Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Hey, na poczatku chcialbym przeprosic za nowy temat ale nie znalazlem informacji na pytania mnie nurtujace.
Chcialbym wymienic caly zestaw glosnikow w mojej Audi a6 c7.
Obecnie posiadam papierowe glosniki bez wzmacniacza od Audi ktore jak by tu delikatnie powiedziec - NIE GRAJA jak nalezy.
Na poczatek chce wygluszyc przednie i tylnie drzwi wraz z bagaznikiem i nadkolami matami - SOUND DEADENING o grubosci 1.8mm.
Oraz tabicerke Gabka.
Ale stanalem nad wyborem glosnikow na przod i tyl...
Co polecacie wsadzic:
- Focal RSE-165
- Hertz DSK 165
- Vibe BlackAir BA6
I bedzie to wszystko podpiete pod wzmacniacz Phoenix Gold Amp RX400-4.
4 kanalowy wzmacniacz o mocy 4x75rms.
Muzyki jakiej slucham przewaznie to Hip Hop i Reagge.
Do bagaznika chcialbym podpiac subwoofer JL 12'' 40hm 300rms w boxie Slot-Ported basswedge, ktory bedzie zasilany wzmacniaczem JL JX250/1.
Nastepne pytanie nurtujace mnie, gdzie znajduja sie kable od glosnikow.
Dziekuje i prosze o wszystkie sugestie oraz wlasne propozycje zeby to mialo rece i nogi.
Chcialbym wymienic caly zestaw glosnikow w mojej Audi a6 c7.
Obecnie posiadam papierowe glosniki bez wzmacniacza od Audi ktore jak by tu delikatnie powiedziec - NIE GRAJA jak nalezy.
Na poczatek chce wygluszyc przednie i tylnie drzwi wraz z bagaznikiem i nadkolami matami - SOUND DEADENING o grubosci 1.8mm.
Oraz tabicerke Gabka.
Ale stanalem nad wyborem glosnikow na przod i tyl...
Co polecacie wsadzic:
- Focal RSE-165
- Hertz DSK 165
- Vibe BlackAir BA6
I bedzie to wszystko podpiete pod wzmacniacz Phoenix Gold Amp RX400-4.
4 kanalowy wzmacniacz o mocy 4x75rms.
Muzyki jakiej slucham przewaznie to Hip Hop i Reagge.
Do bagaznika chcialbym podpiac subwoofer JL 12'' 40hm 300rms w boxie Slot-Ported basswedge, ktory bedzie zasilany wzmacniaczem JL JX250/1.
Nastepne pytanie nurtujace mnie, gdzie znajduja sie kable od glosnikow.
Dziekuje i prosze o wszystkie sugestie oraz wlasne propozycje zeby to mialo rece i nogi.
''Never say, never again''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Wzmacniacz pod glosniki będzie podpięty pod Hi input ze względu na to że nie mam wyjścia rca.
A wzmacniacz pod JL będzie podpięty pod tylni fabryczny subwoofer wyjściem Hi input - Rca
A wzmacniacz pod JL będzie podpięty pod tylni fabryczny subwoofer wyjściem Hi input - Rca
''Never say, never again''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Hej wszystko zależy od budżetu jeżeli system jest bez wzmacniacza to sygnał musisz wyciągnąć z głośników i ciągnąć kable do wzmacniacza Focal, Morel Tempo i Gladen to chyba jedyny rozsądny wybór w tej klasie cenowej przynajmiej w mojej opini obejżyj tą serie filmów https://www.youtube.com/watch?v=NuNQC5veqz4 i to da Ci już jakiś pogląd co i jak zrobić
Ostatnio zmieniony 19 sty 2022, 20:24 przez Ivan1977, łącznie zmieniany 3 razy.
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Jeżeli auto z 2011r to przedlift,
Jeżelii jest to przedlift i masz subwoofer to wzmacniacz też musisz mieć.
Co do sygnału, polecam brać z tylnych głośników. Tam idzie pełne pasmo
Głośników nie wkładałbym większych niż 165. Focale zagrają ładnie i czysto.
Jeżelii jest to przedlift i masz subwoofer to wzmacniacz też musisz mieć.
Co do sygnału, polecam brać z tylnych głośników. Tam idzie pełne pasmo
Głośników nie wkładałbym większych niż 165. Focale zagrają ładnie i czysto.

Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Ogladalem to juz z 100 razy ale ten koles wklada sprzet prawie za 10k, szczerze nie stac mnie na to..Ivan1977 pisze: ↑19 sty 2022, 18:46Hej wszystko zależy od budżetu jeżeli system jest bez wzmacniacza to sygnał musisz wyciągnąć z głośników i ciągnąć kable do wzmacniacza Focal, Morel Tempo i Gladen to chyba jedyny rozsądny wybór w tej klasie cenowej przynajmiej w mojej opini obejżyj tą serie filmów https://www.youtube.com/watch?v=NuNQC5veqz4 i to da Ci już jakiś pogląd co i jak zrobić
Zastanawialem sie tez nad glosnikami:
- xCelsus XP 6.2B
- DLS R6A
Dodano po 3 minutach 36 sekundach:
Szukalem wszedzie wzmacniacza. W kole zapasowym, w lewym nadkolu i tez go nie ma.
Subwoofer jak to tak mozna nazwac jest zamontowany na tylnej polce :P
Jakies pomysly?
Zastanawialem sie nad glosnikami:
DLS R6A
xCelsus XP 6.2B
''Never say, never again''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Nie chodzi o to żeby włożyć tyle kasy masz film co i jak podłączyć skąd wziąć sygnał focale zrobią robotę do tego normalny wzmacniacz nie musi być DSP i już będzie to grałoMateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 21:47Ogladalem to juz z 100 razy ale ten koles wklada sprzet prawie za 10k, szczerze nie stac mnie na to..Ivan1977 pisze: ↑19 sty 2022, 18:46Hej wszystko zależy od budżetu jeżeli system jest bez wzmacniacza to sygnał musisz wyciągnąć z głośników i ciągnąć kable do wzmacniacza Focal, Morel Tempo i Gladen to chyba jedyny rozsądny wybór w tej klasie cenowej przynajmiej w mojej opini obejżyj tą serie filmów https://www.youtube.com/watch?v=NuNQC5veqz4 i to da Ci już jakiś pogląd co i jak zrobić
Zastanawialem sie tez nad glosnikami:
- xCelsus XP 6.2B
- DLS R6A
Dodano po 3 minutach 36 sekundach:Szukalem wszedzie wzmacniacza. W kole zapasowym, w lewym nadkolu i tez go nie ma.
Subwoofer jak to tak mozna nazwac jest zamontowany na tylnej polce :P
Jakies pomysly?
Zastanawialem sie nad glosnikami:
DLS R6A
xCelsus XP 6.2B
Dodano po 3 minutach 54 sekundach:
Ivan1977 pisze: ↑19 sty 2022, 22:10Nie chodzi o to żeby włożyć tyle kasy masz film co i jak podłączyć skąd wziąć sygnał focale zrobią robotę do tego normalny wzmacniacz nie musi być DSP i już będzie to grało. Wychodzi na to ze przedlift tez była opcja bez wzmacniacza i z subem informacje są sprzeczne na wielu forach jedni podają ze musi być w boczku a spotkałem kilka aut z subem bez wzmacniacza przedlift jak i poliftMateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 21:47Ogladalem to juz z 100 razy ale ten koles wklada sprzet prawie za 10k, szczerze nie stac mnie na to..Ivan1977 pisze: ↑19 sty 2022, 18:46Hej wszystko zależy od budżetu jeżeli system jest bez wzmacniacza to sygnał musisz wyciągnąć z głośników i ciągnąć kable do wzmacniacza Focal, Morel Tempo i Gladen to chyba jedyny rozsądny wybór w tej klasie cenowej przynajmiej w mojej opini obejżyj tą serie filmów https://www.youtube.com/watch?v=NuNQC5veqz4 i to da Ci już jakiś pogląd co i jak zrobić
Zastanawialem sie tez nad glosnikami:
- xCelsus XP 6.2B
- DLS R6A
Dodano po 3 minutach 36 sekundach:Szukalem wszedzie wzmacniacza. W kole zapasowym, w lewym nadkolu i tez go nie ma.
Subwoofer jak to tak mozna nazwac jest zamontowany na tylnej polce :P
Jakies pomysly?
Zastanawialem sie nad glosnikami:
DLS R6A
xCelsus XP 6.2B
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje

''Never say, never again''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Wiec pewnie już wiesz co i jak pozostaje dobór sprzętu i tu już sam musisz wybrać ja tak jak napisałem polecam te głośniki co do wzmacniacza wybór u mnie padł na crunch-gtx2400 i spisuje się świetnie jest to 2 kanałówka ale w ich ofercie znajdziesz także mocne 4 kanały doczytałem teraz ze wzmacniasz posiadasz?Mateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 22:19Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje![]()
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Sprawdzałeś wersję multimediów?Mateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 22:19Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje![]()
Masz MMI czy może nieszczęsne RMC?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Hey, dziś rozebrałem bo chciałem sprawdzić czy napewno glosniki są podlaczone pod radio. Jednostka jest RMC cnct nav.Edddisz pisze: ↑20 sty 2022, 00:02Sprawdzałeś wersję multimediów?Mateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 22:19Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje![]()
Masz MMI czy może nieszczęsne RMC?
Dodano po 55 sekundach:
Mam tylko JL suba i amp.Ivan1977 pisze: ↑19 sty 2022, 22:34Wiec pewnie już wiesz co i jak pozostaje dobór sprzętu i tu już sam musisz wybrać ja tak jak napisałem polecam te głośniki co do wzmacniacza wybór u mnie padł na crunch-gtx2400 i spisuje się świetnie jest to 2 kanałówka ale w ich ofercie znajdziesz także mocne 4 kanały doczytałem teraz ze wzmacniasz posiadasz?Mateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 22:19Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje![]()
Resztę jestem w trakcie kupowania.
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Czy jest możliwość zmiany samej jednostki na MMI czy raczej nie kombinować? I chciałbym się dowiedzieć czym się różni. DziekujeEdddisz pisze: ↑20 sty 2022, 00:02Sprawdzałeś wersję multimediów?Mateusz.lewy pisze: ↑19 sty 2022, 22:19Ogladalem juz naprawde duzo filmow jak to ugryz...
Akurat mi sie trafila ''perelka'' bez wzmacniacza :P
Akurat wiosna tuz tuz wiec probuje juz kompletowac sprzed i zrobic fotorelacje![]()
Masz MMI czy może nieszczęsne RMC?
''Never say, never again''
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Zmiana jednostki RMC na MMI to spory koszt.
Wyjąłeś RMC i jak ? wychodzą z niej kable głośnikowe koloru X i tego samego koloru są kable przy głośnikach ?
Jeżeli faktycznie nie masz wzmacniacza seryjnego, to ja bym poszedł w taki sposób:
-Zastosowałbym 2-kanałowy konwerter Hi-Low
-Zastosowałbym 4kanałowy wzmacniacz do zasilenia drzwi
-Dodatkowo Twój wzmacniacz do zasilenia Subwoofera.
...czyli opcja z dwoma wzmacniaczami.
Ciągniesz kabel sygnałowy bezpośrednio z kostki QUAD LOCK jednostki RMC do bagażnika. (wszystkie 4)
Następnie kupujesz konwerter Hi-LOW co najmniej 2-kanałowy który skonwertuje Ci wzmocniony sygnał na sygnał niskonapięciowy, przy okazji z wyprowadzeniem RCA.
Do pierwszego kanału podłączasz się wzmacniaczem 4kanałowym, do drugiego podłączasz swój wzmacniacz z Subwooferem.
Nie osiągniesz przestrzeni dźwięku, ale to stosunkowo tania opcja, tylko roboty trochę będziesz miał.
.
Wyjąłeś RMC i jak ? wychodzą z niej kable głośnikowe koloru X i tego samego koloru są kable przy głośnikach ?
Jeżeli faktycznie nie masz wzmacniacza seryjnego, to ja bym poszedł w taki sposób:
-Zastosowałbym 2-kanałowy konwerter Hi-Low
-Zastosowałbym 4kanałowy wzmacniacz do zasilenia drzwi
-Dodatkowo Twój wzmacniacz do zasilenia Subwoofera.
...czyli opcja z dwoma wzmacniaczami.
Ciągniesz kabel sygnałowy bezpośrednio z kostki QUAD LOCK jednostki RMC do bagażnika. (wszystkie 4)
Następnie kupujesz konwerter Hi-LOW co najmniej 2-kanałowy który skonwertuje Ci wzmocniony sygnał na sygnał niskonapięciowy, przy okazji z wyprowadzeniem RCA.
Do pierwszego kanału podłączasz się wzmacniaczem 4kanałowym, do drugiego podłączasz swój wzmacniacz z Subwooferem.
Nie osiągniesz przestrzeni dźwięku, ale to stosunkowo tania opcja, tylko roboty trochę będziesz miał.


Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Hej. Tak wyjelem jednostke i kolory glosnikow jest oznaczone paskami np. brazowo-zielony itp.ralen pisze: ↑20 sty 2022, 17:56Zmiana jednostki RMC na MMI to spory koszt.
Wyjąłeś RMC i jak ? wychodzą z niej kable głośnikowe koloru X i tego samego koloru są kable przy głośnikach ?
Jeżeli faktycznie nie masz wzmacniacza seryjnego, to ja bym poszedł w taki sposób:
-Zastosowałbym 2-kanałowy konwerter Hi-Low
-Zastosowałbym 4kanałowy wzmacniacz do zasilenia drzwi
-Dodatkowo Twój wzmacniacz do zasilenia Subwoofera.
...czyli opcja z dwoma wzmacniaczami.
Ciągniesz kabel sygnałowy bezpośrednio z kostki QUAD LOCK jednostki RMC do bagażnika. (wszystkie 4)
Następnie kupujesz konwerter Hi-LOW co najmniej 2-kanałowy który skonwertuje Ci wzmocniony sygnał na sygnał niskonapięciowy, przy okazji z wyprowadzeniem RCA.
Do pierwszego kanału podłączasz się wzmacniaczem 4kanałowym, do drugiego podłączasz swój wzmacniacz z Subwooferem.
Nie osiągniesz przestrzeni dźwięku, ale to stosunkowo tania opcja, tylko roboty trochę będziesz miał.![]()
.
Nie widze zadnego kabla X.
Zastanawialem sie nad zastosowaniem wzmacniacza Phoenix Gold RX400-4 pod przednie i tylnie glosniki.
Przeciagnac kable glosnikowe (tyl+przod) (centralnego nie ruszac) do tylu np. po prawej stronie ale boje sie ze jezeli puszcze jedna strona to moze byc znieksztalcenie dzwieku (nie jestem pewien - nie znam sie) i podlaczyc we wzmacniaczu pod Hi-Input. Ze wzmacniacza wyposcic nowe okablowanie do przodu i tylu po lewej stronie. Co Ty na to?
Od orginalnego Subwoofera wziasc sygnal i podpiac do niego konwerter Hi-Input i wposcic do drugiego wzmacniacza.
Co Ty na to? Jak to widzisz?
Co myslisz o samym wzmacniaczu Phoenix Gold RX400-4. Czy on sobie poradzi?
Dziekuje za wszystkie informacje.
Mateusz
''Never say, never again''
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Kabel X - nie miałem na myśli niczego konkretnego tylko kabel o bliżej niezdefiniowanym kolorze/kolorach. Chodziło mi o to czy kolory kabli z tyłu RMC pokrywają się z kolorami kabli w drzwiach. Jeżeli się nie pokrywają, to na 100% po drodze stoi gdzieś wzmacniacz.
Ogólnie coś mi tu nie gra.
Słuchaj, na chłopski rozum. Skoro masz 4 drzwi, subwooofer i centralny głośnik to powinieneś mieć co najmniej 6 kanałów.
Złącze Quadloock na tyle jednostki RMC podaje pewnie 4 kanały więc brakuje 2 kanałów do subwoofera i centralnego - coś tu się nie zgadza. Możesz cyknać zdjęcie tyłu jednostki RMC z podłączonymi kostkami ?
Co do prowadzenia kabli
Od jednostki na froncie auta możesz puścić albo 4 kable ze złącza Quadlock i zastosować konwerter Hi-Low w bagażniku (musiałbyś wtedy ten kabel zaekranować albo puścić go gdzies bokiem zdala od wiązki z kablami głośnikowymi, np drugą stroną auta tak jak piszesz)
Albo możesz konwerter Hi-Low umieścić gdzieś na tyle RMC, upiąć to wszystko z tyłu o ile będzie miejsce, a na tył wyjechać wiązkami kabli RCA. Tych już raczej nie będziesz musiał ekranować, one są niskonapięciowe, nie będą tworzyć pola magnetycznego (jeżeli już to znikome). Co do zasady, unikaj puszczania kabli głośnikowych obok sygnałowych niezależnie od tego co napisałem wyżej i nie będziesz miał problemu.
Sam używam wzmacniacza phoenix gold Z150.2 w mostku do napędzenia suba podłączonego po High Input. Czy ten 400 da radę ? musisz poczytać specyfikację głośnika i wzmacniacza. Ważne jest RMS przy danej impedancji.
Moj subwoofer ma 200rms, wzmacniacz daje 150 i spokojnie sobie daje radę, ale w specyfikacji głośnika miałem napisane, że wzmacniacz 150RMS przy 4Ohm to absolutne minimum.
Branie sygnału High Input z subwoofera to jest dobre pytanie. Sam mam tak zrobione (wzięty sygnał subwoofera od wzmacniacza Bose) i nie uważam tego za dobre rozwiązanie. Nie wiem co zasila twój fabryczny subwoofer. Tu wracamy do początku tematu. Jeżeli subwoofer zasilany jest ze wzmaczniacza to jest spora szansa, ze wzmacniacz w jakiś sposób tnie pasmo i wtedy na wejściu High Input nie będziesz miał pełnego zakresu muzycznego w HZ. Bezpieczniej wziąć sygnał z tylnych głośników. Tam zazwyczaj idzie pełne pasmo. To rozwiązanie ma taki plus, że lepiej i bardziej precyzyjnie dostroisz wzmacniacz, ale jeżeli w RMC masz osobny poziom głośniości dla subwoofera, to nie do końca będziesz mógł sterować jego pracą. (Będzie reagował na zmianę niskich tonów, nie na subwoofer).
Koledzy jeżeli gdzieś jednak nie mam racji to krytyka mile widziana. Człowiek całe życie się uczy a specjalistą od Car Audio nie jestem![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ogólnie coś mi tu nie gra.
Słuchaj, na chłopski rozum. Skoro masz 4 drzwi, subwooofer i centralny głośnik to powinieneś mieć co najmniej 6 kanałów.
Złącze Quadloock na tyle jednostki RMC podaje pewnie 4 kanały więc brakuje 2 kanałów do subwoofera i centralnego - coś tu się nie zgadza. Możesz cyknać zdjęcie tyłu jednostki RMC z podłączonymi kostkami ?
Co do prowadzenia kabli
Od jednostki na froncie auta możesz puścić albo 4 kable ze złącza Quadlock i zastosować konwerter Hi-Low w bagażniku (musiałbyś wtedy ten kabel zaekranować albo puścić go gdzies bokiem zdala od wiązki z kablami głośnikowymi, np drugą stroną auta tak jak piszesz)
Albo możesz konwerter Hi-Low umieścić gdzieś na tyle RMC, upiąć to wszystko z tyłu o ile będzie miejsce, a na tył wyjechać wiązkami kabli RCA. Tych już raczej nie będziesz musiał ekranować, one są niskonapięciowe, nie będą tworzyć pola magnetycznego (jeżeli już to znikome). Co do zasady, unikaj puszczania kabli głośnikowych obok sygnałowych niezależnie od tego co napisałem wyżej i nie będziesz miał problemu.
Sam używam wzmacniacza phoenix gold Z150.2 w mostku do napędzenia suba podłączonego po High Input. Czy ten 400 da radę ? musisz poczytać specyfikację głośnika i wzmacniacza. Ważne jest RMS przy danej impedancji.
Moj subwoofer ma 200rms, wzmacniacz daje 150 i spokojnie sobie daje radę, ale w specyfikacji głośnika miałem napisane, że wzmacniacz 150RMS przy 4Ohm to absolutne minimum.
Branie sygnału High Input z subwoofera to jest dobre pytanie. Sam mam tak zrobione (wzięty sygnał subwoofera od wzmacniacza Bose) i nie uważam tego za dobre rozwiązanie. Nie wiem co zasila twój fabryczny subwoofer. Tu wracamy do początku tematu. Jeżeli subwoofer zasilany jest ze wzmaczniacza to jest spora szansa, ze wzmacniacz w jakiś sposób tnie pasmo i wtedy na wejściu High Input nie będziesz miał pełnego zakresu muzycznego w HZ. Bezpieczniej wziąć sygnał z tylnych głośników. Tam zazwyczaj idzie pełne pasmo. To rozwiązanie ma taki plus, że lepiej i bardziej precyzyjnie dostroisz wzmacniacz, ale jeżeli w RMC masz osobny poziom głośniości dla subwoofera, to nie do końca będziesz mógł sterować jego pracą. (Będzie reagował na zmianę niskich tonów, nie na subwoofer).
Koledzy jeżeli gdzieś jednak nie mam racji to krytyka mile widziana. Człowiek całe życie się uczy a specjalistą od Car Audio nie jestem
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2022, 14:08
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Doncaster
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
Hey. Czy moge do Ciebie jakiś namiar np. na Facebooka, podesłał bym Ci zdjęcia.ralen pisze: ↑20 sty 2022, 23:08Kabel X - nie miałem na myśli niczego konkretnego tylko kabel o bliżej niezdefiniowanym kolorze/kolorach. Chodziło mi o to czy kolory kabli z tyłu RMC pokrywają się z kolorami kabli w drzwiach. Jeżeli się nie pokrywają, to na 100% po drodze stoi gdzieś wzmacniacz.
Ogólnie coś mi tu nie gra.
Słuchaj, na chłopski rozum. Skoro masz 4 drzwi, subwooofer i centralny głośnik to powinieneś mieć co najmniej 6 kanałów.
Złącze Quadloock na tyle jednostki RMC podaje pewnie 4 kanały więc brakuje 2 kanałów do subwoofera i centralnego - coś tu się nie zgadza. Możesz cyknać zdjęcie tyłu jednostki RMC z podłączonymi kostkami ?
Co do prowadzenia kabli
Od jednostki na froncie auta możesz puścić albo 4 kable ze złącza Quadlock i zastosować konwerter Hi-Low w bagażniku (musiałbyś wtedy ten kabel zaekranować albo puścić go gdzies bokiem zdala od wiązki z kablami głośnikowymi, np drugą stroną auta tak jak piszesz)
Albo możesz konwerter Hi-Low umieścić gdzieś na tyle RMC, upiąć to wszystko z tyłu o ile będzie miejsce, a na tył wyjechać wiązkami kabli RCA. Tych już raczej nie będziesz musiał ekranować, one są niskonapięciowe, nie będą tworzyć pola magnetycznego (jeżeli już to znikome). Co do zasady, unikaj puszczania kabli głośnikowych obok sygnałowych niezależnie od tego co napisałem wyżej i nie będziesz miał problemu.
Sam używam wzmacniacza phoenix gold Z150.2 w mostku do napędzenia suba podłączonego po High Input. Czy ten 400 da radę ? musisz poczytać specyfikację głośnika i wzmacniacza. Ważne jest RMS przy danej impedancji.
Moj subwoofer ma 200rms, wzmacniacz daje 150 i spokojnie sobie daje radę, ale w specyfikacji głośnika miałem napisane, że wzmacniacz 150RMS przy 4Ohm to absolutne minimum.
Branie sygnału High Input z subwoofera to jest dobre pytanie. Sam mam tak zrobione (wzięty sygnał subwoofera od wzmacniacza Bose) i nie uważam tego za dobre rozwiązanie. Nie wiem co zasila twój fabryczny subwoofer. Tu wracamy do początku tematu. Jeżeli subwoofer zasilany jest ze wzmaczniacza to jest spora szansa, ze wzmacniacz w jakiś sposób tnie pasmo i wtedy na wejściu High Input nie będziesz miał pełnego zakresu muzycznego w HZ. Bezpieczniej wziąć sygnał z tylnych głośników. Tam zazwyczaj idzie pełne pasmo. To rozwiązanie ma taki plus, że lepiej i bardziej precyzyjnie dostroisz wzmacniacz, ale jeżeli w RMC masz osobny poziom głośniości dla subwoofera, to nie do końca będziesz mógł sterować jego pracą. (Będzie reagował na zmianę niskich tonów, nie na subwoofer).
Koledzy jeżeli gdzieś jednak nie mam racji to krytyka mile widziana. Człowiek całe życie się uczy a specjalistą od Car Audio nie jestem![]()
''Never say, never again''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: Car Audio - Wymiana calego naglosnienia - Mateusz
I to jest dobre pytanie u mnie fizyczne brak wzmacniacza w boczku na innych forach wyczytałem ze polift ma go w desce rozdzielczej zaś przedlift w boczku przeszukując deskę nigdzie go nie znalazłem wiec co napędza orgyginalny sub i głośnik w desce nie mam pojęcia błąd był taki ze po wyjęciu MMi nie spojrzałem na wiązkę kabli i ilość kanałówralen pisze: ↑20 sty 2022, 23:08Kabel X - nie miałem na myśli niczego konkretnego tylko kabel o bliżej niezdefiniowanym kolorze/kolorach. Chodziło mi o to czy kolory kabli z tyłu RMC pokrywają się z kolorami kabli w drzwiach. Jeżeli się nie pokrywają, to na 100% po drodze stoi gdzieś wzmacniacz.
Ogólnie coś mi tu nie gra.
Słuchaj, na chłopski rozum. Skoro masz 4 drzwi, subwooofer i centralny głośnik to powinieneś mieć co najmniej 6 kanałów.
Złącze Quadloock na tyle jednostki RMC podaje pewnie 4 kanały więc brakuje 2 kanałów do subwoofera i centralnego - coś tu się nie zgadza. Możesz cyknać zdjęcie tyłu jednostki RMC z podłączonymi kostkami ?
Co do prowadzenia kabli
Od jednostki na froncie auta możesz puścić albo 4 kable ze złącza Quadlock i zastosować konwerter Hi-Low w bagażniku (musiałbyś wtedy ten kabel zaekranować albo puścić go gdzies bokiem zdala od wiązki z kablami głośnikowymi, np drugą stroną auta tak jak piszesz)
Albo możesz konwerter Hi-Low umieścić gdzieś na tyle RMC, upiąć to wszystko z tyłu o ile będzie miejsce, a na tył wyjechać wiązkami kabli RCA. Tych już raczej nie będziesz musiał ekranować, one są niskonapięciowe, nie będą tworzyć pola magnetycznego (jeżeli już to znikome). Co do zasady, unikaj puszczania kabli głośnikowych obok sygnałowych niezależnie od tego co napisałem wyżej i nie będziesz miał problemu.
Sam używam wzmacniacza phoenix gold Z150.2 w mostku do napędzenia suba podłączonego po High Input. Czy ten 400 da radę ? musisz poczytać specyfikację głośnika i wzmacniacza. Ważne jest RMS przy danej impedancji.
Moj subwoofer ma 200rms, wzmacniacz daje 150 i spokojnie sobie daje radę, ale w specyfikacji głośnika miałem napisane, że wzmacniacz 150RMS przy 4Ohm to absolutne minimum.
Branie sygnału High Input z subwoofera to jest dobre pytanie. Sam mam tak zrobione (wzięty sygnał subwoofera od wzmacniacza Bose) i nie uważam tego za dobre rozwiązanie. Nie wiem co zasila twój fabryczny subwoofer. Tu wracamy do początku tematu. Jeżeli subwoofer zasilany jest ze wzmaczniacza to jest spora szansa, ze wzmacniacz w jakiś sposób tnie pasmo i wtedy na wejściu High Input nie będziesz miał pełnego zakresu muzycznego w HZ. Bezpieczniej wziąć sygnał z tylnych głośników. Tam zazwyczaj idzie pełne pasmo. To rozwiązanie ma taki plus, że lepiej i bardziej precyzyjnie dostroisz wzmacniacz, ale jeżeli w RMC masz osobny poziom głośniości dla subwoofera, to nie do końca będziesz mógł sterować jego pracą. (Będzie reagował na zmianę niskich tonów, nie na subwoofer).
Koledzy jeżeli gdzieś jednak nie mam racji to krytyka mile widziana. Człowiek całe życie się uczy a specjalistą od Car Audio nie jestem![]()