Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wibracje silnika 4.2 ARS

Silniki benzynowe
hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 28 sty 2022, 18:30

Panowie proszę Was o pomoc bo moje zasoby finansowe i zdrowia psychicznego się już kończą.

Moje auto A6 C5 4.2 ARS z LPG Quattro automat wpada w drgania. Drgania są odczuwalne na wolnych obrotach(delikatnie), najbardziej jednak czuć je w przedziale 1500 do 2500 obrotów oczywiście mówimy tu o biegu jałowym P lub N. Drgania są też odczuwalne w czasie jazdy. Zdarza się że gdy stoję na światłach z wbitym biegiem D to nie czuć najmniejszych drgań a innym razem buda drga.
Do tej pory wymieniłem/zrobiłem:
-wymiana rozrządu(bez łańcuchów i napinaczy)
-wymiana kompletu cewek zapłonowych (8szt NGK)
-wymiana kompletu świec (beru 4 elektrodowe)
-wymiana poduszek silnika (obie, Meyle oczywiście z czujnikiem)
-wymiana konwertera skrzyni biegów
-sprawdzenie otwarcia wtryskiwaczy gazowych ( wszystkie w przedziale 0.52 do 0,54mm)
-ściągnięcie paska micro celem wyeliminowania drgań z osprzętu silnika.
-sprawdzenie luzów na panewkach korbowodowych (śrubokrętem) bez luzu.
-sprawdzenie kompresji wszystkie cylindry mieszczą się w przedziale 11-12 bar.

Jutro biorę się za sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego, oringów wtryskiwaczy benzynowych itp.

Zrobiłbym też logi statyczne i dynamiczne proszę tylko o podpowiedz które grupy.

Proszę o każdą podpowiedz, sprawdzę ją.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: vredota » 29 sty 2022, 13:49

hunter266 pisze:
28 sty 2022, 18:30
-sprawdzenie otwarcia wtryskiwaczy gazowych ( wszystkie w przedziale 0.52 do 0,54mm)
Napisz jakie masz wtryskiwacze gazowe. Jeśli Valtek lub AC W01, wymieniać, i to natychmiast. Jeśli silnik zgazowany na listwach, zamień na Alex Flipper, jeśli pojedynczo, na Barracudy. Nie kojarzę innych wtryskiwaczy gazowych, w których można zmierzyć skok tłoczka (0.52-0.54mm u Ciebie). Nawet nowe Valteki czy AC W01 potrafią mieć różnice między dwoma listwami z tej samej serii - CCC! (z tego powodu większość gaziarzy na widok tych wtryskiwaczy odmawia regulacji instalacji na drodze, za tydzień znów trzeba regulować, głupiego robota, to działa tylko jak jest nowe przez 1-1.5 roku).

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: sabuk2006 » 29 sty 2022, 14:33

Witam.
Nie napisałeś czy drgania są na benzynie czy gazie ?
Czy sprawdzałeś jakie są błędy ?
Jakie masz ustawienia rozrządu ?
Jak długo to trwa ?

P/s
Nie rozumiem tego cyt.
" -sprawdzenie luzów na panewkach korbowodowych (śrubokrętem) bez luzu."
Jeśli nie masz VCDS to służę pomocą, mieszkasz z 25km ode mnie.
Pozdrawiam.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 29 sty 2022, 17:35

Mam dwie listwy wtryskowe Barracudy.
Problem z drganiami występuje zarówno na LPG jak i PB. Żadne podzespół w aucie nie pokazuje błędu (z wyjątkiem radia). Grupa 90 jak dobrze pamiętam wskazuje -1 na zimnym i 0 na ciepłym. Z wibracjami męczę się już koło pół roku może trochę dłużej...
Sprawdzenie luzu(dużego) na panewkach korbowodowych wygląda następująco. Kręcisz wałem aż tłok który sprawdzasz minie GMP i zacznie się obniżać, wtedy przez otwór po świecy wkładasz śrubokręt i przyciskasz jeżeli wyczujesz jakikolwiek ruch, stuk czy coś podobnego masz luzy na panewkach.
VCDS nie mam, posiadam vaga, ale nie bardzo kojarzę grupy a i nie mam do czego porównać, jak zinterpretować wyniki.
Chętnie bym podjechał może byśmy coś wyczaili na kompie bo mi już ręce opadają

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: vredota » 29 sty 2022, 20:14

Świece czteroelektrodowe mają jakieś uzasadnienie? Gaziarze zalecają jednoelektrodowe, a najlepiej oryginały, z pierwszego montażu. Twierdzą, że gaz potrzebuje większego ładunku elektrycznego iskry do zainicjowania wybuchu, cewki mają większe obciążenie przez samo LPG.

Skasuj błędy w [01] ECU, żeby wyzerować korekty obu banków. Wykluczałeś fizyczne błędy LPG: puszczanie gazu przy zamkniętych wtryskiwaczach (wtedy leją gazem) czy puszczanie podciśnieniem przez reduktor? Węże podciśnieniowe dawno zmieniane? (sterowanie skracaniem kolektora, potencjalne zasysanie lewizny przy przepustnicy).

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 29 sty 2022, 20:32

Świece 4 elektrodowe są bo na nowych 1 elektrodowych nie było różnicy więc założyłem lepsze 4 elektrodowe.
"Skasuj błędy w [01] ECU, żeby wyzerować korekty obu banków." Jak to zrobić?
Instalacja gazowa jest 2 letnia, nie przyglądałem się jej aż tak szczegółowo.
Węże podcisnieniowe zmieniałem na silniku wszystkie jakieś 2 lata temu.
Klapy zmiennej długości dolotu nie działają, obie są w pozycji otwartej a podciśnienie nie idzie na ich zawory podciśnieniowe.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: sabuk2006 » 29 sty 2022, 21:19

Witam.

Podstawa instalacji LPG to doprowadzić silnika na benzynie w 100%. (LPG jest bardziej wymagające)
Świece NGK (jedno-elektrodowe) PFR6Q (chyba, że masz stare to podmień ale sprawdź dokładnie przerwę ma być 0-75/0,80 mm)
Kiedyś zakupiłem nowe i miały przerwę ponad 1 mm i silnik 1.8T 224KM kaleczył.

Luz na panewce to około 0,055 do 0,265mm mm na film olejowy, a tego śrubokrętem nie wyczujesz, a jak byłby dużo większy to świeciła by Ci kontrolka oraz miałbyś stuki (oczywiście na gorącym silniku)

Jeśli nie pali któryś z 8 cylindrów, to powinien być zapisany błąd w sterowniku silnika.
Czy rozrząd był wymieniany na blokadach ?

Pozdrawiam.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 29 sty 2022, 21:59

Świece 1 elektrodowe mam nowe Denso, jutro zmierzę odstęp. Jeździłem na nich pierwsze 300 kilometrów po wymianie rozrządu, nie zauważyłem różnicy między nimi a 4 elektrodowymi. Silnik pracował tak samo
Auto pali na wszystkie 8 cylindrów, sciągałem zasilanie cewek i za każdym razem była różnica w pracy silnika. Mam jednak wrażenie że jest z tym coś nie tak bo czasem słychać na wydechu takie strzały jakby paliwo dopalało się w wydechu.
Rozrząd oczywiście wymieniany na blokadach z luzowaniem kół zębatych wałków i napięciem wstępnym paska. Wszystko wg książki
Z tego co kojarzę mój ECU nie wyłapuje missfire.
Jak wyzerować te korekty krótkotrwałe?
Zastanawiam się nad wadliwym działaniem czujnika spalania stukowego, co myślicie o tym tropie?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: vredota » 29 sty 2022, 23:36

hunter266 pisze:
29 sty 2022, 20:32
Świece 4 elektrodowe są bo na nowych 1 elektrodowych nie było różnicy więc założyłem lepsze 4 elektrodowe.
Obyś nie przedobrzył. Cewka musi wygenerować iskrę, wszystko było policzone dla mieszanki powietrze-benzyna, gazowanie silnika wymaga pełnej sprawności osprzętu, bo mieszanka powietrza-LPG ma większe wymagania do zainicjowania zapłonu w cylindrze, dlatego tak ważne jest, żeby mieć sprawny układ zapłonowy (cewka, przewody, świece) i najlepsze warunki do przeskoku iskry w cylindrze, zalecane są świece 1-elektrodowe z przerwą 0.7mm.

U siebie raz do roku, po lecie, wymieniam świece jednoelektrodowe Bosch 0.7mm, które nie wykazują większego zużycia, wolę to niż mieć uszkodzoną cewkę przez zabawy ze świecami cztero- czy niklami, itp. (wtedy przejdę na fajkocewki bo gotowa wiązka 120zł, fajkocewki po 45zł i awarie są ograniczone finansowo względem cewki i przewodów WN).
hunter266 pisze:
29 sty 2022, 20:32
"Skasuj błędy w [01] ECU, żeby wyzerować korekty obu banków." Jak to zrobić?
Uruchamiasz VCDS/VAG COM, wybierasz SELECT, następnie wybierasz sterownik [01] Engine, opcja [02] Fault codes (kody błędów), następnie na dole [05] Clear codes (usuń kody błędów), usunięcie (nawet nieistniejących) błędów zeruje wszystkie krótkie (SFTF) i długie (LTFT) korekty dla obu banków B1+B2 silnika (elektrycznie komputer silnika traktuje twoją V8 jako dwie R4).

Po wyzerowaniu korekt, popracuj na Pb w zakresie, gdzie wibruje, nie załączaj LPG, aby ECU silnika zaczęło zbierać korekty na benzynie, nasze sterowniki dość szybko budują LTFT i juz po 50km masz zbudowane korekty dla różnych obciążeń (typowo: załączasz np. 2 bieg i od 1000 obrotów jedziesz po obrotach, później zwalniasz i to samo 3 bieg, wyżej robią się za duże prędkości, ciągnąc od dołu ECU pozbiera STFT i zbuduje LTFT względem obciążeń -- w VCDS można podejrzeć w blokach pomiarowych engine load).

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 30 sty 2022, 15:23

Zmierzyłem odstęp na świecach 1 elektrodowych mam tam 0.9mm. Jutro je zamontuje.
Nie wiedziałem że kasowanie błędów silnika kasuje jednocześnie korekty.
Pojeżdżę kilka dni na PB i zobaczę czy się coś poprawi.
Jakieś jeszcze sugestie?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: vredota » 30 sty 2022, 15:49

hunter266 pisze:
30 sty 2022, 15:23
Zmierzyłem odstęp na świecach 1 elektrodowych mam tam 0.9mm. Jutro je zamontuje.
Nie wiedziałem że kasowanie błędów silnika kasuje jednocześnie korekty.
Pojeżdżę kilka dni na PB i zobaczę czy się coś poprawi.
Jakieś jeszcze sugestie?
Żadnego wróżenia z fusów, twarde dane. Po 100km jazdy na benzynie odczytaj LTFT dla obu banków.
Zaczynamy się martwić, jeśli korekty LTFT dla B1-B2 zaczynają się rozjeżdżać.
Silniki V6/V8 mają się zużywać dość równomiernie, jeśli długoterminowe korekty zaczynają się różnić np. o 3% względem siebie, robi się niedobrze. Prawa strona = B1, lewa strona silnika = B2 (kierownica jest z lewej strony pojazdu).

VCDS/VAG COM to potężne narzędzie do diagnostyki silnika, poczytaj o logowaniu parametrów, będziesz mógł sobie spokojnie posiedzieć w domu i sprawdzić dane w Excelu czy innym narzędziu, są nawet dedykowane serwisy do wrzucania logów VAG.

Jazda na benzynie dlatego, żeby wyeliminować niedomagania ze strony LPG.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 02 lut 2022, 13:27

Witam, pomyślałem że sprawdzę szczelność szczelność układu dolotowego by korekty po jezdzie na benzynie były bardziej wiarygodne.
Znalazłem przy okazji że zawór na lewej głowicy od pompy SAI stoi. Jest w pozycji zamkniętej więc nie puszczał powietrza.
Czy to też mogło mieć wpływ na różnice w korektach obu głowic?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: sabuk2006 » 02 lut 2022, 20:58

Witam.

Wg. mnie SAI - zawór nie ma nic wspólnego z zasysaniem - wdmuchiwaniem powietrza, bo powietrze idzie do kolektora wydechowego. (przyspiesza rozgrzanie sond na zimnym silniku)
Jeśli chcesz bardzo dokładnie sprawdzić cały układ ssący to najlepiej zrobić to kompresorem (tak samo robi się przy silnikach z turbo - jako podstawa szczelności) a pompuje się w granicach około 1.0-1.2 bar.

Odłącz odmę, (otwór po niej zaślep) odkręć korek wlewu oleju oraz wyciągnij bagnet oleju. Odepnij (odkręć) wąż - rurę zaraz za przepływomierzem i dopasuj jakąś zaślepkę z wentylem z felgi (ja wykorzystuję zaślepkę PCV, chyba o średnicy 75mm) Pompuj na wyłączonym kompresorze (aby było cicho) tak do około 0,3 -0,5 bar i nasłuchuj czy gdzieś nie ucieka. Jak jest cisza, to masz układ ssący na 100% szczelny.

Pozdrawiam.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 08:54

Witam po przerwie, sytuacja wygląda następująco: wymieniłem uszczelki kolektora ssacego, oringi wtryskiwaczy benzynowych, oraz sprawdziłem szczelność dolotu. Następnie skasowałem korekty krótkotrwałe i przejechałem 200km na benzynie.
I nic się nie zmieniło...

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 383
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 11:11

Te wibracje są równomierne, czy nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga