Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Quattro i wielkość opon

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

[A6 C5] Quattro i wielkość opon

Post autor: Marvik » 18 kwie 2009, 21:19

Czy dla napędu Quattro ma znaczenie wielkość opon przód/tył ?
Dwa tygodnie temu zakupiłem okazyjnie opony 235/45/17 na tył i 225/45/17 przód. Od tego czasu jadąc na równej drodze czuje cykliczne drżenie w samochodzie. Jak otworze popielniczkę to co 1 może 2 sek. popielniczka drży tak jakby któreś koło wpadało w rezonans.
Sprawdzałem już wszystkie koła u wulkanizatora i są dobrze wyważone. Na oponach zimowych nie miałem tego.
Czy ktoś ma pomysł co to może być ?
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

Awatar użytkownika
artur v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: artur v6 » 18 kwie 2009, 21:24

kolego przecież masz napęd na 4 i to podstawa że 4 sztuki muszą być jednakowe bo rozwalisz most w audi mprzecież brak rozdzielnego reduktora mam 4 miesięczne opony 225/45/17 jeśli cię interesują po 150 zł oddam firmy Kaiser oryginał z BMW bo pogoniłem auto na zimówkach.
Poturbowany

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 kwie 2009, 10:32

Marvik pisze:Czy dla napędu Quattro ma znaczenie wielkość opon przód/tył ?
muszą być nie tylko te same rozmiary
ale również zużycie bieżnika powinno być takie samo, maxymalnie 1-2mm

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 19 kwie 2009, 22:48

czyli nie ma mowy o zakupie różnych opona na przód/tył bo istnieją różnice między rozmiarami nominalnymi różnych producentów.
Ale nie chce mi się wierzyć, że różnica 2mm może mieć znaczenie dla quattro.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 20 kwie 2009, 08:38

censored pisze:
Marvik pisze:Dwa tygodnie temu zakupiłem okazyjnie opony 235/45/17 na tył i 225/45/17 przód
Okazyjnie nowe czy używki?
używki, będę miał do odsprzedania dwie Conti 225/45/17 :)
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 kwie 2009, 09:48

Marvik pisze:Ale nie chce mi się wierzyć, że różnica 2mm może mieć znaczenie dla quattro.
no mi też, ale sam tego nie wymyśliłem, powiedział mi to rzeczoznawca i to chyba z najlepszej PL firmy, koleś znał się na rzeczy, że tak powiem
od kiedy mi to powiedział, zwracam na to uwagę, ale jak tam kto woli :-D
censored pisze:sprawdź czy opona nie jest kwadratowa
chodzi o bicie "pionowe"
czyli spoglądając na wyważarce jak się kręci czy nie bije "górą" spoglądając z boku, albo dotykając ręką, da się wyczuć , przeważnie chodzi tu o opony "przyjechane" np przy hamowaniu, ale są też opony z wadą, które z czasem same to dostają

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 20 kwie 2009, 10:03

Koła sprawdziłem tak, że wymieniłem się kołami z siostrzeńcem z jego A4. On mi dał komplet takich samych 16" a ja jemu swoje. U mnie drżenie ustało a u niego nie ma żadnych bić czy szumów. Więc jedynie co to zostaje quattro.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 20 kwie 2009, 10:13

nawet jak by to nie był quatro to opon o róznej "wielkosci" sie do samochodu majacego ABS nie zaklada !! a jeszcze jak jest kontrola trakcji to juz amen :lol:

Awatar użytkownika
waszpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waszpaw » 20 kwie 2009, 14:19

Marvik, dlaczego Cię dziwi, że 2 mm robi różnicę? Przecież 2 mm różnicy w bieżniku, to ponad centymetr różnicy w obwodzie koła (jeśli dobrze sobie policzyłem). A to oznacza ciągłą różnicę w prędkości obrotowej kół na przedniej i tylnej osi.

A to z kolei -> ciągła praca mechanizmu różnicowego w czasie zwykłej jazdy.
Paweł

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 20 kwie 2009, 14:52

rubio pisze:Hmm...czyli jeżeli mam 17 i złąpię gumę a zapas mam 16 to nie mogę go założyć??


możesz ale tylko wtedy jeśli koło 17" z oponą nie będzie się różnić rozmiarem od 16" z oponą, musi być tak sam rozmiar tych kół
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 kwie 2009, 22:33

PAGOR pisze:możesz ale tylko wtedy jeśli koło 17" z oponą nie będzie się różnić rozmiarem od 16" z oponą
nie przesadzajmy
na dojechanie do chaty do 60km/h nic się nie stanie

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 20 kwie 2009, 23:21

Zrobiłem tak z 1500km i jeszcze nic się nie stało :)
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

yourNIGHTMARE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:36
Lokalizacja: Ostróda/Corby

Post autor: yourNIGHTMARE » 20 kwie 2009, 23:34

Po prostu czym wiekszy rozmiar kola tym mniejszy wkladasz profil opony, ale w sumie rozmiar musi pozostac ten sam liczac obrecz+guma ;-)
Jak jest inaczej to do serwisu tez mozna dojechac i napewno nic sie nie stanie, dlatego tez te zapasowe male kola nazywane sa potocznie "dojazdowkami".
Co do "kwadratowych opon to mialem taki problem w swoim starym oplu asconie (rany to moje pierwsze autko bylo na 17" i oponach 205mm). Po jednym z ostrych hamowan mialem drgania na kierownicy i dlugo latalem od wulkanizatora to wulkanizatora zanim, ktorys z nich stwierdzil, ze w jednej czesci jest przytarty bierznik po hamowaniu i dlatego te bicie. Wywazyc sie dalo bez problemow a bicie zostawalo ;-)
Reasumujac to zmien na ten sam rozmiar i powinno byc OK

darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

Post autor: darknoid » 27 kwie 2009, 16:10

Witam.
Co do kupowania używanych opon okazyjnie zawsze się ryzykuje, u mnie bije opona nie przez przetarcie pionowe, ale zwyczajnie pojawił mi się lekki bąbel na zewnętrznej stronie opony (z boku), jest to ledwo zauważalny bąbel ale opona huczy dość znacznie, najbardziej wiadomo przy dohamowaniu, ogólnie jest to na tyle niebezpieczne że opona może w każdej chwili wystrzelić (duża dziura czy ostre hamowanie ze 120km/h) i po gumie. Wyważenie nie zawsze musi przynieść efekt. Pozdrawiam.
Usunięto, Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga