Allroad 2.7T Yellow 2003
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Allroad 2.7T Yellow 2003
Cześć
Postanowiłem pochwalić się nowym nabytkiem na forum. Pojawił się drugi Allroad, ponieważ pierwszy po 8 latach użytkowania okazał się wybitnie udanym i ciekawym samochodem i co istotne nie miałem pomysłu jaki inny model samochodu mógłby go zastąpić Wygląda na to, że zostałem fanem tego modelu Audi – uważam, że to ciekawe i wszechstronne auto.
Plan był taki: skoro kolejny taki sam model to musi być odmiennie, a więc: silnik koniecznie 2.7T (bez LPG przy zakupie), automat, Recaro, no i oczywiście stan techniczny - skoro zmieniać fajne auto to tylko na fajniejsze. Po zakupie postanowiłem przystosować Olka pod siebie, a więc chciałem oryginalnego koloru, bardziej wyrazistego wydechu, lepszych hamulców, większej mocy.
Allroad miał odrobinę przykuwać uwagę na drodze – jako nietuzinkowe kombi spośród wielu kombiaków. Póki co na zimę prezentujemy się następująco:
A tu dotychczasowy Allroad (aktualnie szuka nowego właściciela )
Postanowiłem pochwalić się nowym nabytkiem na forum. Pojawił się drugi Allroad, ponieważ pierwszy po 8 latach użytkowania okazał się wybitnie udanym i ciekawym samochodem i co istotne nie miałem pomysłu jaki inny model samochodu mógłby go zastąpić Wygląda na to, że zostałem fanem tego modelu Audi – uważam, że to ciekawe i wszechstronne auto.
Plan był taki: skoro kolejny taki sam model to musi być odmiennie, a więc: silnik koniecznie 2.7T (bez LPG przy zakupie), automat, Recaro, no i oczywiście stan techniczny - skoro zmieniać fajne auto to tylko na fajniejsze. Po zakupie postanowiłem przystosować Olka pod siebie, a więc chciałem oryginalnego koloru, bardziej wyrazistego wydechu, lepszych hamulców, większej mocy.
Allroad miał odrobinę przykuwać uwagę na drodze – jako nietuzinkowe kombi spośród wielu kombiaków. Póki co na zimę prezentujemy się następująco:
A tu dotychczasowy Allroad (aktualnie szuka nowego właściciela )
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.
Kolor ostry i rzucający się w oczy, ale fajnie się prezentuje.
Silnik jak najbardziej do udanych należy tylko wiadomo, trzeba o niego dbać.
Piszesz o LPG, to tylko do dobrego fachowca.
Przydałaby się kierownica wielofunkcyjna ale to tylko szczegół.
Pozdrawiam.
P/S
Uzupełnij profil (awatar)
Kolor ostry i rzucający się w oczy, ale fajnie się prezentuje.
Silnik jak najbardziej do udanych należy tylko wiadomo, trzeba o niego dbać.
Piszesz o LPG, to tylko do dobrego fachowca.
Przydałaby się kierownica wielofunkcyjna ale to tylko szczegół.
Pozdrawiam.
P/S
Uzupełnij profil (awatar)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Mała aktualizacja -> LPG już na pokładzie. Instalacja STAGa na 2 reduktorach i z wtryskami baracudy. Póki co jeździ bez problemów, ale po zamontowaniu dosyć szybko wykryła niedomaganie niewidoczne na benzynie - tj. jedna sonda na zimnym silniku (po porannym odpaleniu) podawała niewłaściwe wartości dopóki nie osiągnęła temperatury roboczej. Na benzynie objawy nie były odczuwalne, zaś po przełączeniu na LPG objawiało się delikatnym szarpnięciem przy ujmowania pedału gazu. Po kilku km objaw ustawał także na LPG.
Kierownica wielofunkcyjna nie dla mnie... miałem w innym audi i z radia korzystałem w ten sposób sporadycznie, zaś przypadkowe przejście na manualne sterowanie skrzynią biegów doprowadzało mnie do szaleństwa... W zielonym Allroadzie przy trójramiennej kierownicy zdarzało się to jeszcze częściej, a więc postanowiłem odłączyć przyciski...
W żółtym jak już kupiłem była trójramienna bez sterowania, a więc podejrzewam że ktoś pozbył się poprzedniej, ale mnie to pasuje
We wnętrzu planuję podmienić lewarek na drewno... ciężko znaleźć ładny i w kolorze, ale będę nad tym pracował
PS 1. Profil uzupełniony
PS 2. Zielony Allroad zmienił właściciela... trafi na Ukrainę
PS 3. Kupiłem felgi 18 na lato 8 i 9 cali a więc teraz czas szukać odpowiednich opon
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.
To mamy takie same instalację LPG (2x reduktory STAG- czerwone + barakudy 130Nl) z tym, że ja mam jeszcze na sterowniku Landi Renzo.
Nie będę się rozpisywał (bo to Twój temat) ale jak interesuje Cię to zapraszam topic101792.html
Pamiętaj, że masz razem 4 sondy, więc musisz wiedzieć którą trzeba ewentualnie wymienić.
Nie wiem jaki masz kod silnika ale sondy:
Grupa 030 - wartości logowane
Grupa 031 - napięcia z sond
1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
Korekta długa to stała dodana (w Vagu VCDS procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
P/S
Jak będzie jakaś potrzebna pomoc to pytaj, to na swoje możliwości pomogę.
Pozdrawiam.
To mamy takie same instalację LPG (2x reduktory STAG- czerwone + barakudy 130Nl) z tym, że ja mam jeszcze na sterowniku Landi Renzo.
Nie będę się rozpisywał (bo to Twój temat) ale jak interesuje Cię to zapraszam topic101792.html
Pamiętaj, że masz razem 4 sondy, więc musisz wiedzieć którą trzeba ewentualnie wymienić.
Nie wiem jaki masz kod silnika ale sondy:
Grupa 030 - wartości logowane
Grupa 031 - napięcia z sond
1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
Korekta długa to stała dodana (w Vagu VCDS procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
P/S
Jak będzie jakaś potrzebna pomoc to pytaj, to na swoje możliwości pomogę.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Przymierzam się do wymiany świec zapłonowych, ponieważ czasem na gazie (przy niskiej temperaturze silnika) zdarza się wypadanie zapłony na 1 cylindrze. Jakie konkretnie świece polecacie do 2.7 BES?
Przy okazji myślałem, żeby dokonać konwersji układu zapłonowego na cewki TFSI (jak tutaj: ), ale gość oferujący takie zestawy na alledr... powiedział, że BES już ma nowsze, zmienione cewki i konwersji się nie robi.Zasugerował tylko wymianę świec, no i ewentualnie pojedynczą cewkę jeśli ta okazałaby się uszkodzona.
Przy okazji myślałem, żeby dokonać konwersji układu zapłonowego na cewki TFSI (jak tutaj: ), ale gość oferujący takie zestawy na alledr... powiedział, że BES już ma nowsze, zmienione cewki i konwersji się nie robi.Zasugerował tylko wymianę świec, no i ewentualnie pojedynczą cewkę jeśli ta okazałaby się uszkodzona.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.
Masz auto z 2003 z silnikiem BES więc cewki zapłonowe masz już indywidualne.
Nie dawno u siebie w BES zmieniałem cewki oraz świece, które kupiłem takie:
Cewki zapłonowe 48005 U5003
Świece zapłonowe NGK LASER PLATINUM PFR6Q 6458
Mając tak jak Ty silnik BES z LPG, zmniejszyłem przerwę na świecy z 0,8 na 0,7
Jest to najtańsza diagnoza.
W pierwszej kolejności zamień cewki miejscami np. 1 z 3 cylindrem i próba.
Jak nadal będzie wypadanie na 1 cylindrze, to zamień teraz świece 1 z 3 i zaś próba.
Jeśli będzie nadal na 1 cylindrze wypadanie zapłonu, to proponuję sprawdzić kompresję (najlepiej na wszystkich cylindrach) na ciepłym, gorącym silniku.
Ja zakupiłem taki zestaw do sprawdzenia ciśnienia.
https://allegro.pl/oferta/tester-mierni ... ZjU4NDU%3D
Pozdrawiam.
Masz auto z 2003 z silnikiem BES więc cewki zapłonowe masz już indywidualne.
Nie dawno u siebie w BES zmieniałem cewki oraz świece, które kupiłem takie:
Cewki zapłonowe 48005 U5003
Świece zapłonowe NGK LASER PLATINUM PFR6Q 6458
Mając tak jak Ty silnik BES z LPG, zmniejszyłem przerwę na świecy z 0,8 na 0,7
Jest to najtańsza diagnoza.
W pierwszej kolejności zamień cewki miejscami np. 1 z 3 cylindrem i próba.
Jak nadal będzie wypadanie na 1 cylindrze, to zamień teraz świece 1 z 3 i zaś próba.
Jeśli będzie nadal na 1 cylindrze wypadanie zapłonu, to proponuję sprawdzić kompresję (najlepiej na wszystkich cylindrach) na ciepłym, gorącym silniku.
Ja zakupiłem taki zestaw do sprawdzenia ciśnienia.
https://allegro.pl/oferta/tester-mierni ... ZjU4NDU%3D
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Dziękuję za podpowiedź. Mam jeszcze pytanie odnośnie świec - zaproponowano mi dedykowane do RS4 - NGK PFR7Q - są niby troszkę droższe, ale ponoć lepsze, a więc może warto dołożyć kilka złotych jeśli oferują lepsze parametry? Co o Tym myślisz - warto?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.
Nie proponuję tych świec, bo mają inną ciepłotę.
Jakbyś kręcił silnik np. na 400-600KM to tak, ale w tym przypadku to nie.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
i co w związku z tą ciepłotą ? rzuciłeś hasło ale bez wyjaśnienia.
Ja mam te świeczki już chyba ze 2 lata i nie odczuwam nieprawidłowości a jeżdżę na sofcie tylko na 300KM
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.joter82 pisze: ↑27 lut 2022, 23:19i co w związku z tą ciepłotą ? rzuciłeś hasło ale bez wyjaśnienia.
Ja mam te świeczki już chyba ze 2 lata i nie odczuwam nieprawidłowości a jeżdżę na sofcie tylko na 300KM
Świece NGK PFR7Q to odpowiednik seryjnych tyle, że o stopień zimniejsze. Do auta po programie będą dobre a do seryjnego nie są idealnym wyborem. Zimniejsza niż powinna być świeca nie będzie się sama czyścić tak dobrze jak seryjna i w związku z tym może to skrócić jej żywot.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Sabuk2006 bardzo dziękuję za podpowiedzi
Zgodnie z Twoimi zaleceniami:
- świece już wymienione, dodatkowo zamontowany dedykowany filtr K&N.
- w związku ze sporadycznie wypadającym zapłonem na 1 cylindrze, podmieniłem cewkę z 1 cylindra na 5 cylinder w drugiej głowicy. Przy okazji obejrzałem organoleptycznie cewki, wszystkie to oryginały VW AG nr 06A 905 ... - tyle potrafiłem odczytać. Świece zaś nie wyglądały źle, chociaż ta z pierwszego cylindra była w najsłabszym stanie, wydaje się najbardziej wypalona.
Po tych zabiegach od weekendu nie zauważyłem i komputer nie odnotował żadnego błędu w zakresie wypadającego zapłonu, a więc albo problem dotyczył świecy, albo "sporadyczność" jeszcze nie nastąpiła
Niestety nic co dobre nie trwa wiecznie... temat sondy powraca coraz częściej - na benzynie nie odczuwam, zaś na LPG na zimnym aucie zdarzają się delikatne szarpnięcia. Tak jak pokazuje komputer - występowanie sporadyczne, VAG pokazuje następujące kody błędów.
Moje pytanie - co byś sugerował, czy to raczej problem elektryczny, np. sprawdzić przewód czy wymienić sondę? Jeśli dobrze zrozumiałem Twój opis - błąd dotyczy sondy (pierwszej) przy turbinie od strony kierowcy. Po obejrzeniu Audi od spodu to nie wiem czy jest możliwość jej demontażu i wymiany bez wyciągania silnika? Jest bardzo głęboko... jak dla mnie dostępność kosmos Jakieś porady, od czego najprościej zacząć? - bo szarpanie na LPG wkurza...
Z góry dziękuję za analizę
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Ile wyszedł Cie filtr i jakie są różnice między zwykłym? Lepiej wyłapuje syf ?
Sonde idzie odkręcić specjalną nasadką albo zwykła jeśli nie jest już użyteczna. 2.4 lub 2.8 jest jako taki dostęp na przedłużkach. Trzeba parę rzeczy zdemontować.
Sonde idzie odkręcić specjalną nasadką albo zwykła jeśli nie jest już użyteczna. 2.4 lub 2.8 jest jako taki dostęp na przedłużkach. Trzeba parę rzeczy zdemontować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
- Imię: Patryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Koszt filtra na all... niespełna 300zł.
Nie chcę być sceptyczny, ale poza niższym stanem konta to szczerze nie zauważyłem żadnych różnic. Przed kupnem czytałem sporo opinii w stylu: "poprawia słaby dół, odczuwalny wzrost momentu obrotowego, poprawia znacznie dźwięk silnika, itp..." - ala ja nie słyszę ani poprawy dźwięku, ani nie czuję przyrostu mocy a tym bardziej nie mogę się wypowiedzieć czy lepiej filtruje, bo zainstalowałem kilka dni temu.
Może w autach o niskich mocach czuć jakąś poprawę w zakresie mocy/momentu obrotowego - ja najwyraźniej nie jestem aż tak wyczulonym kierowcą, zaś dźwięk... u mnie wydech jest po modyfikacjach (downpipe 2,75' + wszystkie tłumiki o większej przepustowości) więc filtra raczej nie usłyszę
Nie chciałbym odradzać, ale mam wrażenie że wiele opinii może być przesadzonych lub jest tzw. efektem placebo , podejrzewam że mało który kierowca jest w stanie odczuć jakąś poprawę, zaś z drugiej strony koszt nie jest wygórowany, aby polepszyć jakość powietrza zasysanego do silnika... pewnie w czymś ten filtr jest lepszy
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
A co jest do poczucia? Ludziom się wydaje, że filtr powietrza to da nie wiadomo jakie przyrosty. Niech Ci da nawet 5 koni. Poczujesz przy 250? Wątpię, różnice temperatury mogą powodować takie wahania mocy. A co do wyłapywania syfu, to filtry sportowe najmniejszych drobin wyłapują mieć, i trzeba pamiętać żeby je nasączać olejem. Jeśli coś takiego ma w ogóle dać jakieś przyrosty, to lepiej jest najpierw zająć się odizolowaniem termicznym filtra, a nie samym filtrem. Takie tam moje 3 grosze
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Allroad 2.7T Yellow 2003
Witam.
Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
Dojście do sondy jest trochę trudne ale przy odpowiednich narzędziach da radę wymienić ( od strony silnika)
Wtyczki sond są na grodzi silnika.
Kup tylko oryginalne nowe (tylko cena) lub używane a sprawne.
Ja po wymianie ale drugiej sondy B1S2 na używaną (miałem ten sam problem) już takie błędy nie występują.
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali się ADP OK.
A silnik jaki ma przebieg ?
Pozdrawiam.
Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
Dojście do sondy jest trochę trudne ale przy odpowiednich narzędziach da radę wymienić ( od strony silnika)
Wtyczki sond są na grodzi silnika.
Kup tylko oryginalne nowe (tylko cena) lub używane a sprawne.
Ja po wymianie ale drugiej sondy B1S2 na używaną (miałem ten sam problem) już takie błędy nie występują.
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali się ADP OK.
A silnik jaki ma przebieg ?
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga