Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Silniki benzynowe
Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 28 gru 2021, 21:29

Panowie, umarł mi termostat , i towarzyszą temu typowe objawy. Załączony jest duży obieg, i auto jest nie dogrzane, a w skrajnie niskich temperaturach jest całkowicie zimno, gdy włączę grzanie. Temperatura silnika nie przekracza 60 stopni, bardzo sporadycznie. Tymczasowo zasłoniłem grill , aby go tak nie wychładzało, troszkę dłużej na gaz się przełącza.
Mam teraz problem z ustaleniem , jaki powinien tam iść termostat , bo są do wyboru dwa :

078 121 113 F -> 87 stopni

078 121 113 G -> 92 stopnie

i z tego co wnioskuje , to u mnie siedzi ten 92 stopnie , z tego co zauważyłem , jaką trzyma on temperaturę. Wskazówka temperatury jest dosłownie w pionie na 90 stopniach z delikatną odchyłką na prawo.
Wszędzie są dostępne te na 87 stopni, i zastanawiam się ewentualnie, czy to by była duża różnica dla niego ??

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie termostatu, czy jest jakaś szansa , że on się odblokuje. Bo czytałem , że takie przypadki też się zdarzają. Z tego co wyczytałem, to w środku tego termostatu jest jakiś czynnik , który odpowiada za rozszerzanie się , i kurczenie . Pamiętam , że moje auto przed naprawą dobrze jeździło, ale stało 3 tygodnie nie ruszane, ... po tych trzech tygodniach na chwile je odpaliłem, lpg się załączyło i zgasiłem. Tak teraz myślę, że przez taki zabieg, że termostat się co ledwo zagrzał, to mógł się zawiesić w tej jednej pozycji. Myślę teraz na postoju auto konkretnie zagrzać, tak aby ten czynnik w termostacie się konkretnie podgrzał , i może się sam odblokuje.... , mam trochę taką głupią nadzieję.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: vredota » 28 gru 2021, 22:12

Przy ostatnim rozrządzie poprzedni właściciel zamontował BEHR TH653392J, otwarcie 92 stopnie, lato czy zima, praca i temperatura bez uwag. VCDS w lecie pokazuje 93-97 stopni, w zimie 92, temperatury zamurowane.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: mat1324 » 28 gru 2021, 22:16

Do numeru VIN 4B-X-160000 montowany był termostat 87*C, a od numeru VIN 4B-X-160001 już 92*C.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 29 gru 2021, 02:09

mat1324 pisze:
28 gru 2021, 22:16
Do numeru VIN 4B-X-160000 montowany był termostat 87*C, a od numeru VIN 4B-X-160001 już 92*C.
końcówkę VIN mam 83131 więc wskazuje na to, że tutaj jest u mnie termostat 92 stopnie .

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
vredota pisze:
28 gru 2021, 22:12
Przy ostatnim rozrządzie poprzedni właściciel zamontował BEHR TH653392J, otwarcie 92 stopnie, lato czy zima, praca i temperatura bez uwag. VCDS w lecie pokazuje 93-97 stopni, w zimie 92, temperatury zamurowane.
z tego co wyczytałem ,to zamienniki lubią sprawiać problemu. Gdyby to nie było v6 to może o zamiennik bym się pokusił. Ale że lubią one zawodzić , to nie chce ryzykować powtórnym zwalaniem całego przodu , i wolę tutaj wstawić oryginał aso .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: mat1324 » 29 gru 2021, 13:57

A co masz na 10 miejscu w numerze VIN? Jest to oznaczenie roku modelowego.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 29 gru 2021, 20:36

mat1324 pisze:
29 gru 2021, 13:57
A co masz na 10 miejscu w numerze VIN? Jest to oznaczenie roku modelowego.
WAUZZZ4BZXN083131


w ogóle opowiem Wam dowcip :

zerkam na aukcje allegro i widzę, że są oryginały audi/wv po 40 zł. Tylko to są termostaty, które mają otwarcie w temperaturze 87 stopni . Piszę do sprzedającego, czy ma takim sam, tyle że by miał otwarcie przy 92 stopniach.
Oczywiście że takowy mają, a jego cena wynosi 188 zł. No bez przesady, zapytałem skąd jest taka różnica w cenie .... , serio ale przebitka jest konkretna......

co polecacie z zamienników ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: mat1324 » 01 sty 2022, 15:16

Przecież potrzebujesz termostat 87*C.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 02 sty 2022, 23:46

mat1324 pisze:
01 sty 2022, 15:16
Przecież potrzebujesz termostat 87*C.
Powiem Tobie Kolego, że mam tutaj właśnie małe obiekcje, które być może uda się wyjaśnić :

z oceny, kontroli wzrokowej patrząc na wprost, pod odpowiednio dobrym kątem na wskaźnik temperatury, to tak jak pisałem odczytuje temperaturę 90 stopni - 92 stopni. Wskazówka jest na 90 stopniach, i jest lekko przekrzywiona w prawo , czyli tym samym zakładam, że wskazuje owe 92 stopnie. Podług tego myślę, że siedzi u mnie właśnie termostat 92 stopnie.
Chyba, że jest tak , że mam termostat 87 stopni , i po prostu jego praca tak przebiega, że silnik, w tolerancji jego odchyłki podgrzewa się do owych 92 stopni.
Druga sprawa jest tego typu, że jak zagrzeje auto na postoju do owych 92 stopni , to jedzie elegancko gładko bez szarpnięć. Natomiast , jeżeli auto nie osiągnie owych 90 stopni , będzie miało 80 stopni przykładowo, to strasznie nim telepie, całe auto dosłownie drga . Na benzynie jeszcze jakoś spokojnie, bez szarpnięć jedzie , natomiast na LPG jest zdecydowanie gorzej. Nie można gwałtownie przyspieszać, bo inaczej wywołuje to konkretne drgania.
Z tego co wyczytałem na innym forum to termostat 87 Stopni -> 078 121 113 F niby jest przeznaczony do krajów tropikalnych. Po to , by auta się nie przegrzewały.

Chyba najbezpieczniej będzie kupić dwa termostaty, i przy demontażu sprawdzić jaki był zamontowany, i taki włożyć.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: vredota » 03 sty 2022, 15:22

Łukasz1981 pisze:
02 sty 2022, 23:46
Druga sprawa jest tego typu, że jak zagrzeje auto na postoju do owych 92 stopni , to jedzie elegancko gładko bez szarpnięć. Natomiast , jeżeli auto nie osiągnie owych 90 stopni , będzie miało 80 stopni przykładowo, to strasznie nim telepie, całe auto dosłownie drga . Na benzynie jeszcze jakoś spokojnie, bez szarpnięć jedzie , natomiast na LPG jest zdecydowanie gorzej. Nie można gwałtownie przyspieszać, bo inaczej wywołuje to konkretne drgania.zy demontażu sprawdzić jaki był zamontowany, i taki włożyć.
Samemu sobie odpowiedziałeś: winny LPG bo na Pb jest b/uwag. Sprawdź termikę reduktora, temperaturę gazu, oscyloskop z czasami wtrysków.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: bendzji » 03 sty 2022, 20:54

wskaźnik na liczniku pokazuje 90 stopni jeżeli temperatura silnika jest w zakresie 82-105 stopni ( jeżeli dobrze pamiętam , może 82-102 stopnie ) także ten trop jest błędny

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: mat1324 » 03 sty 2022, 21:53

Pamiętaj, że możesz mieć zły termostat i jak wsadzisz jego odpowiedni, to nadal będzie źle. Sprawdziłem numery po numerze VIN, więc muszą być poprawne. Mam etkę i nie ma żadnych wpisów, że to dla ciepłych krajów. Jedynie ograniczeniem jest numer VIN: "do" i "od".

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 04 sty 2022, 17:29

mat1324 pisze:
01 sty 2022, 15:16
Przecież potrzebujesz termostat 87*C.


Koledzy, poprosił bym o ostateczną pomoc w wyborze, a mianowicie :
wychodzi na to, że potrzebuje termostat na 87 stopni -> 078 121 113F i jest coś takiego :

https://allegro.pl/oferta/termostat-ory ... 0211254096 tyle że ten kosztuje 200 złociszy

znalazłem drugi, który według rozpiski też pasuje do mojego auta
https://allegro.pl/oferta/audi-a3-8l-8p ... 1620031283 kosztuje skromnie 87 złociszy, i i to byłby mój typ numer jeden zamiast tego pierwszego ma takie same cyferki jak tan za 200 złotych.
znalazłem też następny
https://allegro.pl/oferta/audi-a6-c5-1- ... 7680552138 i kosztuje skromne 57 złociszy, i to byłby mój typ numer 2 zamiast tego pierwszego. I co najważniejsze, również na swoim korpusie ma wytłoczoną literkę F, tak jak ten pierwszy za 200 zł, różnią się tylko pierwsze 3 cyferki.
I czy ktoś byłby mi w stanie wyjaśnić na czym polega różnica w tych trzech pierwszych cyferkach ??
Czy jest to partia produkcyjna , numer fabryki i tym podobne??

I teraz mam kolejne pytanie czy ten termostat w rozpiętości marginesu swej pracy, jakiejś zwłoki reakcji utrzyma mi temperaturę cieczy na poziomie 92 stopni ?? Muszę mieć u siebie na blacie 90 - 92 stopnie, bo w takiej temperaturze auto chodzi idealnie . Czy będzie on utrzymywał jednak sztywne 87 stopni ??

Czy do uzyskania 92 stopni potrzebuję przykładowo taki termostat :
https://allegro.pl/oferta/wahler-termos ... 1542360159

czy mógłby się wypowiedzieć ktoś , kto zmieniał termostat i wsadził powiedzmy termostat 87 stopni, i jaką miał wtedy temperaturę na blacie ? tak samo , czy ktoś wstawił termostat 92 stopnie, i jaką miał temperaturę na blacie ??

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 05 sty 2022, 03:22

vredota pisze:
03 sty 2022, 15:22
Łukasz1981 pisze:
02 sty 2022, 23:46
Druga sprawa jest tego typu, że jak zagrzeje auto na postoju do owych 92 stopni , to jedzie elegancko gładko bez szarpnięć. Natomiast , jeżeli auto nie osiągnie owych 90 stopni , będzie miało 80 stopni przykładowo, to strasznie nim telepie, całe auto dosłownie drga . Na benzynie jeszcze jakoś spokojnie, bez szarpnięć jedzie , natomiast na LPG jest zdecydowanie gorzej. Nie można gwałtownie przyspieszać, bo inaczej wywołuje to konkretne drgania.zy demontażu sprawdzić jaki był zamontowany, i taki włożyć.
Samemu sobie odpowiedziałeś: winny LPG bo na Pb jest b/uwag. Sprawdź termikę reduktora, temperaturę gazu, oscyloskop z czasami wtrysków.
Tylko to jest troszkę dziwne Kolego, bo auto przed usterką jeździło bez problemu, nawet jak się przełączyło na lpg przy 30 stopniach, to jechałem dalej, i bez problemu nagrzewało się do 90 stopni. Teraz, jak się nagrzeje do 90 stopni, to też śmiga elegancko, tyle że nie trzyma temperatury. bardzo szybko się wychładza , i wtedy zaczyna szarpać. Trochę mnie dziwi to, że coś ot tak samo z siebie by się popsuło gdy auto stało w miejscu . Reduktor, wtryski są nowe, ..... , i to z górnej półki. Tak sobie myślę, że przy większych prędkościach , gdy silnik jest wychłodzony, i tym samym ciecz chłodząca jest tak samo wychłodzona, i nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury, ani jej też utrzymać to siłą rzeczy owa ciecz chłodząca nie nagrzewa zbyt dobrze reduktora , co ma spory wpływ na ogrzanie gazu , i jego spalanie, i dlatego też właśnie autem szarpie.

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
mat1324 pisze:
03 sty 2022, 21:53
Pamiętaj, że możesz mieć zły termostat i jak wsadzisz jego odpowiedni, to nadal będzie źle. Sprawdziłem numery po numerze VIN, więc muszą być poprawne. Mam etkę i nie ma żadnych wpisów, że to dla ciepłych krajów. Jedynie ograniczeniem jest numer VIN: "do" i "od".
Auto kupione w 2013 roku, poprzedni właściciel wymieniał termostat , i ja go od tego momentu nie ruszałem , wszystko jeździło bezproblemowo aż miło.

Dodano po 6 minutach 29 sekundach:
bendzji pisze:
03 sty 2022, 20:54
wskaźnik na liczniku pokazuje 90 stopni jeżeli temperatura silnika jest w zakresie 82-105 stopni ( jeżeli dobrze pamiętam , może 82-102 stopnie ) także ten trop jest błędny
Ok , to mam już zamówione dwa termostaty na 87 stopni, tak jak po numerze vin wskazuje. A czy potraficie mi wyjaśnić dlaczego do pewnego momentu były 87 stopni, i dodatkowo był też 92 stopnie ??

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: Łukasz1981 » 05 sty 2022, 11:35

vredota pisze:
28 gru 2021, 22:12
Przy ostatnim rozrządzie poprzedni właściciel zamontował BEHR TH653392J, otwarcie 92 stopnie, lato czy zima, praca i temperatura bez uwag. VCDS w lecie pokazuje 93-97 stopni, w zimie 92, temperatury zamurowane.
a jaki masz numer vin ??

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomoc w wyborze termostatu a6 c5 2.4 v6 ARJ

Post autor: vredota » 05 sty 2022, 16:19

Łukasz1981 pisze:
05 sty 2022, 11:35
a jaki masz numer vin ??
Numer nadwozia 49000, termostat już 92 stopnie.

Termostat to czysta mechanika, rozrząd na pasku w V6 to pierwszy raz 120kkm/5lat, później już zalecane 100kkm/5lat, jeździsz z termostatem od 2013 (8 lat) a jedyny element, który można pominąć, po oględzinach, przy rozrządzie, to pompa wody, ale tylko z metalowym wirnikiem, plastikowy jest już w zestawie obowiązkowym. Przeciągnąłeś interwał wymiany termostatu o 3 lata, miał prawo się wykrzaczyć, jeśli zrobił 6-10 tysięcy cykli pracy (u nas jest czysto mechaniczny).

LPG potęguje wszystkie drobniejsze bolączki silnika, u Ciebie to dodatkowy element odbierający ciepło (ale i nasze V6 produkują dużą ilość ciepła, to nie współczesne TDI). Wymień na jakiś porządny zamiennik, nie oszczędzaj nadmiernie, spójrz na cenę trochę inaczej przez pryzmat stabilniejszej waluty (EUR/USD) i samemu sobie odpowiedz: ile jest warta część za 9EUR? a czy jest różnica między 12 a 16EUR a 18EUR? I czy warto bawić się w oszczędność 4EUR? (producent, hurtownik, detalista, wszyscy już po drodze zarobili, ile zostało na materiał i jakość? i czy warto ryzykować przegrzanie za parę EUR?).

Nad temperaturami na desce zbytnio się nie trzeba rozwodzić: ECU i licznik widzi wartość dokładną, ECU ją wykorzystuje a licznik pokazuje 90 w zakresie, OIDP, 82-105, aby wahaniami nie denerwować kierowcy (bo i po co Ci ta dokładna wartość w trasie?), po dłuższej jeździe wiarygodniejszym wskazaniem jest temperatura oleju (olej styka się bezpośrednio z mechaniką w ruchu, ciecz chłodzi przez płaszcz, a dodatkowo podstawa filtra oleju ma wymiennik ciepła ciecz-olej).

W oryginale termostatu szedł WAHLER, jeśli dobrze pamiętam.
Nie powinieneś zrobić przypadkiem rozrządu? (8 lat!).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl