Wrzuć fotki tutaj wtedy inni też będą mieli poglądMateusz.lewy pisze: ↑20 sty 2022, 23:55Hey. Czy moge do Ciebie jakiś namiar np. na Facebooka, podesłał bym Ci zdjęcia.ralen pisze: ↑20 sty 2022, 23:08Kabel X - nie miałem na myśli niczego konkretnego tylko kabel o bliżej niezdefiniowanym kolorze/kolorach. Chodziło mi o to czy kolory kabli z tyłu RMC pokrywają się z kolorami kabli w drzwiach. Jeżeli się nie pokrywają, to na 100% po drodze stoi gdzieś wzmacniacz.
Ogólnie coś mi tu nie gra.
Słuchaj, na chłopski rozum. Skoro masz 4 drzwi, subwooofer i centralny głośnik to powinieneś mieć co najmniej 6 kanałów.
Złącze Quadloock na tyle jednostki RMC podaje pewnie 4 kanały więc brakuje 2 kanałów do subwoofera i centralnego - coś tu się nie zgadza. Możesz cyknać zdjęcie tyłu jednostki RMC z podłączonymi kostkami ?
Co do prowadzenia kabli
Od jednostki na froncie auta możesz puścić albo 4 kable ze złącza Quadlock i zastosować konwerter Hi-Low w bagażniku (musiałbyś wtedy ten kabel zaekranować albo puścić go gdzies bokiem zdala od wiązki z kablami głośnikowymi, np drugą stroną auta tak jak piszesz)
Albo możesz konwerter Hi-Low umieścić gdzieś na tyle RMC, upiąć to wszystko z tyłu o ile będzie miejsce, a na tył wyjechać wiązkami kabli RCA. Tych już raczej nie będziesz musiał ekranować, one są niskonapięciowe, nie będą tworzyć pola magnetycznego (jeżeli już to znikome). Co do zasady, unikaj puszczania kabli głośnikowych obok sygnałowych niezależnie od tego co napisałem wyżej i nie będziesz miał problemu.
Sam używam wzmacniacza phoenix gold Z150.2 w mostku do napędzenia suba podłączonego po High Input. Czy ten 400 da radę ? musisz poczytać specyfikację głośnika i wzmacniacza. Ważne jest RMS przy danej impedancji.
Moj subwoofer ma 200rms, wzmacniacz daje 150 i spokojnie sobie daje radę, ale w specyfikacji głośnika miałem napisane, że wzmacniacz 150RMS przy 4Ohm to absolutne minimum.
Branie sygnału High Input z subwoofera to jest dobre pytanie. Sam mam tak zrobione (wzięty sygnał subwoofera od wzmacniacza Bose) i nie uważam tego za dobre rozwiązanie. Nie wiem co zasila twój fabryczny subwoofer. Tu wracamy do początku tematu. Jeżeli subwoofer zasilany jest ze wzmaczniacza to jest spora szansa, ze wzmacniacz w jakiś sposób tnie pasmo i wtedy na wejściu High Input nie będziesz miał pełnego zakresu muzycznego w HZ. Bezpieczniej wziąć sygnał z tylnych głośników. Tam zazwyczaj idzie pełne pasmo. To rozwiązanie ma taki plus, że lepiej i bardziej precyzyjnie dostroisz wzmacniacz, ale jeżeli w RMC masz osobny poziom głośniości dla subwoofera, to nie do końca będziesz mógł sterować jego pracą. (Będzie reagował na zmianę niskich tonów, nie na subwoofer).
Koledzy jeżeli gdzieś jednak nie mam racji to krytyka mile widziana. Człowiek całe życie się uczy a specjalistą od Car Audio nie jestem![]()

Wrzucasz fotki np na fotosik.pl i następnie dodajesz linki tutaj w formie obrazków.
