Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Silniki wysokoprężne
witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: witia82 » 19 sty 2022, 13:45

Ewidentnie puszcza mi przelew na co najmniej 2 wtryskach. Nie wiem czy problem leży po stronie wężyków czy miedzianych podkładek. Chciałem wszystko wymienić ale oczywiście z racji tego że to pompa VP44 nie chciał bym jej zapowietrzyć. Czy po wyminie wężyków trzeba odpowietrzać układ? znalazłem różne prosty, jedni piszą że trzeba robić całą procedurę odpowietrzani- inni twierdzą że nie trzeba. Jeżeli ktoś przerabiał team to proszę o info

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: sabuk2006 » 19 sty 2022, 17:54

Witam.
Wg mnie, nie trzeba odpowietrzać układu nadmiaru paliwa, także wymień wężyki i odpal a silnik tego nawet nie zauważy.
Z tych wężyków leci nadmiar paliwa i wraca do zbiornika, a powietrze wydostanie się w zbiorniku.
Pozdrawiam.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Lukasz007 » 19 sty 2022, 20:15

Nie trzeba odpowietrzać. Ja co prawda w AKE ale wymieniałem jakoś w listopadzie. Założyłem 3,2mm w oplocie ale popękały na króćcach jak parówki, więc w poprzednią sobotę założyłem conti - ma wtopiony oplot - w każdym razie nic nie odpowietrzałem ani razu.

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: witia82 » 19 sty 2022, 20:48

Tylko chce też zmienić podkładki miedziane na wyjściach przelewów i czy to nie ma jakiegoś wpływu. A w przypadku pompy VP 44 przelew wraca do pompy i żeby się nic nie uszkodziło

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 19 sty 2022, 20:53

witia82 pisze:
19 sty 2022, 20:48
Tylko chce też zmienić podkładki miedziane na wyjściach przelewów i czy to nie ma jakiegoś wpływu. A w przypadku pompy VP 44 przelew wraca do pompy i żeby się nic nie uszkodziło
Nic się nie stanie wymieniaj smiało wymieniałem te podkładki kilka razy i nigdy problemów nie było

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: witia82 » 19 sty 2022, 21:03

Ale auto normalnie odpali czy trzeba jakoś
dłużej kręcić

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 19 sty 2022, 21:09

witia82 pisze:
19 sty 2022, 21:03
Ale auto normalnie odpali czy trzeba jakoś
dłużej kręcić
Normalnie odpali po wymianie całych wtrysków trochę dłużej kręciło mówią że pompa vp jest specjalnej troski ja przez 5 lat użytkowania nie miałem żadnych problemów ani z silnikiem BDG ani z pompą

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: witia82 » 19 sty 2022, 21:58

A rozmiar wężyków 3.2 mm środek?

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 19 sty 2022, 22:47

witia82 pisze:
19 sty 2022, 21:58
A rozmiar wężyków 3.2 mm środek?
Bodajże 6mm zewnętrzny wymiar o ile pamietam

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: witia82 » 24 sty 2022, 16:56

Ważyk i podkładki wymienione. Faktycznie auto pali na strzała i nic się nie zapowietrzyło. Dziękuję za pomoc.

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 31 sty 2022, 23:22

miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: sabuk2006 » 02 lut 2022, 21:06

MariuszGa pisze:
31 sty 2022, 23:22
miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?
Witam.
Jeśli jest to na powrocie (bo jak piszesz, że wężyk a tak na pewno jest) to się nie zapowietrzy. To jest powrót z tej grupy wtryskiwaczy w V6.
Co do zaworka, to się nie wypowiem, nie wiem nawet jak wygląda i czy jest sterowany jakoś.
Pozdrawiam.

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 14:31

sabuk2006 pisze:
02 lut 2022, 21:06
MariuszGa pisze:
31 sty 2022, 23:22
miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?
Witam.
Jeśli jest to na powrocie (bo jak piszesz, że wężyk a tak na pewno jest) to się nie zapowietrzy. To jest powrót z tej grupy wtryskiwaczy w V6.
Co do zaworka, to się nie wypowiem, nie wiem nawet jak wygląda i czy jest sterowany jakoś.
Pozdrawiam.
zaworek zwrotny u mnie był koloru zielono-czarnego przy wymianie wężyka na nowy rozleciał mi się w rękach więc założyłem nowy przewód bez niego i tak o nim zapomniałem i auto jezdziło normalnie bez jakichkolwiek problemów do dnia sprzedaży nic się nie zapowietrzało, drugi taki sam jest na zasilaniu o ile mnie pamięć nie myli

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 16:04

Wymieniłem, faktycznie nic sie nie zapowietrzyło. Przy okazji odkryłem że ten zaworek zwrotny u mnie był zapchany. Podczas dmuchania ustami nie przepuszczał powietrza. Prawdopodobnie to było powodem nieszczelności na powrocie przy przelewach. Wywaliłem to wstawiłem pełny wężyk i jest w końcu suchutko. Generalnie po zakupie auta widać było przepocenia na przelewach i gdyby nie słynna vp44 to od razu bym to zrobił a tak miałem stracha aż doszło do sytuacji że silnik mocno zalany paliwem. Ogólnie to muszę zrozumieć bo nie za bardzo rozumiem zasadę odpowietrzania vp 44, ani nic w tej tematyce ogólnie nie wiem. Mam mnóstwo lektury przeczytanej na tym forum i na wszelkich innych. Z tego co zrozumiałem to VP 44 w momencie pojawienia się pęcherzyków powietrza na zailaniu nie odpowietrzy się sama ?

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 17:02

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 16:04
Wymieniłem, faktycznie nic sie nie zapowietrzyło. Przy okazji odkryłem że ten zaworek zwrotny u mnie był zapchany. Podczas dmuchania ustami nie przepuszczał powietrza. Prawdopodobnie to było powodem nieszczelności na powrocie przy przelewach. Wywaliłem to wstawiłem pełny wężyk i jest w końcu suchutko. Generalnie po zakupie auta widać było przepocenia na przelewach i gdyby nie słynna vp44 to od razu bym to zrobił a tak miałem stracha aż doszło do sytuacji że silnik mocno zalany paliwem. Ogólnie to muszę zrozumieć bo nie za bardzo rozumiem zasadę odpowietrzania vp 44, ani nic w tej tematyce ogólnie nie wiem. Mam mnóstwo lektury przeczytanej na tym forum i na wszelkich innych. Z tego co zrozumiałem to VP 44 w momencie pojawienia się pęcherzyków powietrza na zailaniu nie odpowietrzy się sama ?
Napiszę tak nigdy nie pieściłem się z tą pompą specjalnie po wymianie wtrysków nie odpowietrzałem jej jakąś specjalną procedurą i w wężyku nie miałem nawet bąbelka swojego czasu też po przeczytaniu mnóstwa postów na forach trzęsłem gaciami. Fakt jest taki że pompa vp44 ma swoje bolączki i jest to pompa szczególnej troski choć ja z nią nie miałem żadnych problemów a auto latało regularnie przez 3 lata trasę Niemcy-Polska i nigdy nie dała o sobie znać, w tej pompie najczęściej pada elektronika a mianowicie rezystor ulega przepaleniu unieruchamiając auto działo się tak kiedy wałek na pompie się już przycierał (pamięć może mnie mylić jeżeli tak nie jest to mnie poprawcie) bodajże na forum a4 był post gdzie gość już był ubezpieczony i miał 2 takie rezystory luzem i przelutował go na trasie
Ostatnio zmieniony 03 lut 2022, 17:16 przez Ivan1977, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga