Wibracje silnika 4.2 ARS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Co znaczy równomierne? Postaram się je lepiej opisać. Mam odczucie że silnik wpada w drgania cały czas (przy każdej prędkości obrotowej) natomiast karoseria wpada w największy rezonans pomiedzy 1600 a 2200obr. Czasem czuć je bardziej przy 1800obr a czasem przy 2000obr.
Jadąc autem tez czuć drgania, nieduże ale zawsze.
Drgania pojawiają się przy 2000obr zarówno podczas wzrostu prędkości obrotowej, utrzymując obroty, jak również gdy silnik schodzi z obrotów (po przygazowaniu).
Jadąc autem tez czuć drgania, nieduże ale zawsze.
Drgania pojawiają się przy 2000obr zarówno podczas wzrostu prędkości obrotowej, utrzymując obroty, jak również gdy silnik schodzi z obrotów (po przygazowaniu).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Coś podobnego miałem w C6 3.0 TFSI, tylko że było to na niższych obrotach. Problemem były elastyczne łączniki wydechu. Może akurat to to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Przy okazji zmiany konwertera wstawiłem dwie nowe plecionki bo stare były trochę zmęczone
EDIT: Właśnie padł mój ostatni pomysł "przytkany katalizator, układ wydechowy". Mierzyłem ciśnienia przed oboma katalizatorami nie doszły nawet do 0.05 bara przy max obrotach.
EDIT: Właśnie padł mój ostatni pomysł "przytkany katalizator, układ wydechowy". Mierzyłem ciśnienia przed oboma katalizatorami nie doszły nawet do 0.05 bara przy max obrotach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Opisujesz te wibracje jako rezonansowe, więc jeśli przepływ powietrza przez wydech nie jest ograniczony, to moim zdaniem pozostają elementy przeciwdziałające drganiom. Nieprawidłowe spalanie wywoływałoby raczej jakieś zmiany, i rzadko problem ze spalaniem wywołuje drgania podobne do rezonansu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Poduszki silnika wymieniłem na nowe firmy MEYLE, chciałem jeszcze wymienić poduszki skrzyni, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Są około 2cm wyższe od standardowych poduszek w podobnych modelach.
Jak wymieniałem poduszki to zastanowiło mnie że między poduszką a łapą silnika były po dwie duże podkładki na każdą stronę. To jest fabryczny zabieg czy "nasi tam byli". Pytam z ciekawości.
Jak wymieniałem poduszki to zastanowiło mnie że między poduszką a łapą silnika były po dwie duże podkładki na każdą stronę. To jest fabryczny zabieg czy "nasi tam byli". Pytam z ciekawości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Co do podkładek będzie się musiał wypowiedzieć ktoś inny, bo nigdy nie miałem C5. Natomiast fakt wymiany poduszek na meyle nie oznacza, że będzie z nimi wszystko ok. Bardzo często się zdarza, że zamienniki mają inną twardość, i to po prostu nie działa. Jest to całkiem możliwe, że jeśli jest to ich wina, to tylko oryginały wyeliminują problem. Ważna jest też ich twardość, zazwyczaj poduszka lewa i prawa ma inną przewidzianą twardość, a producenci zamienników często produkują poduszki jako zamienne stronami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Możliwe że masz rację, wydaje mi się jednak małoprawdopodobne by stare poduszki były uszkodzone i dawało to taki sam efekt jak nowe wykonane inaczej niż przewidział to producent oryginału.
Nie ma żadnej różnicy w odczuwaniu wibracji na nowych czy starych poduszkach
Nie ma żadnej różnicy w odczuwaniu wibracji na nowych czy starych poduszkach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Niewykluczone że problem leży gdzie indziej. Poduszkę skrzyni raczej z miejsca bym odrzucił, nie powinna ona mieć jakiegokolwiek wpływu na wibracje. Prędzej czepiłbym się znowu np. wadliwego konwertera skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Rozmawiając z kilkoma firmami zajmującymi się regeneracją konwertera wychodzi że konwerter powodowałby wibrację podczas jazdy (poślizg lock-up, zużyte łopatki turbiny) natomiast praca na biegu N lub P nie powinna generować drgań. Takie jest ich stanowisko i ma to trochę sensu bo na w/w biegu kręci się tylko obudowa konwertera napędzająca pompę olejową w skrzyni.
Zastanawia mnie że na biegu D i hamulcu zdarza się sporadycznie że nie czuć żadnych drgań (wynikających z włączenia biegu D i obciążenia silnika).
Jakby któryś czujnik raz dawał poprawne odczyty a raz przekłamane lub sporadycznie coś działało poprawnie...
Ale to już tylko moje odczucia
Zastanawia mnie że na biegu D i hamulcu zdarza się sporadycznie że nie czuć żadnych drgań (wynikających z włączenia biegu D i obciążenia silnika).
Jakby któryś czujnik raz dawał poprawne odczyty a raz przekłamane lub sporadycznie coś działało poprawnie...
Ale to już tylko moje odczucia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Tak, ale jeśli obudowa jest niewyważona to będzie powodowała wibracje niezależnie czy przenosi napęd, czy nie. Za to różny stopień rozgrzania oleju może niwelować te drgania, stąd problem pojawia się i znika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Pozostaje logowanie dynamiczne w trakcie jazdy silnika/skrzyni, może w logach będzie coś widać. Pamiętam, że szukając filmów na YT nt. silnika V6 2.4Pb na paskach (czyli Axx a nie BDV/BDW) w komentarzach było, że wibracje w dolnych obrotach może powodować napinacz łańcuszka w głowicy, przy pracującym silniku napinany jest hydraulicznie ciśnieniem oleju (napinaczy nie pisałeś jako wymienionych). U mnie poranna terkotka 1-2s jest, czyli napinacze mechanicznie są już takie sobie (oryginał drogi, zamiennik to g, trzeba zbierać), ale wibracji brak. Tylko gdybam, ciśnienie oleju trzeba zmierzyć, nie ma chyba w V8 czujnika ciśnienia oleju (w V6 nie ma, jest tylko czujnik stwierdzający przekroczenie danego ciśnienia na magistrali, zwiera styki i daje sygnał na liczniki, można w VCDS odczytać jego dwustanowe wskazanie).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Spróbujmy z logami. Jakie grupy należałoby zlogować??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Hej, widzę ze temat podupadł...
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić, lub które grupy logować??
W międzyczasie sprawdziłem rozrząd i jest idealnie względem blokad. Wymieniłem też zawór od wtórnego powietrza.
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić, lub które grupy logować??
W międzyczasie sprawdziłem rozrząd i jest idealnie względem blokad. Wymieniłem też zawór od wtórnego powietrza.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Wibracje silnika 4.2 ARS
Witam.
Logi dynamiczne klik III bieg i pedał w podłodze do odcinki.
Skasuj błędy nawet jak ich nie ma.
001+ 002+020
031+033+034
Lambda korekta + przepływomierz + zapłony + odczyt z sondy lambda i AFR + EGT
Jeszcze pokusiłbym się zmniejszyć przerwę na świecach z 0.8 na 0.7 mm. Ale to dotyczy bardziej LPG
Logi robić na benzynie na rozgrzanym silniku.
Statyczne 90+91 i 92+93 rozrząd (zrób zdjęcie)
Pozdrawiam.