Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
ADX666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 15:53
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: ADX666 » 25 lis 2021, 16:10

Witam,
Przerabiał już może ktoś problem z blokującymi się kołami w a6 c5 quattro tiptronic sedan ?Dałem najpierw auto na regenerację maglownicy oraz zbieżność i wymianę czujnika przedniego abs , po wymianie tego pojawił się błąď że tylny czujnik abs padł został wymieniony i od wymiany tego czujnika tylnego zaczęły się problemy od 20km/h mam albo blokowane koła tylne albo przednie.Odepnę czujnik ten tylny wymieniony i problem znika ... ale abs'y wtedy nie działają wiadomo wtedy na kokpicie esp abs .Co już w tym kierunku zrobiłem:
*Sprawdziłem od ESP ABS bezpieczniki
*Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku hamulcowym i kostke co jest podpięta do niego
*Odłączałem akumulator w celu resetu
*Na vcds kiedy podpinam go i wejdę w zakładkę abs nie ma błędów jedynie na zegarach na pomarańczowo przez ten czas świeci się abs po wyjściu już nie ale to tak ma być z tego co mówili,
*Robiłem test prędkości kół każde wskazuje tyle samo , z tym że nie wiem czemu na postoju pokazuje prędkość 1km/h na każdym kole.Szczerze nie wiem co tu dalej robić mechanik rozłożył ręce ja już tymbardziej bo się nie znam na tym i auto unieruchomione stoi .Jak ktoś ma jakieś sugestię bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam
Krystian

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: sabuk2006 » 25 lis 2021, 16:39

Witam.

Nie napisałeś, czy czujniki są nowe, czy używane.
Wg mnie sprawdziłbym omomierzem oporność wszystkich czujników.
Nie jestem pewny, czy wszystkie maja ta samą oporność, ale na pewno powinny parami być takie same.
Jeśli jest duża różnica to takie problemy są, kiedyś miałem taką samą sytuację w seacie.
Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam.

ADX666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 15:53
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: ADX666 » 25 lis 2021, 17:03

Właśnie czujniki są nowe ze sklepu z częściami do aut, ale wtedy ten jeden by wyszło że wadliwy od nowości? Bo to się dzieje tylko wtedy kiedy ten tylny podłączę i to jest najgorsze bo jak nie jedno koło z tyłu gdzieś zblokuje to przejdzie na przód wypnę go fakt absu nie ma ale jechać można bez problemu ręce opadają jutro zmierzę czy na lewym i prawym tylnym są takie same wartości. Generalnie takie pytanko jeszcze czy auto na postoju nie powinno pokazywać 0km/h? Bo mi na vcds wskazuje 1km/h a auto w miejscu stoi

Dodano po 4 minutach 17 sekundach:
A te napięcie jest ogólnie zróżnicowane? W sensie jak tylna oś to dwa koła te same napięcie, a jak przednia oś te same napięcie? Czy tu wszystkie 4x muszą mieć taką samą wartość napięcia?

Dodano po 1 godzinie 41 minutach 43 sekundach:
Ogólnie sprawdziłem napięcie z tyłu i wyniki takie:
Pasażer tył prawa strona:
4.6 do 4.7V
Opór 1.51

Tył kierowca lewa strona:
4.6V
Opór 1.54
Tu nie widzę nic co by mogło kolidować.
Jutro zabieram się z rana za przód, ściągnę koła i obadam co tam jest grane może to z przodu coś nawalone jest a jak odłączałem z tyłu bo myślałem że ten czujnik zepsuty to i tak abs nie działał i nie blokowało kół więc nawet gdybym z przodu odłączył efekt by był ten sam bo abs nieaktywny i by nie blokowało żadnego koła taki w sumie mały wniosek.

ADX666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 15:53
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: ADX666 » 26 lis 2021, 10:10

Mała aktualizacja danych
PRZÓD KIEROWCA
4.5V
Natężenie 1.24 1.25

PRZÓD PASAŻER
4.56V
Natężenie 1.12

Z Natężeniembz przodu coś jest nie tak różnice duże między tyłem. Co tu przyczyną może być?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: sabuk2006 » 26 lis 2021, 17:16

Witam.
A jakiś błąd pokazał VAG VCDS ? Być może jest to spowodowane uszkodzonymi, zanieczyszczonymi koronkami/tarczkami odpowiedzialnymi za generowanie impulsów. Sam czujnik sprawdzasz mierząc jego oporność która powinna wynosić ok 1-1,5 kOhm
Pozdrawiam.

ADX666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 15:53
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C5 2.8 quattro problem z blokowaniem się kół przy 20km/h

Post autor: ADX666 » 26 lis 2021, 18:29

Witam,
Na vcds nie ma błędów , na Wow'ie również czysto nawet wtedy kiedy koła blokuje nie doprowadza to do stanu aby błąd wywaliło.Szczerze to ja już nie wiem co tu jest grane .Ogólnie też obstawiam coś z koronkami ale nigdy tu takich problemów z hamulcami nie było jak teraz są ,istny cyrk na kółkach z tym,że od 20km/h załącza się tryb rosyjskiej ruletki . Chyba nic tu nie wyczaruję więcej i pozostaje do elektromechanika auto oddać ,bo nawet błędów nie ma i nie wiadomo gdzie przyczyny szukać może sterownik abs zaczyna się sypać ale wtedy by był chyba jakiś błąd na vcdsie czy też wowie .

Dodano po 6 minutach 57 sekundach:
Z tego co wiem czujnik pod pedałem od hamulca był wymieniany bo jak mechanik robił przedni czujnik abs bo wtedy jeszcze vcds wykrywał błąd na nim to po wymianie jego kolejnym błędem był czujnik pod pedałem hamulca wymieniony został i wtedy po wymianie tego wykazało czujnik tylny i został też wymieniony od tego momentu po tych wymianach problem blokujacych kół pojawił się jedynie pomaga odpiecie czujnika np z tylu kół nie blokuje ale abs nie ma wtedy i to taka kij nie robota
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga