2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Ewidentnie puszcza mi przelew na co najmniej 2 wtryskach. Nie wiem czy problem leży po stronie wężyków czy miedzianych podkładek. Chciałem wszystko wymienić ale oczywiście z racji tego że to pompa VP44 nie chciał bym jej zapowietrzyć. Czy po wyminie wężyków trzeba odpowietrzać układ? znalazłem różne prosty, jedni piszą że trzeba robić całą procedurę odpowietrzani- inni twierdzą że nie trzeba. Jeżeli ktoś przerabiał team to proszę o info
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Witam.
Wg mnie, nie trzeba odpowietrzać układu nadmiaru paliwa, także wymień wężyki i odpal a silnik tego nawet nie zauważy.
Z tych wężyków leci nadmiar paliwa i wraca do zbiornika, a powietrze wydostanie się w zbiorniku.
Pozdrawiam.
Wg mnie, nie trzeba odpowietrzać układu nadmiaru paliwa, także wymień wężyki i odpal a silnik tego nawet nie zauważy.
Z tych wężyków leci nadmiar paliwa i wraca do zbiornika, a powietrze wydostanie się w zbiorniku.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Nie trzeba odpowietrzać. Ja co prawda w AKE ale wymieniałem jakoś w listopadzie. Założyłem 3,2mm w oplocie ale popękały na króćcach jak parówki, więc w poprzednią sobotę założyłem conti - ma wtopiony oplot - w każdym razie nic nie odpowietrzałem ani razu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Tylko chce też zmienić podkładki miedziane na wyjściach przelewów i czy to nie ma jakiegoś wpływu. A w przypadku pompy VP 44 przelew wraca do pompy i żeby się nic nie uszkodziło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Nic się nie stanie wymieniaj smiało wymieniałem te podkładki kilka razy i nigdy problemów nie było
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Ale auto normalnie odpali czy trzeba jakoś
dłużej kręcić
dłużej kręcić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
A rozmiar wężyków 3.2 mm środek?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Ważyk i podkładki wymienione. Faktycznie auto pali na strzała i nic się nie zapowietrzyło. Dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Witam.MariuszGa pisze: ↑31 sty 2022, 23:22miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?
Jeśli jest to na powrocie (bo jak piszesz, że wężyk a tak na pewno jest) to się nie zapowietrzy. To jest powrót z tej grupy wtryskiwaczy w V6.
Co do zaworka, to się nie wypowiem, nie wiem nawet jak wygląda i czy jest sterowany jakoś.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
zaworek zwrotny u mnie był koloru zielono-czarnego przy wymianie wężyka na nowy rozleciał mi się w rękach więc założyłem nowy przewód bez niego i tak o nim zapomniałem i auto jezdziło normalnie bez jakichkolwiek problemów do dnia sprzedaży nic się nie zapowietrzało, drugi taki sam jest na zasilaniu o ile mnie pamięć nie mylisabuk2006 pisze: ↑02 lut 2022, 21:06Witam.MariuszGa pisze: ↑31 sty 2022, 23:22miałbym pytanie. patrząc od przodu z pierwszego wtrysku idzie powrót/wężyk w kierunku vp44. na tym wężyku jest coś. Czy to cos to jakiś zaworek zwrotny? Czy jest on potrzebny? Jeżeli jest on zbędny to można wstawić cały jednolity odcinek przewodu wtrysk - pompa ? Czy po wymianie tak długiego odcinka również się nie zapowietrzy ?
Jeśli jest to na powrocie (bo jak piszesz, że wężyk a tak na pewno jest) to się nie zapowietrzy. To jest powrót z tej grupy wtryskiwaczy w V6.
Co do zaworka, to się nie wypowiem, nie wiem nawet jak wygląda i czy jest sterowany jakoś.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Wymieniłem, faktycznie nic sie nie zapowietrzyło. Przy okazji odkryłem że ten zaworek zwrotny u mnie był zapchany. Podczas dmuchania ustami nie przepuszczał powietrza. Prawdopodobnie to było powodem nieszczelności na powrocie przy przelewach. Wywaliłem to wstawiłem pełny wężyk i jest w końcu suchutko. Generalnie po zakupie auta widać było przepocenia na przelewach i gdyby nie słynna vp44 to od razu bym to zrobił a tak miałem stracha aż doszło do sytuacji że silnik mocno zalany paliwem. Ogólnie to muszę zrozumieć bo nie za bardzo rozumiem zasadę odpowietrzania vp 44, ani nic w tej tematyce ogólnie nie wiem. Mam mnóstwo lektury przeczytanej na tym forum i na wszelkich innych. Z tego co zrozumiałem to VP 44 w momencie pojawienia się pęcherzyków powietrza na zailaniu nie odpowietrzy się sama ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Napiszę tak nigdy nie pieściłem się z tą pompą specjalnie po wymianie wtrysków nie odpowietrzałem jej jakąś specjalną procedurą i w wężyku nie miałem nawet bąbelka swojego czasu też po przeczytaniu mnóstwa postów na forach trzęsłem gaciami. Fakt jest taki że pompa vp44 ma swoje bolączki i jest to pompa szczególnej troski choć ja z nią nie miałem żadnych problemów a auto latało regularnie przez 3 lata trasę Niemcy-Polska i nigdy nie dała o sobie znać, w tej pompie najczęściej pada elektronika a mianowicie rezystor ulega przepaleniu unieruchamiając auto działo się tak kiedy wałek na pompie się już przycierał (pamięć może mnie mylić jeżeli tak nie jest to mnie poprawcie) bodajże na forum a4 był post gdzie gość już był ubezpieczony i miał 2 takie rezystory luzem i przelutował go na trasieMariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 16:04Wymieniłem, faktycznie nic sie nie zapowietrzyło. Przy okazji odkryłem że ten zaworek zwrotny u mnie był zapchany. Podczas dmuchania ustami nie przepuszczał powietrza. Prawdopodobnie to było powodem nieszczelności na powrocie przy przelewach. Wywaliłem to wstawiłem pełny wężyk i jest w końcu suchutko. Generalnie po zakupie auta widać było przepocenia na przelewach i gdyby nie słynna vp44 to od razu bym to zrobił a tak miałem stracha aż doszło do sytuacji że silnik mocno zalany paliwem. Ogólnie to muszę zrozumieć bo nie za bardzo rozumiem zasadę odpowietrzania vp 44, ani nic w tej tematyce ogólnie nie wiem. Mam mnóstwo lektury przeczytanej na tym forum i na wszelkich innych. Z tego co zrozumiałem to VP 44 w momencie pojawienia się pęcherzyków powietrza na zailaniu nie odpowietrzy się sama ?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2022, 17:16 przez Ivan1977, łącznie zmieniany 1 raz.