https://allegro.pl/listing?string=%22T4 ... cription=1
Silnik 2.0 TDI bierze olej
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Na allegro jest tego pełno i kosztuje ok. 40 zł
. Potem wystarczy tylko go ustawić po konkretny silnik i można sprawdzać. Oczywiście nie można z nim jeździć, bo nie uszczelnia on rurki.
https://allegro.pl/listing?string=%22T4 ... cription=1
https://allegro.pl/listing?string=%22T4 ... cription=1
-
2eng@
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1
- Rejestracja: 22 paź 2021, 18:51
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Witam,
Otóż też mam problem ze swoją Audi 2.O tdi 177 bierze ok. 1l oleju na 3tyś km..... dodam tylko, że brak wycieków silnik suchy jak pieprz turbo suche intercooler tez ok. Drugi temat to czasami gdy jadę w deszcz blokują mi się hamulce pedał robi się mega twardy tak jakby wspomagania nie było.. Co Wy na ten temat?:)
Byłem u pewnych magików od Audi i podrzucili mi pewien pomysł słuchajcie:
Podobno Audi A6 C7 2.O tdi 177 konna miała kiedyś akcję serwisową z wymianą pokrywy zaworów że odpowietrzenie nie działało prawidłowo (dzwoniłem do serwisu, i powiedzieli mi ze moja audi NIE była objętą tą akcją....) jest to również połączone z odpowietrzeniem które idzie od pompy vacum i że jest to wspólne z tym że tracę czasami hamulce że tworzy się ciśnienie za duże i olej jest spalany po prostu w komżę spalin (nie jest odprowadzany z powrotem do misy olejowej).
Co powiecie na taką teorię ?
Pozdrawiam
Otóż też mam problem ze swoją Audi 2.O tdi 177 bierze ok. 1l oleju na 3tyś km..... dodam tylko, że brak wycieków silnik suchy jak pieprz turbo suche intercooler tez ok. Drugi temat to czasami gdy jadę w deszcz blokują mi się hamulce pedał robi się mega twardy tak jakby wspomagania nie było.. Co Wy na ten temat?:)
Byłem u pewnych magików od Audi i podrzucili mi pewien pomysł słuchajcie:
Podobno Audi A6 C7 2.O tdi 177 konna miała kiedyś akcję serwisową z wymianą pokrywy zaworów że odpowietrzenie nie działało prawidłowo (dzwoniłem do serwisu, i powiedzieli mi ze moja audi NIE była objętą tą akcją....) jest to również połączone z odpowietrzeniem które idzie od pompy vacum i że jest to wspólne z tym że tracę czasami hamulce że tworzy się ciśnienie za duże i olej jest spalany po prostu w komżę spalin (nie jest odprowadzany z powrotem do misy olejowej).
Co powiecie na taką teorię ?
Pozdrawiam
-
ollyon86
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 351
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Nie chcę zakładać nowego tematu, mam pytanie gdzie można wkręcić manometr aby sprawdzić ciśnienie oleju dla silnika CRT 3.0 TDI?
-
Pele2151988
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Mi mechanik powiedział jak ściągnął wąż od odmy i tam dmuchalo białym dymem i jak powiedziałem o oleju też odrazu stwierdził wymianę uszczelki pokrywy zaworow2eng@ pisze: ↑22 paź 2021, 19:36Witam,
Otóż też mam problem ze swoją Audi 2.O tdi 177 bierze ok. 1l oleju na 3tyś km..... dodam tylko, że brak wycieków silnik suchy jak pieprz turbo suche intercooler tez ok. Drugi temat to czasami gdy jadę w deszcz blokują mi się hamulce pedał robi się mega twardy tak jakby wspomagania nie było.. Co Wy na ten temat?:)
Byłem u pewnych magików od Audi i podrzucili mi pewien pomysł słuchajcie:
Podobno Audi A6 C7 2.O tdi 177 konna miała kiedyś akcję serwisową z wymianą pokrywy zaworów że odpowietrzenie nie działało prawidłowo (dzwoniłem do serwisu, i powiedzieli mi ze moja audi NIE była objętą tą akcją....) jest to również połączone z odpowietrzeniem które idzie od pompy vacum i że jest to wspólne z tym że tracę czasami hamulce że tworzy się ciśnienie za duże i olej jest spalany po prostu w komżę spalin (nie jest odprowadzany z powrotem do misy olejowej).
Co powiecie na taką teorię ?
Pozdrawiam
Szelag
-
Jareknb
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Biała
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Mam co prawda 3.0 ale nie chce zakładać nowego tematu. Obróciło mi panewki na wale, oprócz wału zostały też zchonowane cylindry i dotarte zawory. Niestety silnik bierze olej, od wymiany po tysiącu km zrobiłem 5 tyś i poszło od Max do prawie min, więc wziął co najmniej litr, silnik jest suchy, przed naprawą dolewałem może pół litra ślę na 15 tyś. Co sie dzieje? Myślałem że to będzie już jeździć a tu kicha.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Witam,
Temat jak widać dość stary, ale nikt z biorących udział w dyskusji nie napisał jakie było rozwiązanie problemu. Dajcie znać.
Mam też problem z "braniem" oleju - silnik 2,0TDI CGLB 170KM, przebieg 172 000 km. Auto chodzi jak nowe, nie dymi, wydech czysty jak nowy. Podejrzewam w moim przypadku problem z odmą, wymieniłem już wprawdzie samą membranę, ale wydaje mi się, że olej dalej ginie (na razie przejechałem może ze 400 km), jednak słyszałem, że problem może tkwić nie w samej membranie odmy, a w całej pokrywie zaworów, w której są ponoć jakieś tam kanały i mogą być one zatkane. Na przejechane 2000km zniknął mi prawie litr oleju. Na dniach zajrzę do rury dochodzącej do turbiny czy jest tam olej.
Będę wdzięczny jeśli napiszecie jak rozwiązaliście problem.
Temat jak widać dość stary, ale nikt z biorących udział w dyskusji nie napisał jakie było rozwiązanie problemu. Dajcie znać.
Mam też problem z "braniem" oleju - silnik 2,0TDI CGLB 170KM, przebieg 172 000 km. Auto chodzi jak nowe, nie dymi, wydech czysty jak nowy. Podejrzewam w moim przypadku problem z odmą, wymieniłem już wprawdzie samą membranę, ale wydaje mi się, że olej dalej ginie (na razie przejechałem może ze 400 km), jednak słyszałem, że problem może tkwić nie w samej membranie odmy, a w całej pokrywie zaworów, w której są ponoć jakieś tam kanały i mogą być one zatkane. Na przejechane 2000km zniknął mi prawie litr oleju. Na dniach zajrzę do rury dochodzącej do turbiny czy jest tam olej.
Będę wdzięczny jeśli napiszecie jak rozwiązaliście problem.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Pele2151988, jak rozwiązałeś problem z "braniem" oleju? Co ostatecznie było przyczyną?
Mam to samo...
Mam to samo...
-
krzycho666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2
- Rejestracja: 07 kwie 2025, 14:51
- Imię: krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A4 B8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
podpowie ktoś jak rowiązał problem poboru oleju ?
Re: Silnik 2.0 TDI bierze olej
Panowie równie borykam się z ubytkiem oleju w cglc
czy komuś udało się rozwiązać problem ?








