

Wszystko zależy od stanu technicznego, jednak jak dla mnie te 300 tyś to sporo dla nowych zaawansowanych i niezbyt trwałych jednak jednostek. Do sprawdzenia na pewno silnik pod kątem zużycia oleju i stan lancucha. Szukalbym czegoś z mniejszym przebiegiem i z pewnego źródła

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2019, 14:28

Im większa pojemność silnika, tym większy przebieg można zrobić danym autem. W przypadku 2.0 taki przebieg to już bardzo dużo, ale dla 3.0 średni przebieg.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 05 sty 2019, 16:03

3.0 w benzynie palą dużo - więc mało kto robi nimi wielkie przebiegi. Jeśli dbać o silnik - powinien wytrzymac dużo więcej, niż 300 tys.
Jednak wiadomo, że często największą wadą używanego auta jest poprzedni właściciel...

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 05 sty 2019, 20:26

po co ci takie auto? to proszenie sie o problemy, na rynku masz w cholere amerykancow ktore maja niskie przebiegi? w zyciu nie kupilbym auta z takim przebiegiem. Ale to moje prywatne zdane, zaraz mnie tu beda hejtowac :))

chris_p
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2019, 23:56
Lokalizacja: LDZ

Post autor: chris_p » 05 sty 2019, 22:10

Panowie a jakie największe przebiegi macie w tym silniku ? Czy po 200tys. mocno zaczyna się sypać silnik lub skrzynia ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 sty 2019, 12:48

200 tys. km to nie jest problem dla tego silnika. Jednak skrzynia wtedy będzie już po wymianie wiązek mechatroniki :)
Przebieg rzędu 300 tys. tez nie powinien zabić silnika.
Największe przebiegi aut oferowanych do sprzedaży w Polsce:
https://www.otomoto.pl/osobowe/audi/?se ... ountry%5D=

I za granicą:
https://www.autoscout24.pl/lst/audi?sor ... 07&atype=C&
jak widać - jest bardzo dużo aut z przebiegami ponad 200 tys. a i ponad 300 tys. się trafi.

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 06 sty 2019, 18:18

Silnik robi bez problemu bez większych awarii po 500tys i więcej. S-Tronic raczej tyle nie zrobi choć znam całkiem sporo przypadków gdzie s-tronik jeździ bezawaryjnie już ponad 500tyś, może też paść coś z osprzętu silnika jak np. kompresor ale ceny są całkiem spoko. Największy problem to rozrząd którego wymiana o już grubszy pieniądz a z tego co wiem to 300-350tyś to max. ile wytrzymują łańcuchy ( a o ironio powinny być wieczne ale niestety tak już te ówczesne silniki robią ).
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 sty 2019, 18:47

Wymiana rozrządu to grosze w porównaniu z wymianą mechatroniki i sprzęgieł :)

rclmati
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2015, 07:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rclmati » 19 lut 2019, 15:19

Jakbył olej normalnie wymieniany, a nie co 30 albo i więcej to auto będzie jeździło.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 29 maja 2019, 15:01

Kolego, wszystko zależy od eksploatacji - jeśli olej wymieniany nie co 30 tys. a co 15 tys i przebieg w trasach a nie w mieście - to nie powinno być tragedii. Musisz jednak mieć w zapasie trochę kasy na starcie - przynajmniej z 10-15 tys. PLN.

patangos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2013, 01:10
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Police

Re: 3.0 tfsi a 300tys km

Post autor: patangos » 18 lut 2022, 22:10

Kondycja faktycznie zależy od poprzednika. Ja na przykład kupilem 3,0 tfsi z Polski z przebiegiem 260 tys. Fakt tydzień po zakupie padł kompresor zawieszenia(2800),potem uszczelnienie całego silnika jakieś 3000 tys. I to tyle skrzynia śmiga nic nie rwie. O dziwo na przeglądzie dowiedziałem się, że auto miało zmieniony licznik i ma 400 tys. Mimo tego nie mam obaw. Auto jeździło głównie na trasach Warszawa - Niemcy z tad ten przebieg. Zmieniam olej co 8 tys, skrzyna con15tys i zero problemów. Jak dotąd.... Także wszystko zależy jak się dba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga