Witam. Takie błędy
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Domyślam się że obie sondy i czujnik do wymiany ?
2.4 ARN Błędy Pomocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy
Sprawdź wtyczki sond lambda, są w dwóch miejscach, z lewej i prawej strony silnika, mocowane w uchwytach na grodzi, jeśli ktoś połamał uchwyty wtyczek (aby nie latały luźno), będzie sypać dziwnymi błędami (nieprawdopodobny sygnał, sporadyczny brak sygnału, uszkodzony obwód grzania), sondy będą leniwie falować, itd.Brr0waR pisze: ↑18 gru 2021, 18:1516538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Wymieniaj na oryginały, poprzednik włożył u mnie jedną w zamienniku, druga została w oryginale, obie zaczęły umierać przy 250k km, jakość zamiennika mówi sama za siebie, odpuść tzw. uniwersalne, warsztat chciał być mądrzejszy i włożył zamiennik (walił błędami), oryginał z nieoryginalną kostką (nie pracował należycie), dopiero oryginały (w 2019r. po 325zł/szt.) zaczęły pracować bez zająknięcia (nowe sondy tydzień się wygrzewały, następnie przestały zgłaszać błędy grzałek).
Długoterminowa adaptacja mieszanki (LTFT) przekroczyła próg +25% dolewania dawki względem wzorcowej mapy w ECU silnika, to efekt niesprawnej sondy lambda (nieprawdziwe odczyty -- tam, gdzie masz brak sygnału).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lis 2021, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy
To by tłumaczyło wysokie spalanievredota pisze: ↑18 gru 2021, 21:19Sprawdź wtyczki sond lambda, są w dwóch miejscach, z lewej i prawej strony silnika, mocowane w uchwytach na grodzi, jeśli ktoś połamał uchwyty wtyczek (aby nie latały luźno), będzie sypać dziwnymi błędami (nieprawdopodobny sygnał, sporadyczny brak sygnału, uszkodzony obwód grzania), sondy będą leniwie falować, itd.Brr0waR pisze: ↑18 gru 2021, 18:1516538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Wymieniaj na oryginały, poprzednik włożył u mnie jedną w zamienniku, druga została w oryginale, obie zaczęły umierać przy 250k km, jakość zamiennika mówi sama za siebie, odpuść tzw. uniwersalne, warsztat chciał być mądrzejszy i włożył zamiennik (walił błędami), oryginał z nieoryginalną kostką (nie pracował należycie), dopiero oryginały (w 2019r. po 325zł/szt.) zaczęły pracować bez zająknięcia (nowe sondy tydzień się wygrzewały, następnie przestały zgłaszać błędy grzałek).
Długoterminowa adaptacja mieszanki (LTFT) przekroczyła próg +25% dolewania dawki względem wzorcowej mapy w ECU silnika, to efekt niesprawnej sondy lambda (nieprawdziwe odczyty -- tam, gdzie masz brak sygnału).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lis 2021, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy
A więc sondy wymienione (denso, nie były dostępne oryginały a potrzebowałem auto na już), czujnik położenia wału wymieniony(ori). Auto sypie mi jeszcze takimi błędami
16730 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 - range, performance problem
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
16730 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 - range, performance problem
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy
Aku sprawne? (nie spada poniżej 10.5V na rozruszniku?).
Mój mechanik twierdzi, że w V6 z "naszych" lat produkcji w zamienniku = max. 2.5 roku pracy (jeśli w ogóle).
Bank 2, lewa strona pojazdu oraz silnika (od strony kierowcy):
16534+16536: wtyczki/wiązka lub komputer już podziękował zamiennikom.
Na chwilę także miałem DENSO, warsztat chciał na już, poczekaliśmy dwa dni i są oryginały.
Naprawdę lepiej poczekać chwilę a mieć sondy w oryginale niż zamienniki.
Podgrzewaniem sondy można przez chwilę się nie przejmować, jeśli po tygodniu, po skasowaniu błędów, znów, to reklamuj.
17538:
LTFT przekroczyło +25% (dolanie ilości paliwa), ściśle związane z sondami lub umierającymi wtryskami.
Walczysz z sondami, odpowiedź jak na tacy.
Do czasu uporania się z sondami (błędy) jeździj na samym Pb, później, im szybciej tym lepiej, na regulację LPG na drodze z sondą AFR (regulacja w OL), inaczej wszystko psu na budę, ECU silnika operuje na danych wejściowych (sondy, czujniki), buduje korekty (zużycie części, wahania jakości paliwa), LPG operuje na danych z ECU silnika a ECU, przez watchdoga, sprawdza, czy wszystko OK w widełkach tolerancji. I wyszło 17538: przekroczenie dopuszczalnej wartości LTFT.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga