Witam,
Auto dokladniej to Allroad 2004 .
1. Auto zgasło na światłach i już nie zapaliło
2. Akurat zgasło pod ASO Fiat - potwierdzili ,że padła VP44 (błąd sterownika )
3. Sterownik wyjęty wysłany do naprawy - po założeniu auto nie odpala (brak błędów sterownika ).
4. Pompa w ogólnie nie daje cisnienia na wtryskiwacze - po poluzowaniu nakrętek przy wtryskach ledwo się sączy paliwo .
Ale pojawił się inny problem Silnik kręci jakby bez kompresji - nawet na "autostart" . Nie słychać żanych stuków w sliniku.
Mechanik podjechał rzucic okiem i powiedział, że :
1. Musi zrzucić cały przód i sprawdzić ustawienie rozrządu ~900zł
2. Jak będzie przestawiony - zrzucać głowice - mogłby pogiąć się zawory i połamać
I teraz naprawa pompa + remontem silnika 6-10 tysięcy . Gdyby nie podejrzenie ,że silnik padł to od razu robilibyśmy pompę . (Auto mamy 8 Lat od przebiegu 130tys -obecnie ma 250tys. Ostatnio nowy komplet sprzegla, nowe opony, nowe tarcze i klocki przod i tyl ORI ASO , poduszki zawieszenia - tazke wlozone sporo $$$) .
Czy jak kupię blokady rozrzadu z CHRL takie firmy "YAto..pier" to - czy bez rozbierania całego przodu auta - podejme próbe zalozenia blokad (wał + wałki + pompa) - czy jak nie będą pasowały to potwierdzi ,że rozrzad przeskoczył ?
Dodam ,że auto Ojca także mam 100km w jedna storne i raczej czas na weekend żeby coś pogrzebać przy nim .
[BCZ 2.5 163KM] Padła pompa VP44 i prawdopodobnie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 cze 2021, 19:31
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Alaska
Re: [BCZ 2.5 163KM] Padła pompa VP44 i prawdopodobnie silnik
Witam.
Miałem dokładnie to samo.
Po pierwsze co wysłałeś do naprawy? całą pompę czy tylko płytkę?
Po drugie jaki błąd konkretnie? Nie ma czegoś takiego jak błąd sterownika.
Po trzecie z uszkodzonym sterownikiem pompa nie będzie pompować paliwa.
Po czwarte pogoń pałą tego mechanika, do sprawdzenia ustawienia rozrządu nie trzeba niczego zrzucać.
Po piąte zdejmij pokrywy kół napędu wałków rozrządu i zobacz organoleptycznie stan paska zębatego, jego napięcie.
Jeżeli silnik pracuje cicho nic ci się nie przestawiło. Nie zrzucaj żadnych głowic.
I jeszcze raz pogoń pałą tego mechanika.
Miałem dokładnie to samo.
Po pierwsze co wysłałeś do naprawy? całą pompę czy tylko płytkę?
Po drugie jaki błąd konkretnie? Nie ma czegoś takiego jak błąd sterownika.
Po trzecie z uszkodzonym sterownikiem pompa nie będzie pompować paliwa.
Po czwarte pogoń pałą tego mechanika, do sprawdzenia ustawienia rozrządu nie trzeba niczego zrzucać.
Po piąte zdejmij pokrywy kół napędu wałków rozrządu i zobacz organoleptycznie stan paska zębatego, jego napięcie.
Jeżeli silnik pracuje cicho nic ci się nie przestawiło. Nie zrzucaj żadnych głowic.
I jeszcze raz pogoń pałą tego mechanika.
Re: [BCZ 2.5 163KM] Padła pompa VP44 i prawdopodobnie silnik
AUTO NAPRAWIONE
1. Zmieniłem mechanika - który sugerował remont silnika za 5-8 kzł
2. Auto naprawione : Cała pompa wysłana do naprawy do Lublina do Bosch Service - kompletna regeneracja 1650 (wymienili tez sterownik ). Moge podac namiar na serwis - dzwoniłem po róznych serwisach i ceny wachały sie 1650-3500 za regeneracje .
3. Mechanik za wyjecie / wlozenie pomomy i ustawienie pozniej kata wzial tylko 300 pln , sam musiałem dopisać pompe do immo bo juz tego nie był w stanie sam ogarnac - nawet jak mu dałem PIN do immo .
4. Auto pali na dotyk , ma moc - jezdzi lepiej niz przed padnieciem pompy . Jak na razie dwa tygodnie - zobaczymy jak bedzie dalej .
Także z mechanikami jak z lekarzami.... lepiej potwierdzić diagnozę u dwóch niezależnych.
1. Diagnoza w FIAT naprawa 5-7 tysiecy (sama pompa)
2. Warsztat Diesel z 25 doswiadczeniem 6 tysiecy
3. Mechanik uszkodzony silnik + pompa ~10 tysiecy
4. Ostatni Mechanik wyjecie i wlozenie i regulacja razem z regeneracja pompy 1950 zł
Pytałem też u kilku innych mechaników , których miałem powiedzy do 1 km od domu - nikt nie chciał podjąć się w ogóle naprawy.....
1. Zmieniłem mechanika - który sugerował remont silnika za 5-8 kzł
2. Auto naprawione : Cała pompa wysłana do naprawy do Lublina do Bosch Service - kompletna regeneracja 1650 (wymienili tez sterownik ). Moge podac namiar na serwis - dzwoniłem po róznych serwisach i ceny wachały sie 1650-3500 za regeneracje .
3. Mechanik za wyjecie / wlozenie pomomy i ustawienie pozniej kata wzial tylko 300 pln , sam musiałem dopisać pompe do immo bo juz tego nie był w stanie sam ogarnac - nawet jak mu dałem PIN do immo .
4. Auto pali na dotyk , ma moc - jezdzi lepiej niz przed padnieciem pompy . Jak na razie dwa tygodnie - zobaczymy jak bedzie dalej .
Także z mechanikami jak z lekarzami.... lepiej potwierdzić diagnozę u dwóch niezależnych.
1. Diagnoza w FIAT naprawa 5-7 tysiecy (sama pompa)
2. Warsztat Diesel z 25 doswiadczeniem 6 tysiecy
3. Mechanik uszkodzony silnik + pompa ~10 tysiecy
4. Ostatni Mechanik wyjecie i wlozenie i regulacja razem z regeneracja pompy 1950 zł
Pytałem też u kilku innych mechaników , których miałem powiedzy do 1 km od domu - nikt nie chciał podjąć się w ogóle naprawy.....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga