Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 16 paź 2021, 16:56

Siemanko Panowie. Dalej walczę ze swoją audi a6 c7 i powiedziałem, że nie odpuszczę :) Stuki które nadal nie ustały pomimo wymienionych tuleji wachacza + tuleji stabilizatora. Dziś byłem na stacji diagnostycznej w Lublinie auto perfekt na Nałkowskich ( polecam !!! ) bo speedcar to badziewie jakich mało :)
Gościu zobaczył, że górny wachacz jest wybity i bede podejmowal się wymiany w poniedziałek u mechaniora. Powiedzcie czy ma to wpływ także na drgania auta podczas hamowania ? jak jest uszkodzony ? Bo podczas jazdy to non stop puka i strzela :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie

Post autor: mat1324 » 16 paź 2021, 22:43

Jeśli jest wybity na sworzniu, to może stukać, ale jeśli pęknięta jest tuleja, to raczej nie. Nie ma wpływu na drgania, bo raczej dolne powodowałyby taki efekt.

Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 18 paź 2021, 15:22

Odnośnie tych stuków to problem rozwiązany, skończyło się na grzaniu palnikiem bo wiadomo, że śruba nie chciała puścić :)
2 górne wachacze L strona wymienione i cisza <brawo
Ale odnośnie wibracji na aucie przy hamowaniu usterka pozostała. Więc sprawdzanie specjalnym przyrządem TARCZ czy nie są krzywe. Okazało się, że mają bicie 15 jednostek tył, przód 12 jednostek. ( norma to podobno 5 jednostek ) Co za tym idzie, wymiana tarcz + klocki :) Jak narazie dzisiaj tylko tył został wymieniony, jutro jadę na wymianę przodu, bo nie było od ręki tarcz :)
Także dam znać jak będzie komplet wymieniony :) Myślę, że wam pomogą takie informacje :) Tyle, że każde auto to inny pzypadek :p :p :p
Pozdrawiam :) <okok>

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: axe » 18 paź 2021, 16:36

KyloKylo pisze:
18 paź 2021, 15:22
Odnośnie tych stuków to problem rozwiązany, skończyło się na grzaniu palnikiem bo wiadomo, że śruba nie chciała puścić :)
2 górne wachacze L strona wymienione i cisza <brawo
Ale odnośnie wibracji na aucie przy hamowaniu usterka pozostała. Więc sprawdzanie specjalnym przyrządem TARCZ czy nie są krzywe. Okazało się, że mają bicie 15 jednostek tył, przód 12 jednostek. ( norma to podobno 5 jednostek ) Co za tym idzie, wymiana tarcz + klocki :) Jak narazie dzisiaj tylko tył został wymieniony, jutro jadę na wymianę przodu, bo nie było od ręki tarcz :)
Także dam znać jak będzie komplet wymieniony :) Myślę, że wam pomogą takie informacje :) Tyle, że każde auto to inny pzypadek :p :p :p
Pozdrawiam :) <okok>
Nie chce być złym prorokiem ale tarcze mogą być krzywe od skrzywionych piast. Jeżeli z nowymi stanie sie w niedługim czasie podobnie to czeka Cię zakup łożysk, piast i nowego kompletu tarcz.
Zmierz też piasty przed robotą.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 18 paź 2021, 16:44

@ axe obyś nie był prorokiem <nerwus> <nerwus> <nerwus>

Mam nadzieję, że będzie ok <nono> <nono> <nono> <nono> <nono>

Nie dopuszczam innej myśli do siebie, ale lepiej być mile zaskoczonym niż niemile rozczarowanym :) ;p :p

Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 20 paź 2021, 15:08

No jednak się udało, tarcze z przodu zmienione i jest ok :)
TARCZE HAMULCOWE PRZÓD + TYŁ / firmy BREMBO
KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD + TYŁ / firmy ATE

Pozdrawiam :)

Arek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
Imię: Arek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: Arek84 » 15 lis 2021, 21:46

@axe
Jakie jest dopuszczalne bicie piast? U mnie w miejscach gdzie są otwory jest równo ale między otworami ok 0,03mm mniej. Czy to może mieć wpływ na późniejsze wykrzywienie tarcz? Nowe tarcze po montaży mają bicie poniżej 0,05mm.

@ KyloKylo
Czy mechanik robił pomiar bicia piast i tarcz po montażu ?

Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Zmierzone bicie nowych tarcz po montażu miałem dokładnie 0,02-0,03mm.

Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 25 lis 2021, 00:25

Tarcze nowe po montażu nie były mierzone 😜
Na starych była masakra, jak przyszło mi hamować na autobanie ze 180 to myślałem, że się buda rozleci tak telepało 😬😬😬

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: Edddisz » 27 lis 2021, 21:41

KyloKylo pisze:
25 lis 2021, 00:25
Tarcze nowe po montażu nie były mierzone 😜
Na starych była masakra, jak przyszło mi hamować na autobanie ze 180 to myślałem, że się buda rozleci tak telepało 😬😬😬
Ja bym się tak nie cieszył, bo znając naszych fachowców to mogłeś mieć dobre tarcze tylko źle zamontowane i wystarczyło wyczyścić piastę, zmierzyć i zamontować stare jak trzeba.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: axe » 28 lis 2021, 09:11

@axe
Jakie jest dopuszczalne bicie piast? U mnie w miejscach gdzie są otwory jest równo ale między otworami ok 0,03mm mniej. Czy to może mieć wpływ na późniejsze wykrzywienie tarcz? Nowe tarcze po montaży mają bicie poniżej 0,05mm.

Nie pamiętam źródła ale było max 0,05 mierzone 1cm od krawędzi tarczy.
U mnie bylo 5 - 6 setek i było bardzo czuć.
Po wymianie tarcz i piast mam lewa: 0,01 prawa 0,02 i jest ok
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
KyloKylo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: KyloKylo » 28 lis 2021, 19:19

Czekałem cały czas jak zmieniali tarcze i nikt nie czyscił żadnych piast! Więc wytłumacz mi dlaczego jest wszystko ok po zmianie tarcz ?
U mnie pomogło i to potwierdzam :)
Warsztat godny polecenia ale tani nie są... coś za coś.... ile wydałem na szukanie usterki to już nie powiem i się :[ <nerwus> :[ <nerwus> także bądźmy dobrej myśli :) ma być już ok :)
Pozdrawiam :) :)

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 pytanko zawieszenie - stuki

Post autor: Edddisz » 28 lis 2021, 21:13

KyloKylo pisze:
28 lis 2021, 19:19
Czekałem cały czas jak zmieniali tarcze i nikt nie czyscił żadnych piast! Więc wytłumacz mi dlaczego jest wszystko ok po zmianie tarcz ?
U mnie pomogło i to potwierdzam :)
Warsztat godny polecenia ale tani nie są... coś za coś.... ile wydałem na szukanie usterki to już nie powiem i się :[ <nerwus> :[ <nerwus> także bądźmy dobrej myśli :) ma być już ok :)
Pozdrawiam :) :)
Parodia.
Jak nie czyścili piast to od razu do odrzucenia tacy fachowcy, a nie godni polecenia.
Producent tarcz nie uznałby wady produktu jak piasta nie jest odpowiednio wyczyszczona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga