Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.4 ARN Błędy Pomocy

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Brr0waR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2021, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

2.4 ARN Błędy Pomocy

Post autor: Brr0waR » 18 gru 2021, 18:15

Witam. Takie błędy

16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

Domyślam się że obie sondy i czujnik do wymiany ?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy

Post autor: vredota » 18 gru 2021, 21:19

Brr0waR pisze:
18 gru 2021, 18:15
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Sprawdź wtyczki sond lambda, są w dwóch miejscach, z lewej i prawej strony silnika, mocowane w uchwytach na grodzi, jeśli ktoś połamał uchwyty wtyczek (aby nie latały luźno), będzie sypać dziwnymi błędami (nieprawdopodobny sygnał, sporadyczny brak sygnału, uszkodzony obwód grzania), sondy będą leniwie falować, itd.

Wymieniaj na oryginały, poprzednik włożył u mnie jedną w zamienniku, druga została w oryginale, obie zaczęły umierać przy 250k km, jakość zamiennika mówi sama za siebie, odpuść tzw. uniwersalne, warsztat chciał być mądrzejszy i włożył zamiennik (walił błędami), oryginał z nieoryginalną kostką (nie pracował należycie), dopiero oryginały (w 2019r. po 325zł/szt.) zaczęły pracować bez zająknięcia (nowe sondy tydzień się wygrzewały, następnie przestały zgłaszać błędy grzałek).

Długoterminowa adaptacja mieszanki (LTFT) przekroczyła próg +25% dolewania dawki względem wzorcowej mapy w ECU silnika, to efekt niesprawnej sondy lambda (nieprawdziwe odczyty -- tam, gdzie masz brak sygnału).

Brr0waR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2021, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy

Post autor: Brr0waR » 19 gru 2021, 09:45

vredota pisze:
18 gru 2021, 21:19
Brr0waR pisze:
18 gru 2021, 18:15
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17800 P1392 4588 Czujnik położenia wału korbowego CMP 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Sprawdź wtyczki sond lambda, są w dwóch miejscach, z lewej i prawej strony silnika, mocowane w uchwytach na grodzi, jeśli ktoś połamał uchwyty wtyczek (aby nie latały luźno), będzie sypać dziwnymi błędami (nieprawdopodobny sygnał, sporadyczny brak sygnału, uszkodzony obwód grzania), sondy będą leniwie falować, itd.

Wymieniaj na oryginały, poprzednik włożył u mnie jedną w zamienniku, druga została w oryginale, obie zaczęły umierać przy 250k km, jakość zamiennika mówi sama za siebie, odpuść tzw. uniwersalne, warsztat chciał być mądrzejszy i włożył zamiennik (walił błędami), oryginał z nieoryginalną kostką (nie pracował należycie), dopiero oryginały (w 2019r. po 325zł/szt.) zaczęły pracować bez zająknięcia (nowe sondy tydzień się wygrzewały, następnie przestały zgłaszać błędy grzałek).

Długoterminowa adaptacja mieszanki (LTFT) przekroczyła próg +25% dolewania dawki względem wzorcowej mapy w ECU silnika, to efekt niesprawnej sondy lambda (nieprawdziwe odczyty -- tam, gdzie masz brak sygnału).
To by tłumaczyło wysokie spalanie

Brr0waR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2021, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy

Post autor: Brr0waR » 11 sty 2022, 19:57

A więc sondy wymienione (denso, nie były dostępne oryginały a potrzebowałem auto na już), czujnik położenia wału wymieniony(ori). Auto sypie mi jeszcze takimi błędami

16730 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 - range, performance problem
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 ARN Błędy Pomocy

Post autor: vredota » 12 sty 2022, 04:13

Brr0waR pisze:
11 sty 2022, 19:57
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Aku sprawne? (nie spada poniżej 10.5V na rozruszniku?).
Brr0waR pisze:
11 sty 2022, 19:57
A więc sondy wymienione (denso, nie były dostępne oryginały a potrzebowałem auto na już), czujnik położenia wału wymieniony(ori). Auto sypie mi jeszcze takimi błędami [...]
Mój mechanik twierdzi, że w V6 z "naszych" lat produkcji w zamienniku = max. 2.5 roku pracy (jeśli w ogóle).
Brr0waR pisze:
11 sty 2022, 19:57
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
Bank 2, lewa strona pojazdu oraz silnika (od strony kierowcy):
16534+16536: wtyczki/wiązka lub komputer już podziękował zamiennikom.
Na chwilę także miałem DENSO, warsztat chciał na już, poczekaliśmy dwa dni i są oryginały.
Naprawdę lepiej poczekać chwilę a mieć sondy w oryginale niż zamienniki.

Podgrzewaniem sondy można przez chwilę się nie przejmować, jeśli po tygodniu, po skasowaniu błędów, znów, to reklamuj.

17538:
LTFT przekroczyło +25% (dolanie ilości paliwa), ściśle związane z sondami lub umierającymi wtryskami.
Walczysz z sondami, odpowiedź jak na tacy.

Do czasu uporania się z sondami (błędy) jeździj na samym Pb, później, im szybciej tym lepiej, na regulację LPG na drodze z sondą AFR (regulacja w OL), inaczej wszystko psu na budę, ECU silnika operuje na danych wejściowych (sondy, czujniki), buduje korekty (zużycie części, wahania jakości paliwa), LPG operuje na danych z ECU silnika a ECU, przez watchdoga, sprawdza, czy wszystko OK w widełkach tolerancji. I wyszło 17538: przekroczenie dopuszczalnej wartości LTFT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga