[A6 C5] Quattro i wielkość opon
[A6 C5] Quattro i wielkość opon
Czy dla napędu Quattro ma znaczenie wielkość opon przód/tył ?
Dwa tygodnie temu zakupiłem okazyjnie opony 235/45/17 na tył i 225/45/17 przód. Od tego czasu jadąc na równej drodze czuje cykliczne drżenie w samochodzie. Jak otworze popielniczkę to co 1 może 2 sek. popielniczka drży tak jakby któreś koło wpadało w rezonans.
Sprawdzałem już wszystkie koła u wulkanizatora i są dobrze wyważone. Na oponach zimowych nie miałem tego.
Czy ktoś ma pomysł co to może być ?
Dwa tygodnie temu zakupiłem okazyjnie opony 235/45/17 na tył i 225/45/17 przód. Od tego czasu jadąc na równej drodze czuje cykliczne drżenie w samochodzie. Jak otworze popielniczkę to co 1 może 2 sek. popielniczka drży tak jakby któreś koło wpadało w rezonans.
Sprawdzałem już wszystkie koła u wulkanizatora i są dobrze wyważone. Na oponach zimowych nie miałem tego.
Czy ktoś ma pomysł co to może być ?
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no mi też, ale sam tego nie wymyśliłem, powiedział mi to rzeczoznawca i to chyba z najlepszej PL firmy, koleś znał się na rzeczy, że tak powiemMarvik pisze:Ale nie chce mi się wierzyć, że różnica 2mm może mieć znaczenie dla quattro.
od kiedy mi to powiedział, zwracam na to uwagę, ale jak tam kto woli :-D
chodzi o bicie "pionowe"censored pisze:sprawdź czy opona nie jest kwadratowa
czyli spoglądając na wyważarce jak się kręci czy nie bije "górą" spoglądając z boku, albo dotykając ręką, da się wyczuć , przeważnie chodzi tu o opony "przyjechane" np przy hamowaniu, ale są też opony z wadą, które z czasem same to dostają
Marvik, dlaczego Cię dziwi, że 2 mm robi różnicę? Przecież 2 mm różnicy w bieżniku, to ponad centymetr różnicy w obwodzie koła (jeśli dobrze sobie policzyłem). A to oznacza ciągłą różnicę w prędkości obrotowej kół na przedniej i tylnej osi.
A to z kolei -> ciągła praca mechanizmu różnicowego w czasie zwykłej jazdy.
A to z kolei -> ciągła praca mechanizmu różnicowego w czasie zwykłej jazdy.
Paweł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:36
- Lokalizacja: Ostróda/Corby
Po prostu czym wiekszy rozmiar kola tym mniejszy wkladasz profil opony, ale w sumie rozmiar musi pozostac ten sam liczac obrecz+guma
Jak jest inaczej to do serwisu tez mozna dojechac i napewno nic sie nie stanie, dlatego tez te zapasowe male kola nazywane sa potocznie "dojazdowkami".
Co do "kwadratowych opon to mialem taki problem w swoim starym oplu asconie (rany to moje pierwsze autko bylo na 17" i oponach 205mm). Po jednym z ostrych hamowan mialem drgania na kierownicy i dlugo latalem od wulkanizatora to wulkanizatora zanim, ktorys z nich stwierdzil, ze w jednej czesci jest przytarty bierznik po hamowaniu i dlatego te bicie. Wywazyc sie dalo bez problemow a bicie zostawalo
Reasumujac to zmien na ten sam rozmiar i powinno byc OK
Jak jest inaczej to do serwisu tez mozna dojechac i napewno nic sie nie stanie, dlatego tez te zapasowe male kola nazywane sa potocznie "dojazdowkami".
Co do "kwadratowych opon to mialem taki problem w swoim starym oplu asconie (rany to moje pierwsze autko bylo na 17" i oponach 205mm). Po jednym z ostrych hamowan mialem drgania na kierownicy i dlugo latalem od wulkanizatora to wulkanizatora zanim, ktorys z nich stwierdzil, ze w jednej czesci jest przytarty bierznik po hamowaniu i dlatego te bicie. Wywazyc sie dalo bez problemow a bicie zostawalo
Reasumujac to zmien na ten sam rozmiar i powinno byc OK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
- Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;
Witam.
Co do kupowania używanych opon okazyjnie zawsze się ryzykuje, u mnie bije opona nie przez przetarcie pionowe, ale zwyczajnie pojawił mi się lekki bąbel na zewnętrznej stronie opony (z boku), jest to ledwo zauważalny bąbel ale opona huczy dość znacznie, najbardziej wiadomo przy dohamowaniu, ogólnie jest to na tyle niebezpieczne że opona może w każdej chwili wystrzelić (duża dziura czy ostre hamowanie ze 120km/h) i po gumie. Wyważenie nie zawsze musi przynieść efekt. Pozdrawiam.
Co do kupowania używanych opon okazyjnie zawsze się ryzykuje, u mnie bije opona nie przez przetarcie pionowe, ale zwyczajnie pojawił mi się lekki bąbel na zewnętrznej stronie opony (z boku), jest to ledwo zauważalny bąbel ale opona huczy dość znacznie, najbardziej wiadomo przy dohamowaniu, ogólnie jest to na tyle niebezpieczne że opona może w każdej chwili wystrzelić (duża dziura czy ostre hamowanie ze 120km/h) i po gumie. Wyważenie nie zawsze musi przynieść efekt. Pozdrawiam.
Usunięto, Regulamin Punkt 27
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga