Masz VIN WAUZZZ4BZXN083131, więc łapiesz się na opcję "do", a to daje termostat 87*C.
Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ
heyvredota pisze: ↑05 sty 2022, 16:19Numer nadwozia 49000, termostat już 92 stopnie.
Termostat to czysta mechanika, rozrząd na pasku w V6 to pierwszy raz 120kkm/5lat, później już zalecane 100kkm/5lat, jeździsz z termostatem od 2013 (8 lat) a jedyny element, który można pominąć, po oględzinach, przy rozrządzie, to pompa wody, ale tylko z metalowym wirnikiem, plastikowy jest już w zestawie obowiązkowym. Przeciągnąłeś interwał wymiany termostatu o 3 lata, miał prawo się wykrzaczyć, jeśli zrobił 6-10 tysięcy cykli pracy (u nas jest czysto mechaniczny).
LPG potęguje wszystkie drobniejsze bolączki silnika, u Ciebie to dodatkowy element odbierający ciepło (ale i nasze V6 produkują dużą ilość ciepła, to nie współczesne TDI). Wymień na jakiś porządny zamiennik, nie oszczędzaj nadmiernie, spójrz na cenę trochę inaczej przez pryzmat stabilniejszej waluty (EUR/USD) i samemu sobie odpowiedz: ile jest warta część za 9EUR? a czy jest różnica między 12 a 16EUR a 18EUR? I czy warto bawić się w oszczędność 4EUR? (producent, hurtownik, detalista, wszyscy już po drodze zarobili, ile zostało na materiał i jakość? i czy warto ryzykować przegrzanie za parę EUR?).
Nad temperaturami na desce zbytnio się nie trzeba rozwodzić: ECU i licznik widzi wartość dokładną, ECU ją wykorzystuje a licznik pokazuje 90 w zakresie, OIDP, 82-105, aby wahaniami nie denerwować kierowcy (bo i po co Ci ta dokładna wartość w trasie?), po dłuższej jeździe wiarygodniejszym wskazaniem jest temperatura oleju (olej styka się bezpośrednio z mechaniką w ruchu, ciecz chłodzi przez płaszcz, a dodatkowo podstawa filtra oleju ma wymiennik ciepła ciecz-olej).
W oryginale termostatu szedł WAHLER, jeśli dobrze pamiętam.
Nie powinieneś zrobić przypadkiem rozrządu? (8 lat!).
Co do termostatu. to jak może Kolega zauważył, to wyjaśniam już, zamówiłem dwa oryginały, te z dwóch pierwszych linków, więc powinno być z tym w porządku. Z ostatnich obserwacji, to jak wnioskuje, ten termostat troszkę się odblokował, bo auto troszkę lepiej się nagrzewa, ... ale to i tak problem nie jest rozwiązany . Rozrząd był wymieniany ze 3-4 lata temu , a auto nie robi dużo kilometrów rocznie . Jak zrobi max 5 tyś. km. to będzie cud . Będzie nowa pompa wody SKF , napinacz jest w dobrym stanie, tylko rolkę na napinaczu wymienię, oraz wymienię rolkę na rozrządzie, bo troszkę luzu złapała.
pozdrawiam serdecznie
Dodano po 10 minutach 19 sekundach:
heyvredota pisze: ↑05 sty 2022, 16:19Numer nadwozia 49000, termostat już 92 stopnie.
Termostat to czysta mechanika, rozrząd na pasku w V6 to pierwszy raz 120kkm/5lat, później już zalecane 100kkm/5lat, jeździsz z termostatem od 2013 (8 lat) a jedyny element, który można pominąć, po oględzinach, przy rozrządzie, to pompa wody, ale tylko z metalowym wirnikiem, plastikowy jest już w zestawie obowiązkowym. Przeciągnąłeś interwał wymiany termostatu o 3 lata, miał prawo się wykrzaczyć, jeśli zrobił 6-10 tysięcy cykli pracy (u nas jest czysto mechaniczny).
LPG potęguje wszystkie drobniejsze bolączki silnika, u Ciebie to dodatkowy element odbierający ciepło (ale i nasze V6 produkują dużą ilość ciepła, to nie współczesne TDI). Wymień na jakiś porządny zamiennik, nie oszczędzaj nadmiernie, spójrz na cenę trochę inaczej przez pryzmat stabilniejszej waluty (EUR/USD) i samemu sobie odpowiedz: ile jest warta część za 9EUR? a czy jest różnica między 12 a 16EUR a 18EUR? I czy warto bawić się w oszczędność 4EUR? (producent, hurtownik, detalista, wszyscy już po drodze zarobili, ile zostało na materiał i jakość? i czy warto ryzykować przegrzanie za parę EUR?).
Nad temperaturami na desce zbytnio się nie trzeba rozwodzić: ECU i licznik widzi wartość dokładną, ECU ją wykorzystuje a licznik pokazuje 90 w zakresie, OIDP, 82-105, aby wahaniami nie denerwować kierowcy (bo i po co Ci ta dokładna wartość w trasie?), po dłuższej jeździe wiarygodniejszym wskazaniem jest temperatura oleju (olej styka się bezpośrednio z mechaniką w ruchu, ciecz chłodzi przez płaszcz, a dodatkowo podstawa filtra oleju ma wymiennik ciepła ciecz-olej).
W oryginale termostatu szedł WAHLER, jeśli dobrze pamiętam.
Nie powinieneś zrobić przypadkiem rozrządu? (8 lat!).
Co do termostatu. to jak może Kolega zauważył, to wyjaśniam już, zamówiłem dwa oryginały, te z dwóch pierwszych linków, więc powinno być z tym w porządku. Z ostatnich obserwacji, to jak wnioskuje, ten termostat troszkę się odblokował, bo auto troszkę lepiej się nagrzewa, ... ale to i tak problem nie jest rozwiązany . Rozrząd był wymieniany ze 3-4 lata temu , a auto nie robi dużo kilometrów rocznie . Jak zrobi max 5 tyś. km. to będzie cud . Będzie nowa pompa wody SKF , napinacz jest w dobrym stanie, tylko rolkę na napinaczu wymienię, oraz wymienię rolkę na rozrządzie, bo troszkę luzu złapała.
pozdrawiam serdecznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ
Panowie, wypowiem się ostatecznie , jak to jest z termostatem w tych autach, oraz jak jest z wymianą termostatu .
Jeżeli chodzi o termostat , to musi być ten numer oryginału 078121113F --> 87 stopnie.
tak jak ten na aukcji :
https://allegro.pl/oferta/termostat-078 ... 8769583665
Jeżeli kupicie z innym, podobnym numerem, gdzie będzie różnica w trzech początkowych numerach, a reszta będzie taka sama , to nie będzie on pasować . Ten termostat, w silnikach v6 jest zdecydowanie o większej średnicy , co do silników rzędowych te termostaty są mniejsze.
I teraz bardzo ważna informacja. Nie trzeba rozpinać rozrządu, aby ten termostat wymienić. Owszem, jest bardzo mało miejsca, by ściągnąć obudowę termostatu, gdyż przeszkadza ów pasek rozrządu. Wystarczy wtedy delikatnie popuścić rolkę napinającą pasek rozrządu, i gdy pasek rozrządu się poluźni, wówczas z koła paska rozrządu wystarczy z 1 centymetr sam pasek rozrządu tylko zsunąć,, i delikatnie , po tej czynności pasek w takim położeniu napiąć. Wówczas obudowa termostatu bezproblemowo zejdzie.
Jeżeli jest potrzeba wymienić rolkę napinającą pasek rozrządu , to wtedy trzeba ściągnąć z jednego koła paska rozrządu pasek, inaczej tej rolki nie wymienicie .
pozdrawiam Łukasz
Jeżeli chodzi o termostat , to musi być ten numer oryginału 078121113F --> 87 stopnie.
tak jak ten na aukcji :
https://allegro.pl/oferta/termostat-078 ... 8769583665
Jeżeli kupicie z innym, podobnym numerem, gdzie będzie różnica w trzech początkowych numerach, a reszta będzie taka sama , to nie będzie on pasować . Ten termostat, w silnikach v6 jest zdecydowanie o większej średnicy , co do silników rzędowych te termostaty są mniejsze.
I teraz bardzo ważna informacja. Nie trzeba rozpinać rozrządu, aby ten termostat wymienić. Owszem, jest bardzo mało miejsca, by ściągnąć obudowę termostatu, gdyż przeszkadza ów pasek rozrządu. Wystarczy wtedy delikatnie popuścić rolkę napinającą pasek rozrządu, i gdy pasek rozrządu się poluźni, wówczas z koła paska rozrządu wystarczy z 1 centymetr sam pasek rozrządu tylko zsunąć,, i delikatnie , po tej czynności pasek w takim położeniu napiąć. Wówczas obudowa termostatu bezproblemowo zejdzie.
Jeżeli jest potrzeba wymienić rolkę napinającą pasek rozrządu , to wtedy trzeba ściągnąć z jednego koła paska rozrządu pasek, inaczej tej rolki nie wymienicie .
pozdrawiam Łukasz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga