od zawsze się zbierałem żeby tutaj zaprezentować autko lecz jakoś nigdy nie było czasu. Tak więc, jestem posiadaczem Audi A6 C6 3.0 TDI z kodem silnika BMK od około 3,5 roku.
Przez ten czas auto przeszło dużo niestety napraw serwisowych, według licznika gdy kupiłem było 280tyś km, lecz prawdopodobnie musiało być dość sporo zaniżone, wraz z mechanikami oscylowaliśmy na poziomie 500-600 tyś km. Na chwilę obecną autem jedzie się jak nowym, aczkolwiek wiele rzeczy zostało zrobione, prowadzę zeszycik wraz z każdą naprawą, usprawnieniem.
Z wyposażenia nie była to najbogatsza wersja, mianowicie:
- Rok produkcji: 2005
- Silnik: 3.0 TDI BMK - przy zakupie na liczniku 280tyś. + DPF niestety
- Skrzynia: Tiptronic
- Zawieszenie: 1BE - o tym później - kombinacje
- Bixenon na pokładzie
- Nagłośnienie BOSE
- Wnętrze czarne, bez SLINE, fotele czarne skórzane, z wysuwanym podnóżkiem - manualne
- Pakiet zewnętrzny - standard - bez sline
- Tylne lampy na ledach
- Czujniki parkowania tylko z tyłu
- Kolorowy FIS + duży wyświetlacz
- Bez pneumatyki
Auto zakupione w tym dniu, na 17 kołach ori Audi, prawdopodobnie założone z A4 B8. Zakupione z pojawiającym się błędęm ESP po około 15 minutach jazdy.
Zdjęcia w linku:
https://photos.app.goo.gl/x2486Knye4srvbV8A
23.06.2018
Po trzech dniach od zakupu padła niestety skrzynia, podczas redukcji z 3 na 2 zgubiła biegi po prostu na prostej drodze przy jeździe bez gazu. Pęknięty kosz w skrzyni.
Remont skrzyni: ponad 5000zł
Przy okazji serwis olejowy silnika wraz z filtrami.
Przebieg: 280 tyś
24.07.2018
Wymiana szyby czołowej na nową w dniu wyjazdu nad morze - niestety - 550zł.

09.2018
Wymiana filtra i oleju w skrzyni biegów - koszt 650zł - 285tyś km.
10.2018
Wymiana akumulatora na nowy FIAMM - 110 Ah 950A - koszt 550zł
Zalany bagażnik - rozbieranie całej tapicerki, suszenie komputerów, uszczelniono 3 lampę stopu.
https://photos.app.goo.gl/kNWMZWxNnW25dbB56
11.2018
Rozładowany nowy akumulator do zera, następna diagnoza nie doładowywanie, pobór prądu na postoju po wygaśnięciu systemów.
Dodatkowo przestał działać parktronic, wszystko prawdopodobnie przez zalanie.
12.2018
Testowanie akumulatora w dalszym ciągu, zdiagnozowałem grzejący się przewód o klemy przy masce - naprawiono.
Następnie został wymieniony czujnik parkowania - 50zł
Dodatkowo wymiana sterownika akumulatora na inny używany - 100zł.
01.2019
Duży serwis:
- Wymiana kompletu wycieraczek na nowe Bosch - 120 zł
- Konieczna wymiana akumulatora na VARTA 110Ah 920A - 640zł
- Regeneracja alternatora - 290zł
- Polerowanie lamp - 100zł
- Soczewki Koito Bi LED - 530 zł.
Czas na zdjęcia:
Przed wymiana soczewek - oryginalny bixenon:
https://photos.app.goo.gl/f6rjHSDMyH3rb7k48
Spolerowana lampa + barwa światła bixenon:
https://photos.app.goo.gl/BD6esk1HCmSwecRC7
Po wymianie soczewek - zdjęcie robione w tym samym miejscu co na bi xenonie:
https://photos.app.goo.gl/s84gUUr7eDeJN1Xo9
Kilka zdjęć całego auta - sezon zimowy na kołach 17.
https://photos.app.goo.gl/YWpEVZK9FUaupSp7A
02.2019 - problemów ciąg dalszy
W lutym ponownie zalało mi bagażnik, wymieniłem uszczelkę bagażnika ponieważ była w kiepskim stanie wraz z demontażem całej tapicerki ponownie.
Następnym problemem pojawiło się resetowanie całego MMI, w ostateczności się już nie włączało.
03.2019
Auto zostało oddane do elektryka, został naprawiony wzmacniacz BOSE, wymieniony tuner radiowy, wgrano najnowszy soft wraz z mapami oraz tłumaczenie na polski.
Mogę polecić magika który mi to robił, zajmuje się naprawą wzmacniaczy i tunerów.
Tuner używany: 100zł
Naprawa wzmacniacza - 500zł
Mapa, polski, soft - 300zł
04.2019
Zakupiłem na sezon letni alufelgi 18 od Audi TT - 9j ET52, następnie zostały odświeżone.
Zdjęcia poniżej:
https://photos.app.goo.gl/VHGjt6zsU6Usc18L6
Po odświeżeniu i założeniu:
https://photos.app.goo.gl/rp65dRqTj9o2FveB8
05.2019
Wymiana tuleji wachacza, wymiana filtrów
Wymiana łączników stablizatora. - 296 tyś. km
09.2019
Wymiana tarcz hamulcowych i klocków z tyłu, zamontowano zestaw ATE - nacinane - 720zł
10.2019
Wymiana filtrów i oleju - 720 zł
Wymiana wiązki hamulca ręcznego - 100zł
01.2020
Wymiana tarcz hamulcowych i klocków ATE POWERDISC - nacinane - 1040zł
https://photos.app.goo.gl/X84JB5oD7dwRAfxx8
02.2020
Usunięto fizycznie klapy kolektora, wyczyszczono cały kolektor, wymieniono uszczelki EGR i trójnik od wody ponieważ sączyło się delikatnie.
03.05.2020 - największa awaria - 320 tyś. km.
Jadąc sobie spokojnie 130km/h na drodze ekspersowej, na tempomacie nagle silnik zaczął dosyć głośno hałasować. Mniej więcej około 20 km wcześniej poczułem lekkie szarpnięcie, odpuszczenie i dodanie gazu takie jak by. Na lawecie wróciła do mechanika, po ściągnięciu miski olejowej była diagnoza. W misce był kawałek korbowodu, okręciła się panewka, dodatkowo pękł cały korbowód.
Rozebrano silnik, blok silnika pozostawiał wiele do życzenia - stąd 320 tyś które miał na liczniku nie jest prawdą. Blok silnika porysowany w miejscu pracy tłoków, tłoki powypalane. Decyzja - nowy słupek. Znalazłem silnik z auta powypadkowego z niemczech - od pierwszego właściciela, 130 tyś, dodatkowo do wglądu dostałem książkę serwisową wraz z aktualnymi przeglądami ASO - przebieg prawdziwy. Po około tygodniu przyjechał słupek z niemczech, został rozebrany rozrząd wyglądał bardzo dobrze. Cały silnik przeszedł gruntowny przegląd.
- Zakup słupka - 5000zł
- Kompletny rozrząd z łańcuchami, ślizgami, zębatkami + napęd pompy wysokiego ciśnienia - 2100zł - proszę nie komentować że nie prawda, po prostu mam bardzo bardzo duże upusty ze wzgl. na ilość części które biorę na firmę
- Olej silnikowy Castrol EDGE - 14L
- Uszczelki wału korbowego
- Uszczelniacze chłodnicy oleju
- Uszczelka kolektora wydechowego
- Uszczelka kolektora ssącego
- Uszczelki pokrywy zaworów
- 2x filtr oleju
- Pompa wody
- Pasek wielorowkowy
- Koło pasowe
- Elektromagnes rozrusznika
- Podstawa filtra oleju
Poniżej zdjęcia:
https://photos.app.goo.gl/xsyKfW7DRuK2z1Z97
09.2020
Wymiana klocków tył - 400 zł
Zdecydowałem się na wycięcie tłumików końcowych i zrobienia przelotu. Dźwięk dużo lepszy - za głośno nie było.
https://photos.app.goo.gl/5RrH6R1Z5yz2yvdQ8
03.2021
Wymian filtrów oraz oleju
Wymiana końcówek drążków
Wymiana pompy VACUM
Wypalanie filtra DPF - zapchany
Dokręcenie kierownicy ponieważ się poluzowała
Przegląd całego zawieszenia
Komplet nowych opon letnich
05.2021 - ogarnąć zawieszenie
Generalnie problem zawieszenia był tego typu że, przód siedział wysoko i był twardy, tył siedział nisko i było twardo. Sprawdziłem jakie mam zawieszenie okazało się że 1BE. W Etce znalazłem jakie sprężyny były montowane do 1BE, okazało się że z przodu były założone zwykłe sprężyny do standardowego zawieszenia. Wjechał komplet Jamex - 40mm.
Wygląd auta na sprężynach jakie były zamontowane przy kupnie, tam gdzie wyżej przód, tam gdzie niżej tył:
https://photos.app.goo.gl/c6xGXQNtnjtAhcvw9
Po wymianie sprężyn już sie ładnie prezentuje:
https://photos.app.goo.gl/ZK15EmjowpmZ2Wbd6
07.2021
Klocki tył
Nabicie klimy
Zbieżność 3D
10.2021 - Kolejna laweta
Kilkultornie był wypalany DPF, w ostateczności skończyło się trubo na trasie. Znowu laweta. Odrazu, jak auto było na podnośniku, wywalony został DPF została pusta puszka. Tak więc jest katalizator i reszta przelot
Pompa wody - 200 zł - reklamacja starej
Filtry + oleje
Chłodniczka spalin EGR - wymiana na nową
Wycinanie DPF
Wyprogramowanie DPF
Regeneracja Turbo
Podsumowując sporo rzeczy zostało zrobione, przysporzyła mi wiele nerwów, złości, chęci sprzedaży. W związku z pracami po stronie mechanicznej od 3 lat maluję zderzak w niej, niestety.
Plany na auto są takie:
- Wymiana zderzaka przedniego na polift sline
- Dołożenie spoilera na klapę
- ogarnąć tylną belkę, jedno koło jest głębiej niż drugie.
Zapraszam do oceny autka.

Pozdro !
