Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

[3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony

Post autor: fireflu » 21 wrz 2021, 07:38

Witam, prosba o opinię.
Ostatnio przy zjeździe z autostrady zaświeciło się i check eng. I EPC, auto przeszlo w tryb trabanta (wyłączyło pół silnika) I rzuciło poniższa litania błędów. Dodam ze po wyłączeniu, skasowaniu i chwili przerwy wróciło P0018. Co z tym dalej? Zostawiłem auto na postoju i pobiegłem na samolot ale za 3 dni wracam i myślę czy z takimi objawami mogę do domu te 150 km wrócić czy od razu lawetę organizować. No i oczywiście- cóż za przyczyną....?

Wykaz błędów:
-----------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: 3.0l V6 TFSI
    Numer oprogramowania: 4G0907551
    Wersja oprogramowania: 0007
    Numer jednostki sterującej: 4H0907551
    Wersja jednostki sterującej: H05
    Nazwa ODX: EV_ECM30TFS0214G0907551
    Wersja ODX: 002010
    Długie kodowanie: 1A250034052E01020800

    Kody błędów:
        P030400 - Cylinder 4 Rozpoznane nieregularne zapłony
            Sporadyczna
                Date: 2021-09-19 15:11:40
                Mileage: 187143 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
                Prędkość samochodu: 127 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.015 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
        P030600 - Cylinder 6 Rozpoznane nieregularne zapłony
            Sporadyczna
                Date: 2021-09-19 15:11:40
                Mileage: 187143 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
                Prędkość samochodu: 127 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.015 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
        P030500 - Cylinder 5 Rozpoznane nieregularne zapłony
            Sporadyczna
                Date: 2021-09-19 15:11:40
                Mileage: 187143 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
                Prędkość samochodu: 127 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.015 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
        P030000 - Rozpoznane nieregularne zapłony
            Sporadyczna
                Date: 2021-09-19 15:11:40
                Mileage: 187143 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
                Prędkość samochodu: 127 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.015 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
        P002100 - Rząd 2, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana
            Statycznie
                Date: 2021-09-19 15:10:14
                Mileage: 187140 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 2672.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                Prędkość samochodu: 158 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 97 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 27 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.218 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D5311DC1520A191110E0512140016ABB2
        P021900 - Przekroczona maksymalna prędkość obrotowa silnika
            Sporadyczna
                Date: 2021-06-27 15:49:34
                Mileage: 181251 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 29
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 6959.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 95.7 %
                Prędkość samochodu: 150 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 17 °C
                Ciśnienie otoczenia: 980 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.116 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117DDA11DCA111D1C3110E031200F415D296
        P130A00 - Wyłączenie zapłonu cylindra
            Statycznie
                Date: 2021-09-19 15:11:41
                Mileage: 187143 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 4500.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 67.1 %
                Prędkość samochodu: 128 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 27 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 14.116 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D0711DC0011D1BE110E0111DE0015D200
        P001800 - Rząd 2, czujnik położenia wałka rozrządu  / wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie
            Statycznie
                Date: 2021-09-19 15:15:03
                Mileage: 187148 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 906.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 9.4 %
                Prędkość samochodu: 0 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 93 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 31 °C
                Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
                Napięcie zacisku 30: 11.882 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D1C11DC1811D1BD110E0212141015D200

Pozdrawiam i proszę o sugestie....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony

Post autor: fireflu » 11 paź 2021, 14:21

Witam,
jakby ktos? cos?...
Zakonczylo sie wymianą rozrządu - walki po stronie kierowcy "lekko" przeskoczyly.
Napinacz (jeszcze ten z tych powodujacych grzechotanie przy odpalaniu na zimnym) juz nie mogl dalej łancucha naciągąć, a że się łańcuchowi sporo wyciagneło - to i przeskoczylo.
Dobrze w sumie ze na tyle niewiele że się co więcej złego nie narobiło.
I to tyle w temacie "wiecznych" rozrządów w TFSI.
Wniosek jeden - przekroczyles 160t km (lub nawet ciut wcześniej) - szykuj 6-7k PLN na nowe łańcuchy i motor ze skrzynia w dół :-).
Pozdrawiam....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

Lukasz13145
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
Imię: Lukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony

Post autor: Lukasz13145 » 11 paź 2021, 17:55

Fajnie że piszesz jaka była przyczyna 👏 a powiedz były wcześniej jakieś objawy ??

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony

Post autor: fireflu » 13 paź 2021, 11:07

z objawow generalnie to tylko grzechotanie na zimnym przez 1-2s czasami. Poza tym nic ciekawego, ponadto 10t km temu był na przegladzie w ASO (gdzie ponoć też sprawdzali "kondycję" rozrządu - wg. zapewnienia serwisanta) i stwierdzili iż jest ok. :-)
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga